Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Yvonne72
    1 framboos


    Wow Yvonne, weet je al wat je ervan gaat maken. Smile... wel een hele mooie trouwens!
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ook mooie oogst Anthea en Floeps!

    Vandaag hadden ik weer courgette, boontjes, kruisbessen en kapucijners. Ik zag ook al baby-aubergines hangen.

    Maar zoveel onkruid..... vandaag wat gedaan en gelukkig heb ik volgende week vakantie en moeten de kinderen nog gewoon naar school. Ff alles weer netjes maken!
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Heb trouwens net voor het eerst dit jaar de planten echt water gegeven. Ik ben altijd vrij spaarzaam met water om geen luie worteltjes te krijgen. Ze doen het dit jaar goed op de droge zandgrond. Maar vandaag hadden ze echt dorst en aangezien de eertkomende regenbui nog wel even op zich laat wachten heb ik toch maar een paar flinke gieters gegeven.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Yvonne72


    Dit is onze allereerste framboos uit eigen tuin Smile


    A, dat is leuk!
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    [B

    We, dochter en ik, hebben net een serie uitgekeken en ze had zin in een komkommer. Dus wij met schaartje en zaklamp buiten een komkommer geplukt. Wat een luxe is dat! [/B]


    Dan smaakt ie extra lekker! Ik ga in het weekend als ik een eitje maak voor ontbijt ook altijd even door het stukje kruidentuin die ik achter het huis heb hier. Heerlijk!
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Mijn komkommer is nog maar een klein plantje. Maar vandaag wel paksoi ( al opgegetenSmile) en bietjes, koolrabi, boontjes, sugarsnaps en rode ui:


    Wat een mooie groenten, dat ziet er goed uit!
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    M'n eerste bramen!
    Plaatje
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wow, mooie pepers! Dat wordt inderdaad veel sambal!

    Ik heb vandaag mijn tuin weer eens ont-onkruid en nog wat water gegeven. T is zoooo droog, hoop ook dat er nog wat van over is als ik terug kom over een week. Gelukkig nog wel een oppas voor de tuin gevonden. Bramen gaan nu echt snel, en ik hoop mijn eerste aubergine te oogsten als ik terug kom.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Het is verschrikkelijk droog in mijn tuin. In mijn afwezigheid van een week gelukkig geen grote schade maar het zou fijn zijn als het nu eens zou gaan regenen.... ik probeer nu om de dag wat water te geven aan planten die het echt nodig hebben. En vooralsnog valt het me nog niet tegen en gaat dat goed op mijn droge zandgrond.

    Vandaag een snelle oogst. Weer een courgette van mijn plant. Nog steeds dezelfde dus deze heeft goede oogst! Daarnaast mijn eerste tomaatjes en eerste patisson. En ik denk dat ik dit weekend moussaka kan maken. ...
    Plaatje
    Plaatje
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Het regent, het regent, het regent!SmileSmileSmile


    Jaaaaa, goed h?! Ik reed vanochtend vanuit het zuiden naar Den Bosch en juist het zuiden zag er heel onheilspellend donkergrijs uit. Richting Den Bosch was het heel licht. Ik zit nu in Den Bosch en ja.... het regent, weliswaar heeeeeel licht maar ik word er blij van!
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat een mooie foto's trouwens Anthea. En die paarden, wat mooi om te aanschouwen als je daar loopt! Kan me voorstellen dat je met de oerossen wel even wacht...
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Wixy
    Hier in Tilburg bewolkt maar geen regenSmile


    O, dat is gek Nelleke, ik zag op buienradar dat Tilburg midden in de waterzone lag... Niet meer van buienradar uitgaan dan maar.
Terug naar de lijst