wel of geen slimme meter kiezen

wel of geen slimme meter kiezen 

Onderwerp van ilse-r

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    de voorgaande reacties waren sneller als mijn reactie hierboven. Het gegeven dat de overheid de digitale veiligheid nog helemaal niet zo op orde heeft is ook wel een ding. Daarom is het ook nog niet verplicht denk ik. Netwerkbeheerder wil het graag, het wordt aanbevolen en gepromoot maar netwerkbedrijven mogen het nog niet verplichten.
  2. Nova
    Positief blijven !

    Toon alleen de berichten van Nova
    Nee geen slimme meter voor mij.
    Ik heb geen zonnepanelen.
    Ik kan heel goed zelf mijn meter standen aflezen en online doorgeven.
    De verwarming moet branden wanneer het koud is en vriest. Of ik nu wel of geen slimme meter heb.
    Ik ga verder al bewust om met energie.
    Zou werkelijk waar geen reden weten waarom ik een slimme meter moet laten neerhangen hier.

    Maar nu kreeg ik een schrijven....... eigenlijk dacht ik dat het reclame was, want het was geadresseerd aan `de bewoners van` , xxxx mijn adres.
    Via een achterdeur proberen ze alsnog te dwingen een slimme meter bij mij te installeren.
    Opeens is mijn traditionele meter afgekeurd, terwijl die vorig jaar helemaal is nagekeken nav een melding van mijn CV installateur nav 2 jaarlijks onderhoud.
    Iets met druk, onderdeel vervangen en de boel weer afgeperst, zegeltjes er op en klaar weer.

    Dreigende tekst in de brief, meteen al in de eerste alinea, wanneer ik mijn meter niet laat vervangen gaan ze het doorgeven........ oehh ben ik nu bang, nee natuurlijk niet. Smile
    Heb gebeld en zou vlgs call center medewerker kunnen kiezen voor een halve slimme meter Smile, dat kan dus niet vlgs de NUON.
    Ja, zei ze.....dan komen we een defecte meter bij U plaatsen. Smile
    Wat zegt U was mijn reactie...... nogmaals zegt ze....... Ja dan komen we een defecte meter bij U plaatsen.
    Waarop ik zeg...... hoort U wel wat U zegt tegen mij....... Ja hoor, dat hoor ik..... wij komen een defecte meter bij U plaatsen Smile

    Ze wilde meteen een afspraak inplannen.......... nee dank je, deze maand geen zin in....... was in december.
    Heb nog ergens die brief liggen, ik wacht wel op een herinnering. En ik wil een analoge meter.
    Op de slimme meter zit software meer dan 20 jaar oud en makkelijk te hacken.
  3. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Ik heb zonnepanelen en die slimme meter ook geweigerd. Gaat de analoge meter stuk dan wordt een andere analoge meter ge?nstalleerd, net zo lang tot die niet meer beschikbaar zijn. Er is geen wet die je verplicht om de slimme meter te accepteren.
    Bovendien, het is heel leuk om die meter terug te zien lopen.
    Dit weekend de jaarstand doorgegeven: mijn meter staat nu meer dan 1000 kWh lager dan begin 2018. Dat kun je op zo'n oude meter gewoon aflezen.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Wat zijn de kosten van zo'n ding als je m zelf moet betalen?
  5. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    Kosten als je hem zelf moet betalen.

    Een slimme meter voor elektriciteit en gas samen kost maximaal ?71,40; de plaatsing van een slimme meter voor elektriciteit kost maximaal ?66,64.
  6. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    quote:
    Dit schreef geert26
    Ik heb zonnepanelen en die slimme meter ook geweigerd. Gaat de analoge meter stuk dan wordt een andere analoge meter ge?nstalleerd, net zo lang tot die niet meer beschikbaar zijn. Er is geen wet die je verplicht om de slimme meter te accepteren.
    Bovendien, het is heel leuk om die meter terug te zien lopen.
    Dit weekend de jaarstand doorgegeven: mijn meter staat nu meer dan 1000 kWh lager dan begin 2018. Dat kun je op zo'n oude meter gewoon aflezen.


    Teruglopen. Dan moet er op de analoge meter wel een terugtelwerk zitten. Daarvan zeggen ze tegen mij, dat deze er niet opzit. Daarom moet meter vervangen worden en dat wordt dan zowieso een digitale, conventioneel of slimme. Analoge installeren ze niet meer......en oude digitale ook niet. Heeft te maken met salderen. + en - telwerken.

    6 jan '19 - 17:24:27 / 6 jan '19 - 17:45:28
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik heb geweigerd toen die aangeboden werd..
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik heb geweigerd toen die aangeboden werd..


    Ik niet, was bang voor de kosten bij verplichting.
  9. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    quote:
    Dit schreef ilse-r


    Teruglopen. Dan moet er op de analoge meter wel een terugtelwerk zitten. Daarvan zeggen ze tegen mij, dat deze er niet opzit. Daarom moet meter vervangen worden en dat wordt dan zowieso een digitale, conventioneel of slimme. Analoge installeren ze niet meer......en oude digitale ook niet. Heeft te maken met salderen. + en - telwerken.


    De draaischijf in mijn meter loopt achteruit als de zon op de panelen staat. Waarschijnlijk is het binnenwerk van de meter een mechanisch gebeuren, ik weet dat echt niet. Wat ik wel zie is dat de meter op een zonnige dag hard achteruit loopt. Ik noteer elke maand de meterstanden en zie dan dat de meter lager staat dan de maand ervoor. Alleen in de wintermaanden is het natuurlijk wat anders omdat de zon dan lager staat, het vaker bewolkt is en zo. Dan gebruik ik gewoon elektriciteit.
    Nadat ik de slimme meter weigerde kreeg ik een brief dat, als deze meter defect raakt, er gewoon een nieuwe analoge ge?nstalleerd wordt.
    Toen ik deze panelen kocht hebben ze eerst mijn meter gecheckt of deze geschikt is voor terug leveren, en dat was het geval. Mijn meter is een Landis & Gyr-meter T1972 van 1994 en die draait en telt gewoon terug.
  10. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    @geert26 Ik huur. Misschien zit daar een verschil in kunnen kiezen. Woningcorporaties hebben ook een doelstelling n a.v. klimaatakkoord en dat is woningen opleveren die gaan voldoen aan de norm.

    Fijn dat jouw analoge meter nog vervangen kan worden door een analoge met terugtelwerk.
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef ilse-r
    Kosten als je hem zelf moet betalen.

    Een slimme meter voor elektriciteit en gas samen kost maximaal ?71,40; de plaatsing van een slimme meter voor elektriciteit kost maximaal ?66,64.


    En het arbeidsloon? Ze zijn destijds in mijn vorige huis, best een tijdje bezig geweest.
  12. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    quote:
    Dit schreef maartje


    En het arbeidsloon? Ze zijn destijds in mijn vorige huis, best een tijdje bezig geweest.


    Daar heb ik geen idee van. Misschien kun je dat vragen bij je netbeheerder.
    Zou het arbeidsloon niet inbegrepen zitten bij plaatsing?
Terug naar de lijst