wel of geen slimme meter kiezen

wel of geen slimme meter kiezen 

Onderwerp van ilse-r

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik niet, was bang voor de kosten bij verplichting.



    Het was toen nog niet verplicht werd mij verteld eigen keuze toen,,
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Het was toen nog niet verplicht werd mij verteld eigen keuze toen,,


    Bij mij zat er een brief bij waarin stond, dat als je m niet nam, de kosten voor jezelf waren, als het ding alsnog geplaatst werd.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik heb geweigerd toen die aangeboden werd..


    Kon hier bij de woningbouw niet.

    Ik ben er blij mee, het aflezen op afstand kun je uitzetten, ik heb het aanstaan. En ik heb met de slimme meter dag- en nachtstroom. Dat had ik eerder niet en ik ben nu minder kwijt.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef ilse-r
    @geert26 Ik huur. Misschien zit daar een verschil in kunnen kiezen. Woningcorporaties hebben ook een doelstelling n a.v. klimaatakkoord en dat is woningen opleveren die gaan voldoen aan de norm.

    Fijn dat jouw analoge meter nog vervangen kan worden door een analoge met terugtelwerk.


    Ik huur ook en nog niets vernomen over vervanging. Ga ik ook zeker niet laten doen, zolang ze niets aan isolatie etc. Bij overstap naar andere energieleverancier ook gekeken of slimme meter niet verplicht is.
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef maartje


    Bij mij zat er een brief bij waarin stond, dat als je m niet nam, de kosten voor jezelf waren, als het ding alsnog geplaatst werd.



    Ok? bij mij was dat niet zo,,vandaar mijn keuze..Smile
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Kon hier bij de woningbouw niet.

    Ik ben er blij mee, het aflezen op afstand kun je uitzetten, ik heb het aanstaan. En ik heb met de slimme meter dag- en nachtstroom. Dat had ik eerder niet en ik ben nu minder kwijt.



    Dag en nacht stroom heb ik al en een app waar ik mee kan zien elk half jaar of ik nog goed zit met mijn betalingen,,,
  7. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    Tot nu toe lees ik vooral niet doen t.o.v. handig.

    Ik kan ook nog kiezen voor een conventionele digitale meter. In de digitale meter zit geen geheugen dat gas- en elektriciteitsstanden opslaat, de meter kan geen meterstanden doorsturen en is niet verbonden met de gasmeter.

    Opnieuw nog maar eens goed het contract van mijn zonnepanelen doorlezen.
    Hiervoor heb ik mijn handtekening al gezet en daarbij tekende ik dus ook dat aan energieleveren.nl werd doorgegeven dat mijn pand voorzien is / wordt van zonnepanelen niet wetende dat er dan consequenties aanzaten voor mijn meter. Achteraf best dom. Niet overzien en nu stapje voor stapje wijzer worden. Op het moment van keuze voor zonnepanelen had ik mij nog niet genoeg verdiept en geen idee dat dit er achteraan kwam. Het is niet alleen de keuze zonnepanelen maar er hangt nog iets aan.

    Fijn om via dit draadje reacties te lezen.
  8. Bastiana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bastiana
    Ik ben nogal gevoelig voor elektromagnetische straling, dat is voor mij al reden genoeg om geen slimme meter te dulden.
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik had een gewone digitale meter en die was ongeschikt in combinatie met de zonnepanelen die ik in 2017 heb laten plaatsen. Een digitale meter kan nl niet terugtellen. Een gewone analoge meter kan wel terugdraaien en die zou ik dan ook zeker laten zitten bij zonnepanelen, maar door mijn ongeschikte digitale meter kon ik alleen maar naar een slimme meter. Aflezen op afstand staat uitgeschakeld. Ik kan heel goed zelf mijn verbruik in de gaten houden en eventueel maandbedrag aanpassen.
  10. PaulP
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van PaulP
    quote:
    Dit schreef Erna
    Ik had een gewone digitale meter en die was ongeschikt in combinatie met de zonnepanelen die ik in 2017 heb laten plaatsen. Een digitale meter kan nl niet terugtellen. Een gewone analoge meter kan wel terugdraaien en die zou ik dan ook zeker laten zitten bij zonnepanelen, maar door mijn ongeschikte digitale meter kon ik alleen maar naar een slimme meter. Aflezen op afstand staat uitgeschakeld. Ik kan heel goed zelf mijn verbruik in de gaten houden en eventueel maandbedrag aanpassen.


    Uitlezen staat uitgeschakeld, maar updaten en dus ook hacken is gewoon mogelijk.
  11. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef PaulP


    Uitlezen staat uitgeschakeld, maar updaten en dus ook hacken is gewoon mogelijk.


    Er zit een simkaart in de slimme meter voor het doorgeven van meterstanden. Die kun je laten verwijderen, zelfs als de meter al geplaatst is.
  12. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Jazz_i


    Er zit een simkaart in de slimme meter voor het doorgeven van meterstanden. Die kun je laten verwijderen, zelfs als de meter al geplaatst is.

    Dit wist ik niet. Ga ik eens naar informeren.
Terug naar de lijst