wel of geen slimme meter kiezen 

Onderwerp van ilse-r

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef PaulP


    Uitlezen staat uitgeschakeld, maar updaten en dus ook hacken is gewoon mogelijk.

    Ik had helaas geen keuze en moest door mijn zonnepanelen aan de slimme meter, omdat oude digitale meter ongeschikt was.
    En een analoge gaan ze dan niet plaatsen.
  2. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef Erna

    Dit wist ik niet. Ga ik eens naar informeren.


    Ze zullen waarschijnlijk eerst proberen om je af te schepen met dat het niet kan maar dat is onzin.
    In mijn oude huis had ik er ??n die nog een 06 nummer had, die moesten vervangen worden omdat niet "belbare" apparaten geen telefoonnummer meer ingebruik mogen hebben.
    Dus toen ik in mijn nieuwe huis ineens een actieve slimme meter had zonder dat ik daar om gevraagd had heb ik de simkaart laten verwijderen.
    Heb moeten kletsen als brugman om m'n zin te krijgen maar dreigen met rechtsbijstand en juristen van m'n werk heeft goed geholpen.
  3. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Wat ik hier mis is dat vanaf 2020 alle meters in europa vervangen MOETEN zijn.
    Ze bieden het nu nog gratis aan maar straks zijn er kosten aan verbonden.

    >>LINK<<

    Hier staat alle info over de voor en nadelen incl dat het 2020 verplicht wordt.
    Hij werkt bij mij nu overigens 1.5 jaar naar tevredenheid incl app waar je alles op bij kan houden.
  4. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef ErikD
    Wat ik hier mis is dat vanaf 2020 alle meters in europa vervangen MOETEN zijn.


    Dat is niet helemaal waar:
    "Is een slimme meter voor iedereen verplicht?
    Nee, de slimme meter is niet verplicht. Op grond van Europese afspraken moeten op 31 december 2020 in minstens 80% van de Nederlandse huishoudens de gas- en stroommeters vervangen zijn door slimme meters. Dat betekent dat er ruimte is van maximaal 20% dat de slimme meter weigert. Weigert meer dan 20% van de mensen een slimme meter? Dan handelt Nederland in strijd met de Europese afspraken en zullen er andere maatregelen getroffen worden. Als u huidige digitale meter nog gewoon goed werkt, mag deze dan tot het einde van de levensduur blijven hangen."

    >>LINK<<
  5. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Precies... tot het eind van de levensduur.
    Uiteindelijk moet iedereen om.
    Na 2020 worden oude meters alleen nog door digitale vervangen en krijg je eventueel kosten.
    In de toekomst gaat alles naar digitaal of je wil of niet.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik ga nu twijfelen of ik eigenlijk al geen digitale meter heb Smile Analoog lijkt het me ook niet meer....
    Een slimme meter is het in ieder geval niet.
    Plaatje
  7. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    quote:
    Dit schreef ErikD
    Precies... tot het eind van de levensduur.
    Uiteindelijk moet iedereen om.
    Na 2020 worden oude meters alleen nog door digitale vervangen en krijg je eventueel kosten.
    In de toekomst gaat alles naar digitaal of je wil of niet.


    Dat klopt, maar de overheid verplicht de consument nog niet tot een slimme meter. Overgaan op een digitale meter is verplicht ( + en - telwerk) .
    Als ik weiger krijg ik een conventionele digitale meter, volgens de brief die ik heb gekregen. Wel met de mededeling dat het dubbel tarief dan mogelijk kan komen te vervallen.
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Dat is volgens mij echt onzin. Want voor mijn slimme meter had ik een gewone digitale meter en gewoon met dag en nacht tarief.
    De analoge meter mag je overigens gewoon behouden. Je hoeft niet verplicht naar een gewone digitale meter als je geen slimme meter wilt. Tenzij je analoge meter natuurlijk stuk is.
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Erna
    Dat is volgens mij echt onzin. Want voor mijn slimme meter had ik een gewone digitale meter en gewoon met dag en nacht tarief.
    De analoge meter mag je overigens gewoon behouden. Je hoeft niet verplicht naar een gewone digitale meter als je geen slimme meter wilt. Tenzij je analoge meter natuurlijk stuk is.


    In die brief die ik destijds kreeg, stond dat het verplicht gaat worden, dat dan de kosten voor jezelf zijn.
  10. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    Dat is wat Erik zegt. Ze bieden het nu kosteloos aan. Later kunnen er kosten aan verbonden zijn.
    Dat staat overigens niet in mijn brief. Wel hier:

    >>LINK<<
  11. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Met de app op je smartphone kan je je verbruik zelfs per uur zien als je wil.
    Soms best handig als je wil zien wat bv je wasmaschine verbruikt 😊👍
    Plaatje
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef ErikD
    Met de app op je smartphone kan je je verbruik zelfs per uur zien als je wil.
    Soms best handig als je wil zien wat bv je wasmaschine verbruikt 😊👍


    Waarom is dat handig? Ik was omdat ik moet wassen, niet voor de lol.
Terug naar de lijst