WOZ aanslag

WOZ aanslag 

Onderwerp van franky

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Kilroco
    Going home

    Toon alleen de berichten van Kilroco
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    >>LINK<<

    Hier kun je in ieder geval de wozwaarde raadplegen. Het aantal te raadplegen woningen is beperkt om het massaal reedplegen tegen te gaan staat in de toelichting.


    Hier dus😀
  2. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    De WOZ waarde van mijn huis is in 1 jaar ? 80.000 gestegen
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Kilroco
    De WOZ-waarde van iedere woning in Nederland is sinds oktober 2017 al voor iedere Nederlander in te zien. Ik vind het schending van de hooggewaardeerde privacy, maar heeft wel jouw punt opgelost 😀
    de WOZ waarde heeft maar weinig met jouw privacy te maken.

    Die hele WOZ waarde is bedenkelijk maar biedt leuke indicatie of je huis in waarde stijgt.

    Mijn WOZ is 20k gestegen. Grappig om te weten toch, hij zal ook wel weer eens zakken. Ik eet er geen boterham minder of meer om.
  4. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef koen
    bezwaar maken tegen de taxatie waarde heeft alleen zin als je de onjuistheid kan aantonen (bijv op basis van daadwerkelijk verkochte vergelijkbare huizen) of indien men bepaalde waarde-verminderende factoren heeft weggelaten.

    omdat je als burger geen vergelijkingsmateriaal hebt; de vastgestelde woz waardes van vergelijkbare woningen worden niet gepubliceerd, is dit nagenoeg onmogelijk.

    de enige manier zou zijn als elke woningeigenaar z'n woz waarde openbaar zou maken. dit zou gemeentes dwingen om een correcte taxatie te maken, ipv er standaard tig procent er bovenop te doen.



    nou, ik kan precies zien waardoor mijn huis zo in waarde is vermeerderd. De vergelijkings objecten staan in mijn uitleg vermeldt. Met daarbij dus dat ik direct zie dat een woning meetellen waar voor een 90.000 aan is gerenoveerd en daardoor fors in waarde is gestegen niet reeel vergelijkingsmateriaal is voor mijn WOZ waarde. Net als ik kan zien dat het 2e object ter vergelijking fors minder waarde bij verkoop heeft opgebracht en een derde object na een goede opknapbeurt ook in prijs is gestegen maar minder dan mijn woning nu in waarde is verhoogd.

    De dame van de Gemeente was van mening dat mijn huis met dubbele beglazing prima te vergelijken was met die woning die een 80.000 euro door renovatie was gestegen..En mijn gestuucte huiskamermuur in 2013 alsmede de vloer in de woonkamer nu ook echt de waarde van mijn woning nu nog steeds doen toenemen.

    Complete onzin.. het brengt lekker op die gemeentelijke heffingen.. de Gemeente kas moet gevuld worden!

    Vandaar dat ik het absurd vind dat deze Gemeente dus een jaar de tijd neemt om op mijn bezwaar te gaan reageren!
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Hed


    En deed je dat via een bureautje of de reguliere weg?


    Via de reguliere weg, bureautjes bestonden nog niet
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Kilroco


    De WOZ-waarde van iedere woning in Nederland is sinds oktober 2017 al voor iedere Nederlander in te zien. Ik vind het schending van de hooggewaardeerde privacy, maar heeft wel jouw punt opgelost 😀


    Bij Het Kadaster is tegen een kleine vergoeding nog veel meer in te zien.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Overigens stond hier in een info brief dat vanwege de gestegen WOZ, de ozb verlaagd gaat worden.
  8. Kilroco
    Going home

    Toon alleen de berichten van Kilroco
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Bij Het Kadaster is tegen een kleine vergoeding nog veel meer in te zien.


    Klopt, maar daar moeten de mensen dat nog wel voor over hebben😀. Ik zie in mijn werk heel veel van deze materie. En wat er daar allemaal vanwege privacy niet mag, is deze openbaarheidsstap bij woningen voor mij niet te volgen. Maar uiteraard mijn gevoel erover.
  9. Kilroco
    Going home

    Toon alleen de berichten van Kilroco
    [QUOTE]Dit schreef scar
    [B] de WOZ waarde heeft maar weinig met jouw privacy te maken.

    Ik zie in mijn werk heel veel van deze materie. En wat er daar allemaal vanwege privacy niet mag, is deze openbaarheidsstap bij woningen voor mij niet te volgen. Maar uiteraard mijn gevoel erover.
  10. erikpeter
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erikpeter
    ik heb ooit wel eens bezwaar gemaakt. Veel te hoge woz waarde en vergelijkingen van andere panden met totaal andere grootte en erfgrootte om hun standpunt te onderbouwen.
    Gemeente gaf alleen antwoord op enkele vragen van mij en mijn vragen waar ze niet omheen konden konden werden gewoon niet beantwoord.
    Dus naar de rechter.
    Rechter zegt dit moet je toch in overleg kunnen oplossen. Ik geef je 2 weken de tijd om dit alsnog in onderling overleg te doen.
    Ik ging daar niet mee akkoord.
    De gemeente ging ook niet akkoord.
    Okee dan maar naar de rechter. Daar zijn wel griffiekosten aan verbonden!!!! waarschuwde de gemeente Smile . Ja ? 60. Nou boeie !!
    Ik heb gelijk dus kom maar op.
    Datum voorkomen bij de rechtbank werd vastgesteld.
    1 week daarvoor belde de gemeente op dat ze bij nader inzien toch mij gelijk gaven. Woz waarde met ? 80.000 ! verlaagd
  11. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef erikpeter
    ik heb ooit wel eens bezwaar gemaakt. Veel te hoge woz waarde en vergelijkingen van andere panden met totaal andere grootte en erfgrootte om hun standpunt te onderbouwen.
    Gemeente gaf alleen antwoord op enkele vragen van mij en mijn vragen waar ze niet omheen konden konden werden gewoon niet beantwoord.
    Dus naar de rechter.
    Rechter zegt dit moet je toch in overleg kunnen oplossen. Ik geef je 2 weken de tijd om dit alsnog in onderling overleg te doen.
    Ik ging daar niet mee akkoord.
    De gemeente ging ook niet akkoord.
    Okee dan maar naar de rechter. Daar zijn wel griffiekosten aan verbonden!!!! waarschuwde de gemeente Smile . Ja ? 60. Nou boeie !!
    Ik heb gelijk dus kom maar op.
    Datum voorkomen bij de rechtbank werd vastgesteld.
    1 week daarvoor belde de gemeente op dat ze bij nader inzien toch mij gelijk gaven. Woz waarde met ? 80.000 ! verlaagd



    is toch gewoon crimineel!
  12. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef scar
    de WOZ waarde heeft maar weinig met jouw privacy te maken.

    Die hele WOZ waarde is bedenkelijk maar biedt leuke indicatie of je huis in waarde stijgt.

    Mijn WOZ is 20k gestegen. Grappig om te weten toch, hij zal ook wel weer eens zakken. Ik eet er geen boterham minder of meer om.

    Even gecheckt op WOZ waardeloket.

    Mijn buren hebben exact hetzelfde huis als ik en de WOZ van hun ligt 1.000 euro hoger.
    Mijn andere buren hebben hetzelfde huis, maar dan beneden 3 meter uitgebouwd. Echter zij hebben exact dezelfde WOZ waarde als ik.
    Dan hebben we nog de buren in exact hetzelfde huis, zonder uitbouw en minder modern ingericht/onderhouden, maar vorig jaar verkocht, die een WOZ waarde hebben van 13.000 euro hoger dan ik.

    Volkomen willekeur dus.
Terug naar de lijst