WOZ aanslag

WOZ aanslag 

Onderwerp van franky

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    LOL Milla ;-)
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Lijkt mij een dreigement van de gemeente Almere.

    Trouwens, de hondenbelasting is bij ons afgeschaft!
  3. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Lijkt mij een dreigement van de gemeente Almere.

    Trouwens, de hondenbelasting is bij ons afgeschaft!


    Dreigement kan... Maar waarom bureau inschakelen als het ook gewoon online bij de gemeente direct kan .......... Dezelfde gegevens moeten worden aangeleverd om een oordeel te vormen.
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Hed


    Dreigement kan... Maar waarom bureau inschakelen als het ook gewoon online bij de gemeente direct kan .......... Dezelfde gegevens moeten worden aangeleverd om een oordeel te vormen.


    Ik heb in het begin dat we hier woonden een paar keer bezwaar ingediend.
    1 x met succes, ze verlaagden de WOZ met 5000 euro.
  5. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef Hed
    Dit is wat de gemeente Almere bekend maakt over de zgn hulp....



    Ook hier overigens een nette WOZ waarde waarbij gelijkwaardige huizen 20 to 30.000 euro boven WOZ waarde verkocht worden.



    Ben je van plan te verkopen dan?
    Ik niet, maar in dit tempo is over een paar jaar mijn huis in rap tempo meer waard omdat de huizen waaraan getoetst wordt voor verkoop gerenoveerd of verbouwd zijn om meer op te brengen. Immers men krijgt nu alleen de koopprijs aan hypotheek.
    Mijn huis is niet gerenoveerd en wordt niet ieder jaar meer waard daardoor.
    De OZB en de gemeentelijke heffingen alsmede de HWF stijgen mee. Ik vind dit zorgelijk.. In feite heb ik nu te maken met een belastingverhoging die ik als alleenstaande van 1 salaris dien op te hoesten.

    Gemeente hebben geld nodig voor diverse kosten.. De WMO, de Jeugdzorg etc etc..
    Daarvoor is deze aanslag een prima middel eigenaren van koophuizen de tekorten te laten aanvullen.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    WOZ aanslag vandaag ontvangen. Waardestijging tov vorig jaar WOZ bijna 70.000. En nog worden de woningen hier voor zo'n 50.000 meer verkocht dan de nu vastgestelde WOZ waarde.
    Heb mijn huis 2,5 jaar geleden gekocht en volledig gestript en verbouwd en ook nog eens zonnepanelen laten plaatsen. Bezwaar maken zal dan ook weinig zin hebben denk ik.
    Hondenbelasting is met ingang van dit jaar afgeschaft. Dat scheelt weer bijna 200 euro met 2 honden.
  7. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ik heb in het begin dat we hier woonden een paar keer bezwaar ingediend.
    1 x met succes, ze verlaagden de WOZ met 5000 euro.


    En deed je dat via een bureautje of de reguliere weg?
  8. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Eeva



    Ben je van plan te verkopen dan?
    Ik niet, maar in dit tempo is over een paar jaar mijn huis in rap tempo meer waard omdat de huizen waaraan getoetst wordt voor verkoop gerenoveerd of verbouwd zijn om meer op te brengen. Immers men krijgt nu alleen de koopprijs aan hypotheek.
    Mijn huis is niet gerenoveerd en wordt niet ieder jaar meer waard daardoor.
    De OZB en de gemeentelijke heffingen alsmede de HWF stijgen mee. Ik vind dit zorgelijk.. In feite heb ik nu te maken met een belastingverhoging die ik als alleenstaande van 1 salaris dien op te hoesten.

    Gemeente hebben geld nodig voor diverse kosten.. De WMO, de Jeugdzorg etc etc..
    Daarvoor is deze aanslag een prima middel eigenaren van koophuizen de tekorten te laten aanvullen.


    Ik quote puur om de bureautjes die ingeschakeld kunnen worden terwijl je ook gratis rechtstreeks bij de gemeente bezwaar in kunt dienen.
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Goed dat jullie het er over hebben.
    Even mijnoverheid gecheckt en WOZ waarde inderdaad met bijna 12% gestegen.
    Tegen tarief van 0,08380 vind ik t allemaal wel meevallen wat ik betaal
    Ik schrik meer van de rest van de belastingen pff

    Nou.. strakjes eventueel hypotheek verhogen voor extra dakkapellen gaat misschien wel lukken. Zonder taxatie en op basis van de WOZ beschikking? Ik sta keurig een flink eind boven water.
    Vandaag ook nog geleerd dat het leven van ex nog altijd verzekerd is voor de aan de hypotheek verpande spaarpolis. Ik gehad geen idee
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    bezwaar maken tegen de taxatie waarde heeft alleen zin als je de onjuistheid kan aantonen (bijv op basis van daadwerkelijk verkochte vergelijkbare huizen) of indien men bepaalde waarde-verminderende factoren heeft weggelaten.

    omdat je als burger geen vergelijkingsmateriaal hebt; de vastgestelde woz waardes van vergelijkbare woningen worden niet gepubliceerd, is dit nagenoeg onmogelijk.

    de enige manier zou zijn als elke woningeigenaar z'n woz waarde openbaar zou maken. dit zou gemeentes dwingen om een correcte taxatie te maken, ipv er standaard tig procent er bovenop te doen.
  11. Kilroco
    Going home

    Toon alleen de berichten van Kilroco
    quote:
    [i]Dit schreef koen

    De enige manier zou zijn als elke woningeigenaar z'n woz waarde openbaar zou maken. dit zou gemeentes dwingen om een correcte taxatie te maken, ipv er standaard tig procent er bovenop te doen. [/B]


    De WOZ-waarde van iedere woning in Nederland is sinds oktober 2017 al voor iedere Nederlander in te zien. Ik vind het schending van de hooggewaardeerde privacy, maar heeft wel jouw punt opgelost 😀
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef koen
    bezwaar maken tegen de taxatie waarde heeft alleen zin als je de onjuistheid kan aantonen (bijv op basis van daadwerkelijk verkochte vergelijkbare huizen) of indien men bepaalde waarde-verminderende factoren heeft weggelaten.

    omdat je als burger geen vergelijkingsmateriaal hebt; de vastgestelde woz waardes van vergelijkbare woningen worden niet gepubliceerd, is dit nagenoeg onmogelijk.

    de enige manier zou zijn als elke woningeigenaar z'n woz waarde openbaar zou maken. dit zou gemeentes dwingen om een correcte taxatie te maken, ipv er standaard tig procent er bovenop te doen.


    >>LINK<<

    Hier kun je in ieder geval de wozwaarde raadplegen. Het aantal te raadplegen woningen is beperkt om het massaal reedplegen tegen te gaan staat in de toelichting.
Terug naar de lijst