Stage en reiskosten

Stage en reiskosten 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Heeft hij geen ov kaart?


    Jawel, zie eerste bericht. Gaat om dagen dat hij niet met OV kan en weekenden.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef on-my-own


    20 km is toch prima te doen met een brommer? Of is de derde locatie veel verder weg?


    Andere 2 locaties zijn verder. Ene bijna 30, andere 40 km. En brommer moet dan ook aangeschaft worden.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Anke
    Wat zegt school hierover?


    Die zijn deze week niet bereikbaar. Hopen volgende week wijzer te worden van zowel school als stage.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Heb je zoon hier iets aan?

    >>LINK<<


    Deze had ik zelf ook gezien, maar is niet van toepassing helaas.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Stagiaires krijgen bij mij ook geen reiskosten vergoed. Ze hebben een ov. Als ze wel kosten moeten maken in bijvoorbeeld het weekend, dan krijgen ze de daadwerkelijke kosten vergoed na overleggen van uitdraai.

    Jullie krijgen dat vast wel voor elkaar.


    Oké, dat zou dan al 1 dag aan kosten schelen. En mocht hij nog wat stagevergoeding krijgen dan kan hij daarvan meebetalen aan de benzinekosten.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef josien1
    Mijn zoon stamt uit de tijd dat minderjarige mbo ers geen ov kaart kregen. Voor hem heb ik 2 jaar lang dik 180 euro per maand voor zijn ov abo moeten betalen. Los van de stage is het nu al veel beter geregeld qua reiskosten...


    Dan had zoon niet naar huidige school gekund. Had me dan 300 euro per maand gekost. Was geen optie geweest. Was erg blij dat het werd ingevoerd.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Angelie67
    Door de weeks heb je inderdaad al volledige reiskostenvergoeding via de studentenOVkaart. Dus daar zul je niet nog een vergoeding voor krijgen, denk ik. Maar zeker weten doe ik dat niet. Lijkt mij belastingtechnisch alleen niet de bedoeling.

    Voor de zaterdagen heeft hij 40% korting, dus wellicht valt daar iets voor te regelen.....

    Zelf heb ik de jongste twee maanden lang naar en van stageplaats gehaald. Was een behoorlijk gedoe en inderdaad erg prijzig. Vond het anders ook een te lange dag worden voor haar. Ze had stagedagen vanaf half 7 tot 21.00 uur met een lange pauze.
    Deze reiskosten kreeg ik niet terug. Eigen keuze zeiden ze en is ook terrecht. Ze kon intern daar verblijven als alternatief.

    Ik zou ook informeren of hij wellicht met iemand mee kan rijden. Laat je zoon een mail sturen naar de stageplek met deze vraag.


    Dat waren inderdaad wel hele lange dagen.
    Maar steeds brengen en halen is geen optie. Dan zelfs dubbele km's. Zou al fijn zijn als hij een vergoeding krijgt voor de zaterdag.

    Hij is trouwens net terug van zijn eerste dag. Hij was heel nerveus vanmorgen, maar het was leuk!
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Vandaar mijn suggestie om hem wel te brengen, maar niet halen.
    Was mij ontgaan dat hij een OV-kaart heeft. Dan is het toch met name een tijds-kwestie?


    Doordeweeks inderdaad met name tijdskwestie. In totaal 3-4 uur reizen voor iets dat op 30 km afstand zit, is best lang i.c.m. lange dagen. Op zaterdag is het ook een geldkwestie.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Oudste dochter heeft een soortgelijke opleiding gedaan,,

    Moest ook in het weekend stage lopen ook met het OV..
    Als ik mij goed herinner kreeg ze wel reiskostenvergoeding,,

    Succes met het puzzelen,,Smile

    40KM vind ik trouwens wel absurd ver hoor


    Ja, ik vind het ook belachelijk ver. De locatie waar hij op solliciteerde, zit op 20 km. Dat leek ons goed te doen....
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Als je reageert op een stageplek op 20 km afstand en je moet ineens naar iets op 42 km afstand, dan vind ik dat ver. Zeker omdat er lastig te komen is met OV.

    Maar we zullen zien hoe het gaat.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef josien1


    Hier zelfs 1 stage op 100 km, waar zoon half jaar op kamers moest. Maar dat kan bij zoon Kaatje niet, omdat het geen fulltime stage is en omdat stage niet op 1 lokatie is. Andere stages hier waren op 40 en 60 km. Maar ook dan fulltime, wel lang reistijd, maar wel vast ritme. 20 weken lang zoon s ochtends om 1 minuut over 6 op trein gebracht (anders ook nog 20
    minuten fietsen en nog vroeger zijn bed uit....). S Avonds om 7 uur was hij er dan weer met de trein.

    En nu: eerste sollicitatie bij groot lab op kwartier fietsen was raak. Wat een luxe na al dat gereis.


    Dat snap ik. Je zoon houdt ineens tijd over Smile
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Anke


    Volgens mij loop jij aan tegen jouw oordelen over de consequenties van de stage, omdat hij toch ook moet kunnen uitgaan enzo

    Maar wat als hij en jij dit kan zien aks investering in hemzelf? Dan wordt t misschien minder erg dat hij niet elke week uit kan gaan en ontstaat er meer ruimte en flexibiliteit

    Dit is ook de tijd om te ontdekken dat er soms minder ideale aspecten zitten aan werken. Omdat voor jou 40km niet matcht met die 20 wordt het groter dan het misschien is.
    Je kunt ook middelen: de ene zaterdag jouw auto mee en de andere zaterdag niet. Je hoeft niet alles weg te strijken voor hem (en ik herken dat ook zo)


    Dat uitgaan was een voorbeeld. Daar zit ik zelf niet mee. Hij geeft zaterdagochtend echter nog gymles en dan redt hij het niet om met OV op tijd op de plaats van bestemming te komen. Dus is auto enige optie. Óf stoppen met gymles.

    En de 40 km matcht voor mij niet, omdat de consequenties (grotendeels) bij mij liggen. Maar ik heb besloten om het meer zijn 'probleem' te laten zijn. Hij moet uitgaan van OV (doordeweeks in ieder geval) en kan hij een auto meekrijgen, dan heeft hij geluk. En niet andersom....

    En nu nog zo gaan doen en voelen Smile
Terug naar de lijst