Gran Canaria in januari 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ik ga eens kijken, dank voor de tip!

    mijn dochter was 2 jaar geleden op de Kaap Verdische eilanden tijdens Kerst.
    Op het ene eiland dagenlang een zandstorm en dus geen zon..later op een ander eiland prachtig weer...en een heerlijke temperatuur.
    Wel vliegen via Portugal, niet rechtstreeks (geloof ik)
  2. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Piep
    @ikke71 is net terug uit Curacao...misschien heeft zij een tip?



    Curaçao is geweldig de temperatuur is rond de 30 graden. Het resort waar wij sliepen lag aan de zee. Met meerdere zwembaden ideaal voor peuters en kleuters en ook voor de oudere jeugd. Wij hadden all inclusieve. De vlucht duurde 9 uur. Wij waren er 5 nachten en dat was te doen al zou ik de volgende keer langer gaan. Resort was via TUI sunscape resort. Er is ook een mooi appartementen complex champartments dan heb je een appartement in het Jan Thiel deel wat exclusiever. Wel een zwembad geen strand op loopafstand.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Piep
    @ikke71 is net terug uit Curacao...misschien heeft zij een tip?

    Curaçao vind ik te ver vliegen.Trek dat fysiek niet zo goed. Zes uur is wel het maximale aan vliegen. Daarnaast ben ik al er al vier keer geweest Smile
  4. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef ikke71



    Curaçao is geweldig de temperatuur is rond de 30 graden. Het resort waar wij sliepen lag aan de zee. Met meerdere zwembaden ideaal voor peuters en kleuters en ook voor de oudere jeugd. Wij hadden all inclusieve. De vlucht duurde 9 uur. Wij waren er 5 nachten en dat was te doen al zou ik de volgende keer langer gaan. Resort was via TUI sunscape resort. Er is ook een mooi appartementen complex champartments dan heb je een appartement in het Jan Thiel deel wat exclusiever. Wel een zwembad geen strand op loopafstand.



    P. 's. Het is wel prijzig helemaal december wij waren voor 5 dagen iets meer dan 2700 euro kwijt voor 2 personen.
  5. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Oké. En buiten het resort? Jij bent tien keer reislustiger dan ik. Zou je met een peutermeisje en pubermeisje in je eentje naar Egypte gaan?


    Geen Carla, maar ala...

    Ik zou het aandurven ja. Qua veiligheid, in de toeristengebiieden. Wel kunnen de egyptenaren vrij amicaal zijn. Met een vlotte babbel, en aanhoudende om iets te verkopen. Mensen kunnen dit storend vinden.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ik ben 3 x in de herfstvakantie naar Sharm el sheik (wordt niet meer op gevlogen) geweest.
    Meiden waren toen 10/12 11/13 en 12/14
    We zijn wel elk jaar van het resort af geweest, de Sinaï in (dat kon toen nog), met een shuttle van het resort naar een nabijgelegen winkel- en uitgaanscentrum, het oude dorp Sharm el sheik was op loopafstand.
    Met een boot de Rode Zee op.

    Ze keken ons wel eens raar aan.
    Soms vroegen winkeliers waar mijn man was.

    Eng hebben we het nooit gevonden.

    De resorts aan de andere kant (Hurghada en zo) daar zijn ook allemaal nieuwe plaatsen, veel toeristen, vaak zijn de resorts in handen van West Europese eigenaren.


    Dank voor je uitgebreide antwoord. Egypte zie ik niet zitten. Vind vliegen en reizen en een onbekende omgeving zenuwslopend. Cultuur dingen als ‘waar is je man’ trek ik niet zo goed denk ik Smile
  7. Bastiana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bastiana
    Wij zijn in januari naar La Palma geweest (Canarische eilanden).
    Prima weer, 10 dagen lang. Wel aan de westkust gaan zitten. Gemiddeld 21 graden. Kreeg pijjn in mijn ogen van de vele zonuren.

    Te doen:
    Walvissen/dolfijn safari
    Op de vulkanen 'dansen'
    Winkelen in de charmante stadjes.
    Terrasjes, terrasjes, terrasjes...
    Openluchtmuseum.
    Wandeling in oeroud sprookjesbos
    Uitzicht boven op de Caldera over de Atlantische oceaan en (met wat mazzel) de andere Canaries en de sterrenwachten van alle landen.

    In januari is het nog steeds Kerst. Palmeros vieren het zo lang mogelijk....tot aan carnaval. Smile

    Een waanzinnig gaaf groen eiland, met voor ieder wat wils. Natuur, cultuur, vermaak...

    kijk maar eens op >>LINK<<
    Hele leuke (Nederlandse) mensen trouwens!





  8. Cruella
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cruella
    quote:
    Dit schreef Bastiana
    Wij zijn in januari naar La Palma geweest (Canarische eilanden).
    Prima weer, 10 dagen lang. Wel aan de westkust gaan zitten. Gemiddeld 21 graden. Kreeg pijjn in mijn ogen van de vele zonuren.

    Bij La Palma is er idd een heel groot verschil in temperatuur en neerslag of je "aan de goede kant zit".
    Niet aan de oostkust (vliegveld kant) maar naar het westen toe, uurtje rijden meen ik!





  9. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik ga naar Cuba: 28 graden
  10. Christine1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Christine1
    Net terug van een week La Palma. Ik vind het een fantastisch mooi eiland. Niet erg toeristisch. Prachtige natuur en wandelmogelijkheden.

    Allerlei weer gehad. Ook afhankelijk van waar we waren op het eiland. Heerlijk dagje in de zon bij het zwembad en een dagje strand gedaan. Ook gezwommen in zee. Was prima te doen.
    Maar ook gewandeld in de caldera terwijl het volledig bewolkt was. Prima temperatuur voor wandelen.
    Rondje eiland gedaan met de auto. Sprookjesbos gezien maar daar regende het wel.
    Vulkaan beklommen. Vond het fascinerend. Maar zie een peutermeisje dat niet doen.

    Ben twee keer op gran canaria geweest. Keer met oud en nieuw en een keer in februari. Beide keren prima weer gehad. Zat toen in puerto rico. Volgens mij het meest zon zekere plekje van gran Canada. Ligt een beetje beschut. Haventje. Strand.

    Zou zelf geloof ik ook niet naar Egypte gaan met twee dochters. Het gevoel dat ik dan een week vastzit op een Resort vind ik niet prettig.

    Hoop dat je iets kunt vinden naar je zin want het is wel heerlijk om in deze tijd een weekje zon te hebben.
  11. soes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van soes
    Wat een goed idee van je om met dit saaie weer de zon op te zoeken! Alvast heel veel plezier!
    Wij gaan bijna iedere winter naar een canarisch eiland, heerlijk even bijtanken! Je bent er zo en wij hebben tot nu toe altijd lekker weer gehad. Let even op of het zwembad verwarmd is, dan kun je er zwemmen, maar het strand is ook altijd goed te doen. Alleen 's avonds koelt het af en het is vrij vroeg donker. Wij zijn alweer aan het aftellen!
  12. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi

    Ik heb t ook jaren gedaan, met zoon, elk jaar vanaf z'n derde, lekker weekje ☀️
    Gran Canaria, Tenerife of Fuerteventura.
    Maar was meestal februari, nooit slecht weer gehad.
Terug naar de lijst