Nieuwe kleine(re) auto. 

Onderwerp van Jeli

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik heb de UP een keer gehuurd, ik vind hem geweldig, ook grote diepe achterbak, met twee lagen


    Goed om te weten.
  2. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef zessprong
    Hai hier even een reactie op een kleine auto leasen.Denk er wel even aan,mocht je binnen kort een woning kopen!!!.Dan houd de hypotheek verstrekker rekening met de Lease auto.
    Standaard word de nieuwprijs van de auto maal twee in rekening gebracht(dat kun je dus minder lenen!!!).Dus ga even naar of dat klopt.

    groet zessprong


    Bedankt. Ik hoef gelukkig geen hypotheek (meer) af te sluiten.
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    C3 , en andere van dit groepje geeft weinig bagage ruimte . Daar in tegen de Mi , Up en Citygo zijn trouwens allemaal uit de Volkswagen groep en basis hetzelfde . Auto’s met veel ruimte en ook als je lange knapen hebt thuis want die kunnen er prima in zitten/ rijden . Daarnaast zijn deze 3 erg stil in verhouding met de eerst genoemde .

    Ook is de Up en friends erg zuinig .

    CAR play is het beste om te nemen . Geen updates en door alle smartphones te bedienen . Ik heb het ook in de auto’s

    Ik geef Siri de opdracht om te bellen en alles te regelen door middel van spraak
  4. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Dirk
    C3 , en andere van dit groepje geeft weinig bagage ruimte . Daar in tegen de Mi , Up en Citygo zijn trouwens allemaal uit de Volkswagen groep en basis hetzelfde . Auto’s met veel ruimte en ook als je lange knapen hebt thuis want die kunnen er prima in zitten/ rijden . Daarnaast zijn deze 3 erg stil in verhouding met de eerst genoemde .

    Ook is de Up en friends erg zuinig .

    CAR play is het beste om te nemen . Geen updates en door alle smartphones te bedienen . Ik heb het ook in de auto’s

    Ik geef Siri de opdracht om te bellen en alles te regelen door middel van spraak


    Bedankt Dirk.
    Al jouw tips en van anderen bekeken.
    De Citigo en 'normale' Mii zijn niet meer nieuw verkrijgbaar zover als ik zie.
    En de Up vind ik, met de opties die ik wil, te duur worden.
    Maar wat betreft Carplay ben ik wel 'om'. Smile
    19 jul '20 - 22:31:29 / 19 jul '20 - 23:03:33
  5. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Goh.
    Leuk onderwerp.

    Wij keken 'vroeger' naar een auto met de optie: starten in de winter.
    De optie 'roest' hoefde dan weer niet.

    Alfasud en Simca(Talbot) die roestten al in de folder.

    'Wij' waren nog blij met een interval op de ruitenwisser en mechanisch van binnen uit verstelbare binnenspiegels (die dan altijd nét te ver verdraaiden).

    Echt leuk dit.
  6. lemons
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van lemons
    Het antwoord is even simpel als logisch. Loop een showroom binnen en laat je uitgebreid informeren. Je kunt samen met de verkoper/ster gewoon een auto samenstellen adh van jouw net als wanneer je er een koopt.
    De advertenties met “vanaf” prijzen zijn door de marketing afdeling gemaakt.

    Ga gerust bij een aantal merken langs.
    Verder is de prijs natuurlijk heel belangrijk, maar vergeet niet de voorwaarden zoals looptijd en km per jaar.
    Standaard moet je als je het contract eerder wil beëindigen 40% van de resterende termijnen ineens betalen.
    Het contract loopt ook door als je werkeloos wordt of arbeidsongeschikt raakt, kun je het dan nog betalen of kun je dan die 40% ophoesten!?!
    Bij veel contracten kun je tegen een extra maandbedrag deze risico’s afdekken, bekijk wat voor jou het beste past.
    Bijna alle aanbieders hebben het “keurmerk private lease” maar dat betekent niet dan de voorwaarden overal gelijk zijn. Zo zijn er grote verschillen in betaling en hoogte van het eigen risico en het al dan niet doorlopen van schadevrije jaren.
    Soms kun je je maandbedrag verlagen door de opbrengst van een inruilauto in te leggen of aan te betalen

    Kortom, private lease is maatwerk en geen vanafprijs is een advertentie!
  7. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef foetske
    Goh.
    Leuk onderwerp.

    Wij keken 'vroeger' naar een auto met de optie: starten in de winter.
    De optie 'roest' hoefde dan weer niet.

    Alfasud en Simca(Talbot) die roestten al in de folder.

    'Wij' waren nog blij met een interval op de ruitenwisser en mechanisch van binnen uit verstelbare binnenspiegels (die dan altijd nét te ver verdraaiden).

    Echt leuk dit.



    Ja, we zijn verwend. Of ik, in dit geval. Smile
    Of het is gewoon de vooruitgang, kan ook.
  8. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef jeli


    Bedankt Dirk.
    Al jouw tips en van anderen bekeken.
    De Citigo en 'normale' Mii zijn niet meer nieuw verkrijgbaar zover als ik zie.
    En de Up vind ik, met de opties die ik wil, te duur worden.
    Maar wat betreft Carplay ben in wel 'om'. Smile

    Voor zover ik kan zien worden ze nieuw nog steeds verkocht , lease geen idee
  9. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    @lemons ik heb helaas geen tijd om bij veel dealers binnen te lopen. Vandaar dat ik probeer om online het voorwerk te doen.
    Verder zijn de voorwaardes van een leasecontract zeker belangrijk en goed om naar te kijken. Smile
  10. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Voor zover ik kan zien worden ze nieuw nog steeds verkocht , lease geen idee


    Dan zal het dat inderdaad zijn. Mii wel elektrisch bij private lease maar helaas dan te duur voor mij. Citigo komt niet tevoorschijn bij private lease.
  11. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Al gekeken naar de Nissan Micra? Vroeger waren dat heel tuttige autootjes, maar na een complete metamorfose ziet-ie er nu heel sportief uit. Ik heb er sinds kort eentje en ben ZEER tevreden. Compact en zuinig. En met airco, achteruitrijcamers, ingebouwde navigatie, cruise control, start-stopsysteem. En nog een aantal opties die je meestal alleen in grotere auto's ziet (en die ik niet gebruik). Overigens gebruik in voor de navigatie veel liever Google Maps. De ingebouwde is minder gebruikersvriendelijk en veel minder up-to-date.

    Enig nadeel vind ik dat er alleen een afneembare trekhaak voor is, waar een Twinny Load fietsendrager niet op past. Maar daar wil jij 'm misschien niet voor gebruiken.
  12. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Judith
    Al gekeken naar de Nissan Micra? Vroeger waren dat heel tuttige autootjes, maar na een complete metamorfose ziet-ie er nu heel sportief uit. Ik heb er sinds kort eentje en ben ZEER tevreden. Compact en zuinig. En met airco, achteruitrijcamers, ingebouwde navigatie, cruise control, start-stopsysteem. En nog een aantal opties die je meestal alleen in grotere auto's ziet (en die ik niet gebruik). Overigens gebruik in voor de navigatie veel liever Google Maps. De ingebouwde is minder gebruikersvriendelijk en veel minder up-to-date.

    Enig nadeel vind ik dat er alleen een afneembare trekhaak voor is, waar een Twinny Load fietsendrager niet op past. Maar daar wil jij 'm misschien niet voor gebruiken.


    Ik heb hem even vluchtig bekeken maar zou zeker nog een goede optie kunnen zijn. Smile Morgen ga ik beter kijken maar alvast bedankt!
    Een trekhaak is inderdaad geen noodzaak voor mij.
Terug naar de lijst