Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.

Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.  

Onderwerp van Anita-G

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef malva

    Graag....geen politiek meer
    Wel medemenselijkheid
    Op het juiste moment
    Dan zijner veeeeeel minder problemen.

    Het één sluit het ander niet uit. Het is niet allemaal zo zwart/wit.
  2. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    medemenselijkheid had misschien geweest om die vrouw van 20 in huis te nemen totdat ze een eigen plek had...

    Maar zo werkt het meestal gewoon niet in het echte leven. En dat heeft niets met politiek te maken (in elke samenleving zijn regeerders nodig) maar met 'het leven is hard voor de meeste mensen'.
    En ja, als je een echt alleenstaande ouder bent, dan tref je maatregelen voor wanneer je onverwachts dood gaat. Je stelt een voogd aan etc. Vooruitdenken en moeilijke beslissingen nemen horen bij het hebben van kinderen.





  3. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Zoonlief van 18 jaar staat ook ingeschreven. Maar dan nog is het probleem dat je hier zo'n 10 jaar ingeschreven moet staan, voordat je in aanmerking komt voor een (jongere) woning.
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Mar1970

    En ja, als je een echt alleenstaande ouder bent, dan tref je maatregelen voor wanneer je onverwachts dood gaat. Je stelt een voogd aan etc. Vooruitdenken en moeilijke beslissingen nemen horen bij het hebben van kinderen.







    Precies! Een voogd en iemand die financieel toezicht houdt.
    Mijn dochters zijn inmiddels volwassen en zijn van alle ins en outs op de hoogte.
    Visitekaartje van de notaris zit bij m’n paspoort.
    Mijn zusje is backup.
  5. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Mijn dochter kreeg op haar 18e verjaardag een brief van de gemeente met o.a. de tip om zich in te schrijven bij de wbv, ik denk dat niet alleen de gemeente Amsterdam dat doet.



    Gemeente waar ik woon, stuurt deze brieven niet.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef malva

    Graag....geen politiek meer
    Wel medemenselijkheid
    Op het juiste moment
    Dan zijner veeeeeel minder problemen.

    Die wereld bestaat niet. En er komen dan alleen maar veel meer problemen.
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Astrid


    Gemeente waar ik woon, stuurt deze brieven niet.


    Site rijksoverheid:

    >>LINK<<
  8. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    medemenselijkheid had misschien geweest om die vrouw van 20 in huis te nemen totdat ze een eigen plek had...


    En wie had dat dan moeten doen? De kopers van het huis?
  9. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Malero
    Dit is wel bekend hoor. De volwassen kinderen staan niet op het huurcontract. Het zou wat zijn zeg, dan komen er nooit huizen meer vrij. Op een gegeven moment moeten volwassen kinderen op eigen benen staan, die kunnen niet meer tot hun dertigste ofzo bij pa en ma blijven wonen.
    Ze kunnen veel beter betaalbare huizen bouwen, buitenlandse investeerders de deur wijzen, alle prins Bernardjes op de schroothoop gooien en onteigenen. Gewoon de huizenmarkt in beheer van de gemeente.


    En svp niemand meer op de VVD stemmen, want die hebben de woningcorporaties uitgekleed en hebben feitelijk de middenhuur afgeschaft, door de markt vrij spel te geven.
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Loeki
    En svp niemand meer op de VVD stemmen, want die hebben de woningcorporaties uitgekleed en hebben feitelijk de middenhuur afgeschaft, door de markt vrij spel te geven.

    De VVD heeft geen meerderheid gehad de afgelopen jaren, er was altijd samenwerking met andere partijen. Je kunt dit niet in de schoenen van de VVD alleen schuiven lijkt me.

    Ik denk dat de VVD heel erg veel stemmen gaat krijgen straks.
  11. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef Inge_

    En wie had dat dan moeten doen? De kopers van het huis?


    misschien Malva zelf? Zij heeft het toch over medemenselijkheid/ondersteuning (liefst niet professioneel) en socialer leven?
  12. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Astrid
    Zoonlief van 18 jaar staat ook ingeschreven. Maar dan nog is het probleem dat je hier zo'n 10 jaar ingeschreven moet staan, voordat je in aanmerking komt voor een (jongere) woning.

    Tip: ook inschrijven in andere regio's waar hij (nu niet, maar) misschien ooit wil wonen.

    Eén van mijn dochters had zich in twee regio's ingeschreven toen ze pas net studeerde, omdat ze nog niet wist of haar masterstudie in Utrecht of in Wageningen zou gaan doen.
    Ze hebben vier jaar antikraak gewoond, steeds hoppend naar de volgende sloopflat.
    In de regio Utrecht kon ze ondanks 10 jaar inschrijvingsduur nog steeds niks meer dan een eenkamerwoning hoog in een flat krijgen. En daar word je als samenwonend stel op je 29e niet echt blij van.
    Tot haar stomme verbazing kwam ze (met evenveel inschrijfduur) in de regio Wageningen opeens in aanmerking voor een "grote-mensenhuis": een leuke hoekwoning met fikse tuin, waar ze uiteraard juichend naartoe zijn verhuisd.
Terug naar de lijst