Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Wat heb jij toch altijd feestjes op je bord!


    Nou zeker, dat ziet er heerlijk uit !
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dankjullie!

    Vanochtend even water gaan geven. Het is zo woestijndroog. Nu heb ik een afgeknipte melkfles, die ik voorheen gebruikte tegen insectenvraat, omgekeerd bij een aantal waterminnende planten gezet. Ik vul die dan met water, het water drupt zo veel geleidelijker de bodem in. Eens kijken of dat goed werkt.

    En mijn oogst: palmkool, bietje, tomaten en bramen!
    Plaatje
    Plaatje
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik was twee dagen niet geweest....😱

    Ik geloof daar ik een beetje moet dooreten!
    Plaatje
  4. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik was twee dagen niet geweest....😱

    Ik geloof daar ik een beetje moet dooreten!

    Oh heerlijk Nienke.

    Wij zijn al weer bezig met de winter groentes.
    Bloemkool, andijvie en boerenkool.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  5. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Ik sneed net bladen van mijn sla en tot mijn verbazing zit er in de stelen melksap. Nooit eerder gehad. Durf het nu niet meer te eten Smile
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dat kun je gewoon eten hoor. Ik wist het ook niet maar ik heb even gegoogled , elke sla heeft in meer of mindere mate melksap. Daar komt zelfs de Latijnse naam vandaan. Ik doe ff een linkje, onder medicinale werking staat het.

    >>LINK<<

    Tis mij nooit opgevallen maar ik zal volgende keer beter kijken. Je schijnt er slaperig van te worden maar met normale porties is er niets aan de hand.
  7. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Dat kun je gewoon eten hoor. Ik wist het ook niet maar ik heb even gegoogled , elke sla heeft in meer of mindere mate melksap. Daar komt zelfs de Latijnse naam vandaan. Ik doe ff een linkje, onder medicinale werking staat het.

    >>LINK<<

    Tis mij nooit opgevallen maar ik zal volgende keer beter kijken. Je schijnt er slaperig van te worden maar met normale porties is er niets aan de hand.



    Thnx!
    Ik had ook al gegoogled, maar kon nergens uit opmaken wat een grote hoeveelheid is. Beetje hulp bij slapen, zou niet verkeerd zijn, maar wil wel weer wakker worden Smile En ken het sap vooral van andere planten en dan moet je je handen vaak goed wassen. Was nu dus iets te voorzichtig Smile
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Het is in grote getale giftig. Dan moet je denk ik een stuk of 30 kroppen sla verorberen. Of een stuk of 10 gedurende langere tijdSmile

    Maar van dat medicinale wist ik ook niet. Leuk weetje. Maar zou ik dan voor het slapen gaan sla moeten eten???
  9. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Het is in grote getale giftig. Dan moet je denk ik een stuk of 30 kroppen sla verorberen. Of een stuk of 10 gedurende langere tijdSmile

    Maar van dat medicinale wist ik ook niet. Leuk weetje. Maar zou ik dan voor het slapen gaan sla moeten eten???


    Misschien is de melk uit de stengels zuigen voor het slapen gaan voldoende? Smile
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Yaris


    Misschien is de melk uit de stengels zuigen voor het slapen gaan voldoende? Smile


    Hahaha, ik zie een nieuwe vorm van verslaving... straks max 5 plantjes voor eigen gebruikSmile
  11. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Hahaha, ik zie een nieuwe vorm van verslaving... straks max 5 plantjes voor eigen gebruikSmile


    Smile
  12. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Fijn tomaten beginnen nu pas lekker te groeien, ze zijn nog knijter-groen. Het komt, denk ik, omdat ik 'speciale' soorten uitgezocht heb. Smile Nou ja, als ze straks maar lekker zijn Smile

    De eerste borolli-bonen kleuren en beginnen te drogen.
Terug naar de lijst