Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Margo
    Wanneer oogst je aardappelen?
    Als ze boven de grond komen?
    Of na de bloemetjes?


    Dat is een beetje afhankelijk van het ras wanneer dat is. Je hebt vroege, middel en late aardappels. Als de plant begint bruin te worden, als het loof afsterft, dan kun je oogsten.
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef Bosbes




    Aardappeltjes vind je onder aan de plant.


    Jemig zitten ze tegenwoordig niet meer in de aarde? t Wordt ons ook steeds gemakkelijker gemaakt Smile
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    O, niet volledig de vraag gelezen, de aardappeltjes blijven onder de grond, je moet ze met een riek of een spade naar boven halen. Tis nog vroeg😊
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Riek heet zo'n vork dat is ook zo, ik zie mijn opa het opeens doen een schudbeweging en hoppa aardappelen, daar was hij zo handig in, prikte nooit in een aardappel.

  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ja, das echt een kunst. Ik spies er nog wel eens eentje aan zo’n lange tand😱 Maar bij mij komen er elk jaar ook we enkele zwerfaardappelen op, die ben ik dan vergeten op te graven. Moet dus nog veel leren…

    Ik ben wel tevreden over mijn aardappeltjesteelt. Ik was er eigenlijk mee gestopt omdat bij ons die vervelende coloradokever woont. Maar omdat ik bijna altijd thuis werk heb ik alle lafjes al kunnen afvangen. Dit jaar geen kevers op mijn aardappelen.Smile

  6. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Ik zie in mijn ieniemienie-moestuintje steeds vanuit de luie stoel een zwarte iets springen in de bramen.

    Sja, bramen worden goed gegeten door de merels... Ik vind vogels ooook heeeeel belangrijk dus ik pluk om de dag, zo delen we maar een beetje... En een pot bramenjam scoor ik wel elders...
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ja, das echt een kunst. Ik spies er nog wel eens eentje aan zo’n lange tand😱 Maar bij mij komen er elk jaar ook we enkele zwerfaardappelen op, die ben ik dan vergeten op te graven. Moet dus nog veel leren…

    Ik ben wel tevreden over mijn aardappeltjesteelt. Ik was er eigenlijk mee gestopt omdat bij ons die vervelende coloradokever woont. Maar omdat ik bijna altijd thuis werk heb ik alle lafjes al kunnen afvangen. Dit jaar geen kevers op mijn aardappelen.Smile


    oo ja die kevers!!

    ik zie ze voor me; voordat we grasveld kregen namen we een veld vol aardappelen in de voortuin dat zou goed zijn voor de aarde, en een plaag van deze... haha wat een herinneringen bliepen op.


    Bramenjam ook zo een, gingen we in het veengebied tegen de grens bij Klazinaveen plukken, de verdere dag rook het huis zalig en kreeg ik de limonade van de restjes uit de pan.
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h

    oo ja die kevers!!

    ik zie ze voor me; voordat we grasveld kregen namen we een veld vol aardappelen in de voortuin dat zou goed zijn voor de aarde, en een plaag van deze... haha wat een herinneringen bliepen op.


    Bramenjam ook zo een, gingen we in het veengebied tegen de grens bij Klazinaveen plukken, de verdere dag rook het huis zalig en kreeg ik de limonade van de restjes uit de pan.


    Wat een mooi plaatje van deze monsters… want dat zijn ze, ze vreten echt je hele plant op. Ik heb een aantal weken iedere dag keverbabys vermoord. Mijn tuintjesbuurman schudde ze van de plant af maar hij besefte niet dat ze gewoon weer naar de plant kruipen. Ik ben geen moordzuchtig type, maar in dit geval…..
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dan ook maar een plaatje van mijn nieuwe aardappels! Verkeerde draadje maar het was goddelijk...
    Plaatje
  10. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat een mooie courgette! Wat is dat voor eentje?
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik was net ook in mijn tuintje. Bramen, tomaten, bietje, courgette en palmboom. Eens even kijken wat ik ga maken.
    Plaatje
Terug naar de lijst