Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Die gele courgettes zijn lekker!!!
  2. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Ik heb gisteren paprikazaadjes gekregen; kan ik die nog in de grond stoppen (ja, dat kan altijd) maar kan ik er nog paprika's van verwachten?
    Smile
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Bosbes
    Ik heb gisteren paprikazaadjes gekregen; kan ik die nog in de grond stoppen (ja, dat kan altijd) maar kan ik er nog paprika's van verwachten?
    Smile


    Ik zou wachten tot januari. Paprika groeit erg langzaam en je krijgt nooit meer op tijd vruchten. Paprika zou kunnen overwinteren maar ik denk niet dat dat iets uithaalt. Ik denk dat ze dan zouden bloeien zo tegen het einde van de herfst, begin winter. Dan zijn er toch geen insecten meer. Ik hen wel eens geprobeerd om paprikas in de winter offer te houden maar dat werd geen succes...
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik heb vandaag 1/3 van de aardbeienplanten doorgenomen en ik denk een kilo geplukt.
    Die gaan morgen mee naar werk en dan morgenavond weer plukken voor thuis.

    Courgettes zitten er ook al 6 aan zag ik. Andijvie geoogst, 1 spitskool is ook rijp, en de snack -komkommers hebben ook hun eerste bloemetjes zag ik vandaag.

    Andere planten gaan ook goed, komende dagen groeit het iig goed!


    Smile
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Wat een mooie oogsten.

    Bij de Aldie in de Koog hadden ze Mediterane planten, ze hadden ze uit laten drogen, een aantal was al dood, k mag proberen drie redelijke olijven en een vijg met nog maar 1 blad
    te laten revalideren, kreeg ze gratis mee
    (Wie had er ook maar 1 vijgeblad nodig), ik hoop dat het aansterkt.
    Even in potten zetten, of zal ik het in de volle grond zetten?

    De peultjes die in een bak op de grond op kwamen 5 cm lijken wel gesnoeid naar 3 cm, ik denk aan konijnen, k heb de hele bak op de kliko gezet.
    Maf gezicht
  6. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Ik wacht nog even maar ben zo nieuwsgierig hoe mijn knoflook geworden is.
    De Peterselie gaat goed en de sla soorten gaan ook vast wel lukken.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik vond mijn knoflook vorig jaar wat tegenvallen, ben benieuwd hoe die van jou gaat lukken Cootje.
    Sla en peterselie gaat meestal wel goed, 1 jaar ging mij peterselie zo goed dat het tussen de tegels opkwam.

    Lekker om te oogsten uit eigen tuin
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat een mooie groenten Cootje! Knoflook is dit jaar bij mij mislukt, gelukkig kon ik van mijn buurman krijgen. Ik ga binnenkort nog wat teentjes in de grond duwen, ik gebruik ze voor het loof.

    Succes 00h met de reanimatie!
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik was er heel eventjes een de bramen en tomaten zijn al goed!
    Plaatje
  10. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Vraagje.
    Ik heb 2 courgetteplantjes (gele zo te zien Smile) en aan iedere plant groeien nu 4 tot 5 courgettes. Kan de plant dat aan of moet ik er per plant 1 of 2 verwijderen?
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Je moet ze van onderaan oogsten, dat zijn ook altijd de grootsten. Ik zou ze niet te groot laten groeien, dat werden ze niet lekkerder van. Dan blijven ze de hele tijd nieuwe courgettes maken.
  12. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Je moet ze van onderaan oogsten, dat zijn ook altijd de grootsten. Ik zou ze niet te groot laten groeien, dat werden ze niet lekkerder van. Dan blijven ze de hele tijd nieuwe courgettes maken.


    Bedankt voor de tip!
Terug naar de lijst