Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mijn ogen waren te groot in het plantseizoen. Mijn dagelijkse portie aardbeien is nu al zo groot dat ik er al jam van ga maken... de grote aardbeien heen ik apart gehouden voor het toetje en het snoepen tussendoor😱

    Nog een tip voor de balkonmoestuinier, ik was vergeten mijn pluksla en rucola uit te planten in de volle grond. Nu staan ze in bloembakken maar ik kan er een dagelijkse portie sla van plukken. Als je her en der blaadjes wegplukt heb je voor een hele poos verse sla!
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Smile
    Prachtig!

    Ja de sla gaat goed in bakken, minder kans op slakken.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h
    Smile
    Prachtig!

    Ja de sla gaat goed in bakken, minder kans op slakken.


    Klopt, deze blaadjes zijn echt gaaf nog. In de moestuin is de rucola soort van geperforeerd. Scheelt ook datum nu gewoon even de achterdeur uitloop en dan even mijn kostje bij elkaar scharrel. Genoeg te eten hier achter in de tuin. En de rucola komt gewoon tussen de stoeptegels omhoog🤣
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag voor het werk snel even wat oogsten. En de eerste partjes van de coloradokever aangetroffen op de aardappelplantjes. Het is zo goed als kansloos als je buren dat niet doen maar ik ga toch maar weer larfjes en straks kevers afvangen😱

    Verder weer een fijne oogst. Een hele bak aardbeien, 2 frambozen, rabarber en asperges!

    De capucijners, de tuinbonen en de gele courgette krijgen ook al vruchtjes.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Gaat goed bij jou.
    Bij mij kleuren de aardbeien eindelijk. Sla gaat goed, tomaten heb ik vooral erg veel bloemen in, maar nog geen vruchten
  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Ik heb een roos afgeknipt vandaag en thuis in de vaas gezet. Er komen gigantische bloemen aan die heerlijk ruiken
    Plaatje
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Prachtig Margot! Ik vind rozen sowieso mooi en dan vooral de rode🥰
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik heb vandaag weer geoogst!

    Tuinbonen, oftewel flodderbônne zoals ze ze hier ook wel noemen. En nog 1 asperge en wat aardbeien en frambozen.
    Plaatje
  9. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Een feestje SmileSmile
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En 't is weer een feestje! Vandaag tussen alle perikelen door even naar de moestuin gegaan. Goed om het hoofd leeg te maken. En er was een cadeautje, mijn eerste courgette! En nog wat aardbeien, frambozen, rode bessen en capucijners. Oja, Ik zou ze bijna vergeten... asperges natuurlijk. Dat seizoen looptnu ook bijna ten einde. Jammer, maar weer een heleboel moois om naar uit te kijken.

    Plaatje
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    En 't is weer een feestje! Vandaag tussen alle perikelen door even naar de moestuin gegaan. Goed om het hoofd leeg te maken. En er was een cadeautje, mijn eerste courgette! En nog wat aardbeien, frambozen, rode bessen en capucijners. Oja, Ik zou ze bijna vergeten... asperges natuurlijk. Dat seizoen looptnu ook bijna ten einde. Jammer, maar weer een heleboel moois om naar uit te kijken.



    Ziet er top uit, wat een fijne oogst

    Hier zitten eindelijk wat vruchten in de tomaten, bloeit als een malle, nu ook de rest
  12. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Ik heb vandaag 1/3 van de aardbeienplanten doorgenomen en ik denk een kilo geplukt.
    Die gaan morgen mee naar werk en dan morgenavond weer plukken voor thuis.

    Courgettes zitten er ook al 6 aan zag ik. Andijvie geoogst, 1 spitskool is ook rijp, en de snack -komkommers hebben ook hun eerste bloemetjes zag ik vandaag.

    Andere planten gaan ook goed, komende dagen groeit het iig goed!
Terug naar de lijst