Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Slakkenopruimtijd!!!

    Pas op zo in de avond na de regen trekken ze er op uit!!!!
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Dat is helder en duidelijk!
    Sommige mensen eten het groen van de prei niet.
    Gooien t weg.
    Lollig om te lezen hoe ze dat wit kweken.
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Smile
    Prachtig!

    Ja de sla gaat goed in bakken, minder kans op slakken.
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Die gele courgettes zijn lekker!!!
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Wat een mooie oogsten.

    Bij de Aldie in de Koog hadden ze Mediterane planten, ze hadden ze uit laten drogen, een aantal was al dood, k mag proberen drie redelijke olijven en een vijg met nog maar 1 blad
    te laten revalideren, kreeg ze gratis mee
    (Wie had er ook maar 1 vijgeblad nodig), ik hoop dat het aansterkt.
    Even in potten zetten, of zal ik het in de volle grond zetten?

    De peultjes die in een bak op de grond op kwamen 5 cm lijken wel gesnoeid naar 3 cm, ik denk aan konijnen, k heb de hele bak op de kliko gezet.
    Maf gezicht
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Er staan een aantal kleine courgettepalntjes in pot, durf ze haast niet in de volle grond te zetten, bang dat het of direct opgegeten wordt of mijn hele tuin gaat overwoekeren als ik weg ben.

    k Heb ook Venkel, wanneer moet je dat oogsten, k geloof dat het wat aan het doorschieten is, wacht k zoek t op...

  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Kun je doorgeschoten venkel nog eten?
    “Gooi doorgeschoten venkel niet weg. Enkel de onderste 10 cm van de stengel zijn taai, de rest is nog perfect eetbaar.” “Let op: op zandgrond is de kans op doorschieten groot. Geef de jonge planten dus extra water en strooi 3 cm grasmaaisel als mulch tussen de rijen tegen de verdamping.”


    had ik iets eerder moeten bekijken vrees ik.
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    En als hij doorschiet lekker laten bloeien. Goed voor de insecten! En de zaadjes die je daarna aan de plant krijgt kun je gewoon gebruiken. In de winkel zitten precies diezelfde zaadjes in een duur potje venkelzaad. Stoofschotels🥰

    00h ja wat een goed plan!

    Die melkflestruck ken ik, het waaide een keer zo hard dat de rand van de fles de plant afzaagde met ieder zwiep een stukje verder.

    maar ik ga t proberen voordat ik weg ben. De grasmaai oppassers moeten ze ook niet ommaaien
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Een waar kunstwerk op jouw bord Smile eet smakelijk!
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef Bosbes




    Aardappeltjes vind je onder aan de plant.


    Jemig zitten ze tegenwoordig niet meer in de aarde? t Wordt ons ook steeds gemakkelijker gemaakt Smile
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Riek heet zo'n vork dat is ook zo, ik zie mijn opa het opeens doen een schudbeweging en hoppa aardappelen, daar was hij zo handig in, prikte nooit in een aardappel.

  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ja, das echt een kunst. Ik spies er nog wel eens eentje aan zo’n lange tand😱 Maar bij mij komen er elk jaar ook we enkele zwerfaardappelen op, die ben ik dan vergeten op te graven. Moet dus nog veel leren…

    Ik ben wel tevreden over mijn aardappeltjesteelt. Ik was er eigenlijk mee gestopt omdat bij ons die vervelende coloradokever woont. Maar omdat ik bijna altijd thuis werk heb ik alle lafjes al kunnen afvangen. Dit jaar geen kevers op mijn aardappelen.Smile


    oo ja die kevers!!

    ik zie ze voor me; voordat we grasveld kregen namen we een veld vol aardappelen in de voortuin dat zou goed zijn voor de aarde, en een plaag van deze... haha wat een herinneringen bliepen op.


    Bramenjam ook zo een, gingen we in het veengebied tegen de grens bij Klazinaveen plukken, de verdere dag rook het huis zalig en kreeg ik de limonade van de restjes uit de pan.
Terug naar de lijst