Bekeuring

Bekeuring 

Onderwerp van Marry

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Marry
    Je bent wie je bent

    Toon alleen de berichten van Marry

    quote:
    Dit schreef Deedee
    Ex heeft een keer iets dergelijks gehad. Bezwaar aangetekend en boete is kwijtgescholden omdat er geen bewijs was.

    Even als hart onder de riem....

    Dank

    Smile
    We gaan ermee aan de slag

    Ik zal jullie tzt op de hoogte houden
    Het komt goed hoor

    Ik ga eurootjes sparenSmile
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef wollenberg
    maar volgens mij kan hij je een bekeuring geven als hij je staande houd anders niet


    Nee, is niet nodig om direct staandegehouden te worden. Een BOA van Rijkswaterstaat mag je niet staandehouden, dus dat wordt lastig als dat wel zou moeten

    Hier het bericht dat vanaf 10 juli 2019 een BOA van Rijkswaterstaat juist hiervoor boetes mag uitschrijven: >>LINK<<

    Er hoeft geen bewijs te zijn van bijv een foto oid. Een BOA is een beëdigd ambtenaar in functie en zijn verhaal is bewijs genoeg.

    Blijft over het stuk weg, hoe onduidelijk het is en hoe laat de boete is uitgeschreven en hoe laat jullie daar zouden hebben gereden.
    Op de boete staat als het goed is de hectometerpaal genoteerd waar de overtreding zou hebben plaatsgevonden. Zoek die hectometer paal eens op op google maps streetview (wil ik wel bij helpen als je aan kunt geven bij welke hectometer paal het was). Ik rijd de A9 dagelijks (tussen Haarlem en Beverwijk) en het stuk vanaf Beverwijk tot Alkmaar al meer dan 20jaar bijna wekelijks. Ben dus wel bekend met deze weg.

    Hoop voor je dat bezwaar gaat helpen. Weet niet of het helpt, maar wie weet.
  3. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    alvast Betalingsregeling doen 50 in de maand
  4. Marry
    Je bent wie je bent

    Toon alleen de berichten van Marry

    Wat lief Arno
    Ik ga eens zien of ik dit soort gegevens kan vinden
    Dank jeSmile
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Jep
    eens. Ik vind dit ook een rare procedure. Verkeersboetes komen via CJIB

    Kan via OM gaan.
    Zo klinkt t hier een beetje.
    Even goed na (laten) kijken.
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Het is altijd een beetje gissen of je bezwaar wel of niet gegrond wordt verklaard. Maar ik zou je zeker aanraden om bezwaar te maken.

    Heb dit zelf al heel vaak gedaan voor van alles en nog wat, en met goede argumenten is bezwaar maken of in beroep gaan absoluut niet kansloos. Smile

    Als je toch verliest zul je echter door de zure appel heen moeten bijten. Smile
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Ruk dit Marry.
    ik denk als je het werkelijk voor laat komen en je moet betalen dat de helft al wordt kwijtgescholden omdat het al
    * 5 maanden geleden is
    * je een eerlijk burger bent
    * jouw situatie dermate is dat je het nauwelijks kan betalen.

    Zet um op
  8. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef twelve
    Het is altijd een beetje gissen of je bezwaar wel of niet gegrond wordt verklaard. Maar ik zou je zeker aanraden om bezwaar te maken.

    Heb dit zelf al heel vaak gedaan voor van alles en nog wat, en met goede argumenten is bezwaar maken of in beroep gaan absoluut niet kansloos. Smile

    Als je toch verliest zul je echter door de zure appel heen moeten bijten. Smile



    Wat Twelve schrijft dus.
    Niet geschoten is altijd mis. Wellicht is er een betalingsregeling mogelijk als je toch moet betalen.
  9. Marry
    Je bent wie je bent

    Toon alleen de berichten van Marry

    quote:
    Dit schreef Malero



    Wat Twelve schrijft dus.
    Niet geschoten is altijd mis. Wellicht is er een betalingsregeling mogelijk als je toch moet betalen.

    We gaan zeker bezwaar aantekenen
    En tja, als het op betalen aankomt, dan zal ik zeker een betaalregeling gaan treffen
    Komt goedSmile

    Het is maar geldSmile
    Het is wat het isSmile



  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Marry

    We gaan zeker bezwaar aantekenen
    En tja, als het op betalen aankomt, dan zal ik zeker een betaalregeling gaan treffen
    Komt goedSmile

    Het is maar geldSmile
    Het is wat het isSmile




    Agnes en robinet even lezen. Samen kijken wat het moet worden. Succes.
  11. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    Een BOA is inderdaad bevoegd on een proces verhaal op te maken als hij/zij een overtreding constateert. Ik begrijp dat je hierover gebeld bent. Heeft degene die je gesproken hebt je verteld dat je niet tot antwoorden verplicht was en je het recht had op bijstand van een advocates/raadsman?
    Het klinkt alsof je telefonisch verhoord bent en dat voor jou dat niet duidelijk was.
    Er is een proces verbaal opgemaakt, dat kun je bij de officier van justitie opvragen in jouw arrondissement, zeker doen!

    Ook als je bezwaar aantekent moet je de boete betalen, meteen een betalingsregeling treffen is de bestie manier én bezwaar aantekenen. Er is Dan grote kans dat je het bij de kantonrechter mag komen uitleggen. Als je vooraf niet op je rechten gewezen bent, hele grote kans dat het in jouw voordeel is.

    Heel veel succes
  12. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef wollenberg
    maar volgens mij kan hij je een bekeuring geven als hij je staande houd anders niet


    Nee, dat is niet zo, de constatering van een overtreding hoeft niet op heterdaad bekeurd te worden en de overtreder hoeft niet staande gehouden te worden.
    Ik denk overigens wel dat de bewijslast hier heel erg dun is.
Terug naar de lijst