Budget ... teren : Vraag

Budget ... teren : Vraag 

Onderwerp van Bosbes

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Tip; Porterenee
    >>LINK<<
    misschien staan hier tips die nog niet bekend zijn




    Ook heel grappig om te zien dat ze gisterenavond op tv was, een RTL-programma nieuws of editie NL of zoiets.
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Mimi
    Ik heb alles op automatische incasso staan. Je moet rekeningen toch betalen dus Gas licht water, stroom, belastingen, gemeente, verzekeringen, internet, tv enz enz........gaan er allemaal automatisch af en een rekening krijg ik dan ook nog maar zelden.


    Ik doe dat alleen als ik zelf de dag mag bepalen. Als dat niet kan: ik maak het over de dag na salarisstorting. Bijv de zorgverzekering haalde steeds op een andere dag geld eraf en steeds op een dag dat door omstandigheden te weinig op rekening stond.
    Dus weer zelf regie over genomen en nooit meer problemen.
  3. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes

    quote:
    Dit schreef Cees
    Hoi Bosbes,

    Goed dat je er wel over nadenkt en je wil verdiepen in mogelijkheden om straks je financiën ook nog op orde te hebben!



    Ik stel me zo voor dat mocht je zo van het padje raken en die vieze woorden toch willen Smile , je dan weer van je laat horen zodat ik, of iemand anders hier ,je kan helpen aan makkelijke of juist meer uitgebreide mogelijkheden







    Dank je wel Cees. Ik ga het maar eens uitprinten en bestuderen.
    Eea heeft (uiteraard) met mijn klutshoofd van nu te maken, daarom vind ik het erg lastig om gestructureerd bezig te zijn. Ik word ook werkelijk af en toe helemaal simpel van mezelf. Maar goed, niet interessant voor een ander.
    Ik ben enorm blij met alle meedenkers.
    Ik heb een schriftje gekocht en begin maar eens simpel; eerst uitzoeken wat ik precies binnenkrijg per maand, zoeken wat mijn vaste lasten worden, en van daaruit verder kijken.

    Grote dank!


  4. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Mocht je mobiel met afbetaling hebben (dus een abo incl toestel) dan is het handig als deze voor je inkomensdaling afbetaald is. Meestal kun je het afkopen tijdens je abonnement. Je betaalt dan alleen nog je bundel voor bellen ed.

    Onderzoek of er na je inkomensdaling mogelijkheden zijn ikv minimabeleid in jouw regio. Collectieve zorgverzekering, deelname maatschappelijk verkeer.




    Ook zo'n briljante tip; ik ben in februari toe aan een vervanging van het abonnement. Ik ben prima tevreden met mijn huidige toestel dus ik zou rustig naar een andere vorm kunnen met ws een enorme besparing op de maandelijkse lasten.
  5. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes

    quote:
    Dit schreef ditty


    Zo doe ik dat met mijn eigen risico.

    Gebruik ik het dan kan ik het betalen, gebruik ik het niet dan heb ik gespaard.




    Helaas door twee chronische ziektes ben ik in januari al door mijn eigen risico heen (het is wat het is) en betaal de premie maar gewoon per maand.
  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Mimi
    Ik heb alles op automatische incasso staan. Je moet rekeningen toch betalen dus Gas licht water, stroom, belastingen, gemeente, verzekeringen, internet, tv enz enz........gaan er allemaal automatisch af en een rekening krijg ik dan ook nog maar zelden.

    Hier niet de belastingen en gemeentelijke belastingen. Omdat hier best een flink bedrag aan hangt. Het is daarom juist goed om bewust over te maken. Zodat ik ook bewuster ernaar kijk, of het misschien goedkoper kan.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bosbes




    Helaas door twee chronische ziektes ben ik in januari al door mijn eigen risico heen (het is wat het is) en betaal de premie maar gewoon per maand.

    In sommige gemeenten hebben ze voor mensen tot 130% van de bijstandsnorm een potje voor chronisch zieken.
  8. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes

    quote:
    Dit schreef leeuwin70

    En ik heb ooit een cursus gevolgd van Stichting Knip.

    Ze geven ook E-learning online

    Misschien zit er ook zoiets bij jou in de buurt??

    Succes.




    Helaas Leeuwin; De budgettraining is voor alle inwoners van de gemeente Emmen, gemeente Midden-Groningen, gemeente Midden-Drenthe, huurders en woningzoekenden van Lefier, Domesta, Actium, Woonservice en van het Groninger Huis.
    Maar ik zal eens zoeken naar iets bij mij in de buurt. Smile
  9. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    In sommige gemeenten hebben ze voor mensen tot 130% van de bijstandsnorm een potje voor chronisch zieken.




    Oh, dat is ook een fijne tip!
  10. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    In sommige gemeenten hebben ze voor mensen tot 130% van de bijstandsnorm een potje voor chronisch zieken.


    In deze tool kan op je gemeente niveau (als jouw gemeente erbij staat) berekenen wat de potjes zijn.

    >>LINK<<
  11. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Margo

    Hier niet de belastingen en gemeentelijke belastingen. Omdat hier best een flink bedrag aan hangt. Het is daarom juist goed om bewust over te maken. Zodat ik ook bewuster ernaar kijk, of het misschien goedkoper kan.

    Bij ons kunnen de gemeentelijke beladtingen ook (min of meer) per maand. Het totaalbedrag wordt in 8 maandelijkse termijnen afgeschreven.
  12. Annette62
    Fijne koningsdag!

    Toon alleen de berichten van Annette62
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Bij ons kunnen de gemeentelijke beladtingen ook (min of meer) per maand. Het totaalbedrag wordt in 8 maandelijkse termijnen afgeschreven.


    Hier ook.
Terug naar de lijst