Budget ... teren : Vraag

Budget ... teren : Vraag 

Onderwerp van Bosbes

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes

    quote:
    Dit schreef Cees
    Voeding A zijn de boodschappen?
    En..... Hoe ga je het bijhouden?



    Ja Cees, voeding A zijn de boodschapjes.

    Voorlopig woon ik samen.
    Daarna wil ik op de bankrekening, die nu nog gezamelijk is, e.e.a. bijhouden.
  2. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    Misschien nog de reservering voor de dierenarts? Jaarlijkse inenting, vlooien- en wormenkuurtjes, onvoorzien als de hond iets mankeert?

    En zit de wegenbelasting in de post 'auto + APK'?
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik zou de post verzekeringen nog even verder uitschrijven om daar ook een goed overzicht in te hebben.
    Dan zie je gelijk wat je nodig hebt, en welke verzekering misschien wel kan vervallen.

    En vervoer ook splitsen:
    Auto
    - onderhoud
    - APK (apk zelf is niet duur, wel als er dingen vervangen moeten worden. In mijn begroting valt dat onder onderhoud)
    - verzekering
    - wegenbelasting
    - benzine

    Overig vervoer? Of doe je alles met de auto?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik zou de post verzekeringen nog even verder uitschrijven om daar ook een goed overzicht in te hebben.
    Dan zie je gelijk wat je nodig hebt, en welke verzekering misschien wel kan vervallen.

    En vervoer ook splitsen:
    Auto
    - onderhoud
    - APK (apk zelf is niet duur, wel als er dingen vervangen moeten worden. In mijn begroting valt dat onder onderhoud)
    - verzekering
    - wegenbelasting
    - benzine

    Overig vervoer? Of doe je alles met de auto?

    Wegenwacht of andere pech hulp?
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ja, alles splitsen
    Abonnementen
    Verzekeringen
    Lokale en provinciale lasten

    Andere jaarlijks terugkerende zaken

    In mijn lijstje staat bijv. de pianostemmer en onderhoud mechanische ventilatie.

    Verder betaal ik zoveel mogelijk alles per maand,mits daar geen toeslag voor betaald moet worden.

    Bovenaan mijn lijstje staat sparen, dan is dat maar weggezet en kan ik de rest voor de andere zaken houden.

    Overigens doe ik al 40 jaar alles op papier
  6. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Soms heb je uitgaven die eens per kwartaal of eens per jaar worden betaald/geïncasseerd. Deze uitgaven reken ik om naar een maandelijks bedrag. Dit zet ik iedere maand apart op een spaarrekening. Zodra het bedrag wordt betaald/geïncasseerd boek ik het terug naar de betaalrekening. Sommige bedragen kunnen namelijk nogal oplopen en zo kom ik nooit tekort
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Soms heb je uitgaven die eens per kwartaal of eens per jaar worden betaald/geïncasseerd. Deze uitgaven reken ik om naar een maandelijks bedrag. Dit zet ik iedere maand apart op een spaarrekening. Zodra het bedrag wordt betaald/geïncasseerd boek ik het terug naar de betaalrekening. Sommige bedragen kunnen namelijk nogal oplopen en zo kom ik nooit tekort

    Ja, doe ik ook.
  8. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Wegenwacht of andere pech hulp?

    Ja, die heb ik ook gebudgetteerd. Dit jaar € 159,-. Bedrag splitsen in 12, maandelijks opzij zetten.
  9. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes

    Ik ben alles aan het uitzoeken.
    Heb al 3x overgeschreven want weer iets vergeten.
    Zo fijn dat jullie meedenken!
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bosbes
    Ik ben alles aan het uitzoeken.
    Heb al 3x overgeschreven want weer iets vergeten.
    Zo fijn dat jullie meedenken!

    Daarom doe ik het digitaal 🙈
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Soms heb je uitgaven die eens per kwartaal of eens per jaar worden betaald/geïncasseerd. Deze uitgaven reken ik om naar een maandelijks bedrag. Dit zet ik iedere maand apart op een spaarrekening. Zodra het bedrag wordt betaald/geïncasseerd boek ik het terug naar de betaalrekening. Sommige bedragen kunnen namelijk nogal oplopen en zo kom ik nooit tekort



    Ik doe dat ook, behalve de afvalstoffenheffing, die doe ik in termijnen wanneer de aanslag komt.

    Maar ik spaar ook, niet veel maar wel wat een sommige maanden heb ik het toch nodig en boek ik het terug
  12. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Daarom doe ik het digitaal 🙈


    Ik ook, in Excel
Terug naar de lijst