Vaatwasser werkt niet naar behoren

Vaatwasser werkt niet naar behoren 

Onderwerp van Marlies

Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Huh? Hoe is dit nu weer aangelegd?
    Wat voor model vaatwasser heb je (kan ik zo snel niet terugvinden in dit draadje). Kijken of in de gebruiksaanwijzing staat dat hij ook op warm water aangesloten mag worden. Volgens mij moeten (bijna?) alle vaatwassers aangesloten worden op koud water. Het opwarmen doen ze zelf.
    Lijkt wel alsof iemand dacht electriciteit te sparen door de vaatwasser op warm water aan te sluiten?

    Aangezien er maar 2 aansluitingen in de keuken uitkomen normaal gesproken (koud water en warm water) en voor de vaatwasser een splitter gebruikt wordt lijkt het erop dat de thermostaat kraan in het kastje aangesloten zit op de vaatwasser en warm water van je keukenkraan.

    Eerlijk gezegd zou ik dit recht laten zetten, tenzij er geen verwarmingselement in je vaatwasser zit. Maar dat zal de handleiding waarschijnlijk wel vermelden.
    Als eerst het water goed is aangesloten, dan kijken wat en waar het precies fout gaat.
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Een aparte leiding vanaf waar?

    Voor de thermostaatkraan komen de leidingen uit de muur en voor de keukenkraan ook.
    Dan zou ik de achterwand van het gootsteenkastje moeten verwijderen en de leidingen blootleggen.

    Ik kan de thermostaatkraan verwijderen en op de koude leiding een vaatwasserkraan zetten(1)
    En dan op de warmwaterleiding de warmwateraansluiting van de kraan koppelen.(2)
    Het stukje warmwaterleiding dat nu naar de kraan (3)gaat moet dan afgekoppeld worden. (Denk ik)

    Maar goed, ik ben geen loodgieter.


    Hoe ziet het stuk onder je thermostaat kraan in het kastje eruit? Want dat is de uitgang van die thermostaat kraan
  3. Tool
    Als het maar draait

    Toon alleen de berichten van Tool
    Nog nooit zo’n aansluiting gezien
    Zou er id een loodgieter bijhalen

  4. quote:
    Dit schreef ArnoM


    Hoe ziet het stuk onder je thermostaat kraan in het kastje eruit? Want dat is de uitgang van die thermostaat kraan

    Die gaat naar de vaatwasser.
  5. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat is voor mij ook normaal. Maar als ik de thermostaatkraan verwijder, heb ik dus geen warm water uit de keukenkraan meer.


    Dus achter/na ( de foto in keukenkastje) thermostaatkraan gaat er een leiding naar de slang van vaatwasser,
    en een leiding naar de warmwaterkant van de keukenmengkraan ?

    En er loopt een koudwater leiding naar de keukenmengkraan .

    En er zijn vaatwasser die warm gevoed mogen worden vlgs mij.
    Ivm zonneboilers enzo

  6. quote:
    Dit schreef Die-et


    Dus achter/na ( de foto in keukenkastje) thermostaatkraan gaat er een leiding naar de slang van vaatwasser,
    en een leiding naar de warmwaterkant van de keukenmengkraan ?

    En er loopt een koudwater leiding naar de keukenmengkraan .

    En er zijn vaatwasser die warm gevoed mogen worden vlgs mij.
    Ivm zonneboilers enzo

    Nee, vanuit de thermostaatkraan gaat er een slang naar de vaatwasser.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Nee, vanuit de thermostaatkraan gaat er een slang naar de vaatwasser.


    Wel heel vreemd dat je keukenkraan dan reageert op de thermostaatkraan in je kastje.

    Wat gebeurt er met je keukenkraan als je de kraan in je kastje dicht draait? Kun je dan nog warm water tappen?
  8. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ik zit dit draadje mee te lezen en ben toch wel een beetje verbaasd dat het probleem buiten de vaatwasser gezocht wordt. Die heeft het de afgelopen toch goed gedaan met hoe de leidingen en kranen zitten?

    Ik heb zelf een Siemens en heb een paar jaar geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Water leek wel goed af te pompen maar de watertoevoer stagneerde en er bleef een lucht hangen in de machine. Toen ik er uiteindelijk een monteur bijhaalde constateerde hij dat het veroorzaakt werd door het gebruik van tabletten met een cellofaantje eromheen. Dat blijkt nl. niet altijd goed op te lossen in water en veroorzaakte een verstopping in de afvoer en daardoor bleef er gedeeltelijk water achter in de machine. Met als gevolg een beperkte aanvoer van water bij een nieuwe wasbeurt. Sindsdien peuter ik het cellofaantje er van af.
  9. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    quote:
    Dit schreef Eric1

    Toen ik er uiteindelijk een monteur bijhaalde constateerde hij dat het veroorzaakt werd door het gebruik van tabletten met een cellofaantje eromheen. Dat blijkt nl. niet altijd goed op te lossen in water en veroorzaakte een verstopping in de afvoer en daardoor bleef er gedeeltelijk water achter in de machine. Met als gevolg een beperkte aanvoer van water bij een nieuwe wasbeurt. Sindsdien peuter ik het cellofaantje er van af.


    Ze zijn ook zonder cellofaantje te koop

    Zie voor storingsoplossingen >>LINK<<

  10. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef George


    Ze zijn ook zonder cellofaantje te koop

    Zie voor storingsoplossingen >>LINK<<


    Weet ik. Smile Ik noemde het omdat het vaak voor problemen zorgt (vgl de monteur) Dat peuteren is ook eigenlijk minder geslaagd, beter is idd zonder cellofaantje.

  11. quote:
    Dit schreef Eric1
    Ik zit dit draadje mee te lezen en ben toch wel een beetje verbaasd dat het probleem buiten de vaatwasser gezocht wordt. Die heeft het de afgelopen toch goed gedaan met hoe de leidingen en kranen zitten?

    Ik heb zelf een Siemens en heb een paar jaar geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Water leek wel goed af te pompen maar de watertoevoer stagneerde en er bleef een lucht hangen in de machine. Toen ik er uiteindelijk een monteur bijhaalde constateerde hij dat het veroorzaakt werd door het gebruik van tabletten met een cellofaantje eromheen. Dat blijkt nl. niet altijd goed op te lossen in water en veroorzaakte een verstopping in de afvoer en daardoor bleef er gedeeltelijk water achter in de machine. Met als gevolg een beperkte aanvoer van water bij een nieuwe wasbeurt. Sindsdien peuter ik het cellofaantje er van af.

    Merkte je dan niet dat het water niet goed weggepompt werd?

  12. quote:
    Dit schreef ArnoM


    Wel heel vreemd dat je keukenkraan dan reageert op de thermostaatkraan in je kastje.

    Wat gebeurt er met je keukenkraan als je de kraan in je kastje dicht draait? Kun je dan nog warm water tappen?

    Zeker vreemd. De knop van de thermostaatkraan zit muurvast, dat laat ik even zo.

    Zondag komt er een loodgieter.
Terug naar de lijst