peu de nerveus van de energie app. 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Astrid
    Vandaag de 1e 190 euro gehad Smile



    Ik vorige week, gelijk naar de spaarrekening geschoven.
  2. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Bij mij is het 17 graden als ik opsta, s'nachts is het tegen het vriespunt aan dus het koelt aardig af


    Hoorde het idd op de radio. Hier was het vannacht om 3 uur 4 graden. In elk geval, dat gaf de auto aan.
  3. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Astrid
    Vandaag de 1e 190 euro gehad Smile


    Wij vorige week.......
  4. Soor
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Soor
    Je hebt echt gelijk Robinet, armoede, als het zo door gaat met alle prijzen. Nederland straks een rijk land met arme inwoners.
  5. Marianne-b
    en dan .. is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    Ik trek mijn badjas savonds aan over mijn pyama en is heerlijk warm en sokken aan natuurlijk.
    C.V. op 19* is dan voldoende.
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    bedankt voor jullie input.

    Die €380,-- zit er aan te komen. Nu begrijp ik het.
    Niet kijken geeft nog meer onrust. Misschien maar doen net als op de weegschaal 1x per week kijkenSmile.
    Ook ik maak er sport van hoor. Die mantra van mijn moeder zit echt in mijn hoofd Deur dicht/licht uit.
    Die €380,-- gaan direct naar de spaarrekening. uiteindelijk komt het goed.

    De stress zit hem ook dat partner en ik er verschillend over denken. Ik ben er heel zuinig in. Hij is heel royaal. Gelukkig voor de gasmeter is hij heel de week van huis, brengt daardoor wel een goed gevulde portemonnee mee naar huis. Ik wil dat niet. Heb mijn bedrijfsvest van hem aan en een heerlijke sjaal om.
  7. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    Ik heb geen energie app. Ik zou daar heel onrustig van worden. Bovendien verbruik ik al twee jaar (sinds de verhuizing) elk jaar ongeveer hetzelfde, dat verandert niet ineens.
  8. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Inge_
    Ik heb geen energie app. Ik zou daar heel onrustig van worden. Bovendien verbruik ik al twee jaar (sinds de verhuizing) elk jaar ongeveer hetzelfde, dat verandert niet ineens.


    Ik gebruik dus door nieuw aangepast gedrag nu veel minder energie dan voorgaande jaren.
    Die aanpassing levert iets minder comfort op (kamertemperatuur een graad lager). Voor de rest merk ik er niets van. Ik ga er bewuster mee om.
  9. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Ik gebruik dus door nieuw aangepast gedrag nu veel minder energie dan voorgaande jaren.
    Die aanpassing levert iets minder comfort op (kamertemperatuur een graad lager). Voor de rest merk ik er niets van. Ik ga er bewuster mee om.

    Maar had je daar die app voor nodig? Thermostaat lager, korter douchen en licht uit zijn toch al jaren de meest aangeraden maatregelen?
  10. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    quote:
    Dit schreef robinet
    Ik heb een haat-liefde verhouding met mijn vattenfall app.

    Dagelijks kijk ik naar mijn verbruik. Ik loop redelijk in de pas. Ben zuinig met mijn energie. Ik stook matig en ook het stroomverbruik houd ik in de gaten.
    Mijn maandbedrag staat op €260,-- per maand vast gesteld door vattenfall.

    Tot nu toe staat mijn verbruik op €55,-- deze maand. Afgelopen weekend voor het eerst wat langer de verwarming aangehad. Niet eens buitensporig 19 graden maximaal en niet eens heel de dag. Volgens de app heb ik zowel zaterdag als zondag 2 kuub verstookt. Buiten dat ik het vreemd vind dat deze dagen gelijk zijn. Schrok ik ervan dat het advies was mijn maandbedrag te verhogen naar €342,--

    Dit ga ik niet doen. Immers deze en volgende maand €190,-- energiecompensatie en volgend jaar het plafond.
    Hebben jullie ook een haat/liefde verhouding. Kan ik beter maar niet meer kijken??


    Zo blij dat ik dat niet heb, zo'n app.
    Denk dat je me na één week vd grond kan rapen

    Sterkte Smile
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Maar had je daar die app voor nodig? Thermostaat lager, korter douchen en licht uit zijn toch al jaren de meest aangeraden maatregelen?



    Ik heb nog steeds elk jaar een lager verbruik dan het jaar ervoor, ik kijk nu wel iets vaker in de app van budget. En ik kijk naar het maandoverzicht, meer vind ik niet nodig.
  12. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik heb nog steeds elk jaar een lager verbruik dan het jaar ervoor, ik kijk nu wel iets vaker in de app van budget. En ik kijk naar het maandoverzicht, meer vind ik niet nodig.

    Ik zou nog wel een keer met zo'n verbruiksmeter langs de electrische apparaten willen gaan, om te kijken welk apparaat veel energie verbruikt. Maar dan eenmalige, niet elke dag of week 🙂
Terug naar de lijst