Aanbod energiedirect voor een jaar

Aanbod energiedirect voor een jaar 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik kijk net even bij energie direct.
    Eenjarig contract is tijdelijk uitverkocht. Wat voor zots is dat nu weer.


    Hmmm wat een raar iets.

    Ik had juist vorige week besloten om de augustus tarieven af te wachten.....maar twijfel daar nu aan ivm de gasprijs die waarschijnlijk weer omhoog gaat.

    Worden we 'gek' gemaakt zodat er meer contracten afgesloten gaan worden? Deze verhoging had ik echt niet aan zien komen zeg maar.....
  2. quote:
    Dit schreef DianaB


    Hmmm wat een raar iets.

    Ik had juist vorige week besloten om de augustus tarieven af te wachten.....maar twijfel daar nu aan ivm de gasprijs die waarschijnlijk weer omhoog gaat.

    Worden we 'gek' gemaakt zodat er meer contracten afgesloten gaan worden? Deze verhoging had ik echt niet aan zien komen zeg maar.....

    Ik krijg nu een driejarig contract aangeboden wat me maandelijks minder kost dat het eenjarige afgelopen weekend.
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Hier ook aanbod nu 3 jaar voor € 178 pm

    Normaaltarief per kWh € 0,38719
    Daltarief per kWh € 0,38477
    Vaste leveringskosten per maand € 5,99
    Gas per m3 € 1,31987
    Vaste leveringskosten per maand € 5,99


    Vorige keer nog €186

    met stroom € 0,39
    en gas € 1,40



  4. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik krijg nu een driejarig contract aangeboden wat me maandelijks minder kost dat het eenjarige afgelopen weekend.


    Ik ga er vandaag ook weer even in duiken.
  5. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Hier ook aanbod nu 3 jaar voor € 178 pm

    Normaaltarief per kWh € 0,38719
    Daltarief per kWh € 0,38477
    Vaste leveringskosten per maand € 5,99
    Gas per m3 € 1,31987
    Vaste leveringskosten per maand € 5,99

    Vorige keer nog €186

    met stroom € 0,39
    en gas € 1,40



    Ik vind bij deze aanbieder het gastarief nog zo hoog. Er zijn er al met € 1,23.
  6. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Ik heb vanavond gekozen voor een 3 jarig contract voor een bedrag dat lager ligt dan ik nu betaal op basis van een hoger verbruik dan ik heb. Misschien word de energie straks goedkoper, maar ik neem de gok niet.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik kijk net even bij energie direct.
    Eenjarig contract is tijdelijk uitverkocht. Wat voor zots is dat nu weer.



    Ze zijn er weer @Marlies

    Ik heb het maar gedaan voor een jaar.
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Laagste inkomens krijgen ook dit jaar 1300 euro energietoeslag, 400 euro voor uitwonende student met aanvullende beurs

    Nederlanders met een inkomen op of net boven bijstandsniveau kunnen later dit jaar opnieuw eenmalig 1300 euro energietoeslag aanvragen. Zij kunnen daarvoor weer terecht bij de gemeente. Daarnaast hebben ook studenten die op kamers wonen en een aanvullende beurs krijgen dit jaar recht op een tegemoetkoming. Deze bedraagt 400 euro en wordt verstrekt door de Dienst Uitvoering Onderwijs.

    Het is voor het tweede jaar op rij dat het kabinet huishoudens met een laag inkomens helpt bij het betalen van hun energierekening. Gemeenten hadden eerder laten weten dat zij niet nogmaals voor de uitbetaling wilden zorgen, maar na een dringend verzoek van minister Carola Schouten (Armoedebeleid, CU), zijn zij alsnog overstag gegaan. Schouten zegt ‘zeer dankbaar’ te zijn dat gemeenten deze taak wederom o zich willen nemen.

    Het bedrag dat per huishouden wordt verstrekt, bedraagt net als vorig jaar 1300 euro en heeft geen gevolgen voor eventuele toeslagen die mensen ontvangen. Gemeenten beoordelen of iemand in aanmerking komt. In 2022 hanteerden veel gemeenten een inkomensgrens van maximaal 20 procent boven bijstandsniveau. Voor alleenstaanden lag die grens toen op 1310,05 netto per maand en voor paren op 1871,50 euro. Er waren echter ook gemeenten die inwoners met een iets hoger inkomen bijstonden. Lokale overheden hebben de vrijheid om die keuze te maken.

    Wel geldt in alle gemeenten dat het inkomen in 2023 bepaalt of iemand de toeslag krijgt. Daardoor kan het zijn dat iemand die in 2022 nog wel 1300 euro kreeg dat bedrag dit jaar niet meer krijgt, omdat het inkomen bijvoorbeeld is gestegen.

    Wanneer de energietoeslag aan te vragen is, valt volgens een woordvoerder nog niet te zeggen. Het wetsvoorstel moet nog worden aangenomen door beide Kamers. Wel is het zo dat een aantal gemeenten met toestemming van de regering alvast 500 euro heeft uitgekeerd. Inwoners van deze gemeenten kunnen later dit jaar nog eens 800 euro tegemoetzien.

    Studenten
    Anders dan vorig jaar krijgen ook uitwonende studenten een energietoeslag, al is die aanzienlijk lager dan mensen in de bijstand krijgen. Het gaat om een eenmalig bedrag van 400 euro. Alleen studenten die op kamers wonen én een aanvullende beurs krijgen, komen voor de toeslag in aanmerking. De aanvullende beurs wordt alleen verstrekt aan studenten met minder kapitaalkrachtige ouders.

    De tegemoetkoming aan studenten staat los van de hogere beurs die uitwonende studenten na de zomer krijgen vanwege de gestegen inflatie. Die ligt in het studiejaar 2023/2024 164 euro per maand hoger. Daarna gaat de beurs in principe weer naar beneden.

    De eenmalige toeslag van 400 euro geldt alleen voor 2023 en is niet beschikbaar voor studenten die geen recht meer hebben op een prestatiebeurs, maar wel lenen. Omdat Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) niet weet of deze groep uitwonend is, kan de energietoeslag niet worden uitgekeerd. Schouten belooft nog wel een ultieme poging te doen om uit te zoeken hoe studenten die het nodig hebben alsnog tegemoet kunnen worden gekomen.

    >>LINK<<

  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Even over bovenstaand stuk.

    Ik heb over dit jaar de energietoeslag aangevraagd, en ook gekregen. Omdat onze gemeente deze keer 130% van minimum aanhield.
    Ik heb €500,00 gekregen, waar ik natuurlijk heel blij mee ben!

    Maar nu lees ik dus weer over €1300,00. Hoe zit dat dan?
  10. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Even over bovenstaand stuk.

    Ik heb over dit jaar de energietoeslag aangevraagd, en ook gekregen. Omdat onze gemeente deze keer 130% van minimum aanhield.
    Ik heb €500,00 gekregen, waar ik natuurlijk heel blij mee ben!

    Maar nu lees ik dus weer over €1300,00. Hoe zit dat dan?


    Die 500€ was een voorschot van die 1300€. Dus je krijgt nog 800€ dan
  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Tja. Energiedirect bied mij een vast contract voor een jaar onder het prijsplafond. Tot volgend jaar lente dus.
    Dus profiteer dan nog een maand of 3 door met het prijsplafond. Wat is wijsheid. Ik betaal nu € 200 per maand dan zou het € 198 worden.
    Mijn adviesbedrag zoals het nu is is €327.
    Zal dan € 635 euro bij moeten betalen in september.
    Kom maar door met jullie ideeën.

    Heb net even snel geklikt, maandbedrag van 165,-, drie jaar vast (1 jaar was nu trouwens 163,-). Had even foto van de tarieven moeten maken, maar goed, wacht nu wel op contract in mail.
    Huidige maandbedrag 212,- (maar verwacht deze maand aardig wat terug). Gebruik laatste afrekening juli 2021-juli 2022 ruim onder max voor huidige prijsplafond. Dus 165 pm voor de komende drie jaar leek me zo wel prima..
  12. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Capibara


    Die 500€ was een voorschot van die 1300€. Dus je krijgt nog 800€ dan


    Okee, heb het even opgezocht. De gemeente liep al vooruit op de betaling, er moest nog een wetswijziging komen. Die is er nog niet. Daar is het wachten op.
Terug naar de lijst