OA 4.0: wat vind jij belangrijk?

OA 4.0: wat vind jij belangrijk? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
    Bericht van Zwembandje is op 26-01-2018 om 20:51:51 uur verwijderd door Zwembandje.

    Reden: spijs, ik las niet goed.

     
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Clara



    Ik snap dat gelach wel. De term cli?ntenraad komt uit de ggz. Als dat je referentie kader is. Smile (..)


    Jawel, maar dan nog, denk ik... kan men ff kijken wie de persoon is die reageert. Volgens mij is het, door de gebruikte woordkeuze (soort van..) wel duidelijk dat er niet daadwerkelijk een cli?ntenraad bedoeld wordt. Ik veronderstel (hoeft ook niet de waarheid te zijn maar lijk mij logisch) dat er iets meer verantwoording vanuit de beheerdersgroep (en in de openbare draadjes is dat vooral Bart zover ik kan zien) wordt verwacht indien e.e.a de spuitgaten uit loopt., Nogmaals, niet heel ongebruikelijk in forumland.

    Tot slot, de persoon die reageert is een lid die ik niet vaak zie verschijnen in OA onderwerpen.. en nu wel. Denk dat enige terughoudendheid in een reactie dan wel gepast kan zijn.

    quote:
    Dit schreef Clara

    (..) Dit is gewoon de toko van Bart. Een bedrijf. Als mijn bakker niet verkoopt wat ik wil of de winkel bevalt niet dan ga ik elders. Kan het aan de bakker vragen of hij me tegemoet wil komen maar daar ga je toch ook geen klantenraad installeren die overleggen welk brood verkocht wordt en welke klanten wel of niet binnen mogen komen. (..)


    Klopt.. en toch zijn veel bedrijven bezig met klantenpanels, klantreviews, beoordelingen en vragen websites regelmatig de hulp in van de gebruikers om de site te verbeteren. Smile

    Bij de koffiehoek in menig Albert Heijn hangt een opmerkingen/idee?n bord. Kunnen mensen hun 'ei' kwijt over producten die er opeens niet meer zijn.. of die klanten graag in het schap zien liggen. Beetje actieve winkelmanager reageert daarop. Smile Is soms wel leuk om te lezen. Smile

    quote:
    Dit schreef Clara

    Bart informeert in dit draadje naar wensen en suggesties van klanten. Heel klant vriendelijk. Maar t blijft zijn keuze om daar iets mee te doen of niet.


    Zeker, bij de start van dit draadje maakt hij ook duidelijk dat leden die een inbreng doen.. niet direct op een antwoord hoeven te wachten. Het wordt wel gelezen. Smile

    Toch zou ik het waarderen als er vanuit hem, op het moment dat de nieuwe OA versie gereed is, enige duiding komt omtrent keuzes voor idee?n (wel of niet toegepast) die hier, soms meerdere keren, geuit/geadviseerd worden. Smile
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Zwembandje
    In zijn geheel kan ik me in "[B]Als mensen weg willen moet je dat gewoon doen en niet gaan of blijven roepen dat je het niks meer vindt." niet vinden.
    Klinkt een beetje alsof negatieve dingen niet genoemd mogen worden.

    Ben je ontevreden over de gang van zaken ?
    Mond houden of opdonderen ! [/B]

    Alleen maar roepen dat het niet meer is, wat het geweest is en alleen dat maar steeds weer herhalen vind ik dan weer weinig constructief.

    En dat komt met enige regelmaat voorbij, wat soms voor mij erg sfeer bepalend is (op een negatieve manier).

    En ik denk maar zo dat Saskieja dat bedoeld.
  3. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef Cato

    Alleen maar roepen dat het niet meer is, wat het geweest is en alleen dat maar steeds weer herhalen vind ik dan weer weinig constructief.

    En dat komt met enige regelmaat voorbij, wat soms voor mij erg sfeer bepalend is (op een negatieve manier).

    En ik denk maar zo dat Saskieja dat bedoeld.

    Smile
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Cato

    Alleen maar roepen dat het niet meer is, wat het geweest is en alleen dat maar steeds weer herhalen vind ik dan weer weinig constructief.

    En dat komt met enige regelmaat voorbij, wat soms voor mij erg sfeer bepalend is (op een negatieve manier).

    En ik denk maar zo dat Saskieja dat bedoeld.

    Alleen maar roepen dat het niet meer is, wat het geweest is en alleen dat maar steeds weer herhalen, is ook in mijn beleving weinig constructief en inderdaad in zekere mate sfeerbepalend.
    Het komt regelmatig voorbij maar laat misschien ook zien dat er "iets" aan de hand is, men had het graag anders, zoals vroegah.
    Ik herken een beetje dat er een algemene tendens lijkt te zijn dat degene die het benoemd ook degene moet zijn die een bijdrage aan de oplossing van het probleem moet zijn want dat wordt gezien als (= anders ben je niet) "constructief".
    In sommige gevallen hebben degenen die de problemen signaleren en benoemen simpelweg niet de middelen om een constructieve bijdrage te leveren en ligt in mijn beleving de verantwoordelijkheid voor die inspanning bij degenen die het er mee eens zijn, die er een belang bij hebben om het te veranderen en die daadwerkelijk de invloed (macht) hebben die tot verandering(en) kan leiden.
    De macht van de signaleerders beperkt zich soms alleen maar tot het signaleren en benoemen.
    En dat "benoemen" wordt qua waarde in mijn optiek wel eens onderschat.

    Goed, roepen dat alles k*t en kl*te is, dat bij herhaling doen en volledig in negativiteit verzanden, da's inderdaad geen bijdrage en wellicht moet je daar in sommige gevallen dan inderdaad wel (vergaande) conclusies aan verbinden.

    De vraag wordt hier gesteld : "Wat vind jij belangrijk ?" en blijkbaar is er een zekere onvrede, een soort van over - en weer tussen klagers en niet-klagers.
    Wat ik belangrijk zou vinden is dat "men" het gemiddeld goed naar de zin heeft, dan groeit OA qua ledenaantal en wordt het in mijn optiek diverser en leuker.
    Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, dat is simpelweg niet te doen.
    Ik denk overigens begrepen te hebben wat Saskieja schreef.
  5. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    zwembandje voor je mening uitkomen mag, waarom niet, maar kwtsend worden, vingerwijzend, beledigend tot bijna schelden aan toe dat is niet voor je mening uitkomen of ervoor vechten zoals je zegdt

    daar begint zoals saskija zegt t respect voor je mede oa-er en je normale boeren verstamd

    Ik bedoel te zeggen dat kwetsen, vingerwijzen, beledigen en schelden soms voortkomt uit een (moeilijke) fase waarin iemand zit.
    Als dat niet zo is, dan definieert dat gedrag misschien het karakter van die persoon.

    In beide gevallen dunken me alle oproepen die appelleren aan gezond boeren verstand en het op de vingers gaan zitten, zeer helaas, "weinig hoopvol".

    Dat is wat ik wilde zeggen.
    Wie toegang heeft tot het normale boeren verstand op de momenten dat het er hier blijkbaar op aan komt, die zal dat normaliter gebruiken, ik vermoed dat namelijk een kenmerk te zijn van "gezond"/normaal boeren verstand.
    Daar waar je dat dus niet ziet gebeuren, daar is het simpelweg (hopelijk slechts tijdelijk "even") niet beschikbaar en daar helpt de zoveelste oproep tot normaal gedrag niet tegen.
    In mijn optiek helpen inspanningen om dat "actiever aan te sturen" daar beter tegen.
    Die inspanningen worden gedaan maar leiden op hun beurt soms weer tot gevoelens van onbehagen, zo is het "hole in the bucket"-verhaal weer rond.

    Op zo'n moment vind ik een voorstel zoals bijvoorbeeld een cli?ntenraad (of als er iets bedoelt wordt wat daar op lijkt en toepasbaarder is) - zoals dat hier genoemd wordt - op zijn minst een poging om een constructieve bijdrage te leveren en afhankelijk van de vorm zelfs een goed idee.
    In zekere zin op zijn minst een echte (poging tot) een bijdrage.
    Net zoals overigens het organiseren van leuke uitjes, het maken van leuke clubs, het positief tot leven brengen van de chat en alle positieve tekstuele bijdragen in draadjes.
    Hopelijk met ruimte voor kritiek.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    ^^^ Smile
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Als ik al je mitsen en maren eruit filter zijn we het vast eens zwembandSmile
  8. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef Cato
    Als ik al je mitsen en maren eruit filter zijn we het vast eens zwembandSmile

    Ik ook, behalve een groepje wat dan mee mag gaan "vergaderen". Blijf erbij wie beslist wie daar in komt, ik voorzie een evt "ons-kent-ons" situatie, en de discussie blijft over het waarom. Prima zoals het nu is. Weet niet wat het beleid nu is, volgens mij komt er eerst een waarschuwing toch. Het is denk ik een probleem wat je zult blijven houden. Aanspreken er op werkt vaak ook niet. Vind een uiteindelijke ban dan een prima oplossing!
  9. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Cato
    Als ik al je mitsen en maren eruit filter zijn we het vast eens zwembandSmile

    Dat klopt.
    Uiteindelijk is het door alle nuanceringen en tegenstrijdigheden dusdanig nietszeggend dat dat haast niet anders kan.Smile
  10. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Ik vind t super-irritant dat men toegang heeft tot je quote en die vervolgens kan veranderen!
    Hoort niet, not done!
  11. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    quote:
    Dit schreef Bindi
    Ik vind t super-irritant dat men toegang heeft tot je quote en die vervolgens kan veranderen!
    Hoort niet, not done!


    Je kunt iemands quote niet veranderen. Je kunt wel iemand quoten en het bericht aanpassen.
Terug naar de lijst