Horeca, 0-urencontract

Horeca, 0-urencontract 

Onderwerp van Carla-S

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef koen
    mijn dochter werkt bij een uitzendburo voor de horeca, ...


    Dan heeft ze een arbeidsovereenkomst met het uitzendbureau en dat is wat anders dan een arbeidscontract in de horeca.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Dan heeft ze een arbeidsovereenkomst met het uitzendbureau en dat is wat anders dan een arbeidscontract in de horeca.


    wjz: er hoort een vergoeding tegenover de beschikbaarheidsstelling te staan.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    Volgens mij mogen jeugdigen (16- en 17-jarigen) geen oproep cq beschikbaarheidsdiensten doen.

    We gaan het zien.

    Over een week moet ze weer naar school en ze hebben haar al gezegd dat ze dan de zaterdagen ?n zondagen moet werken.
    Dat mag dus niet en ik denk dat ze dan vertrekt.
  4. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Volgens mij mogen jeugdigen (16- en 17-jarigen) geen oproep cq beschikbaarheidsdiensten doen.

    ...


    De casus van je dochter is geen consignatie of beschikbaarheidsbeding maar wijziging van rooster.

    Maar wegwezen daar is verstandig.
  5. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    Mijn zoon werkt ook sinds kort in de horeca en er staat in zijn arbeidsovereenkomst dat hij beschikbaar moet zijn voor overwerk. Hij staat regelmatig ingeroosterd van 18:00 tot 22:00 maar dat wordt standaard al 22:45 of 23:00, maar de uren worden wel uitbetaald.
  6. Estelle
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Estelle
    Volgens mij mag het niet, maar het gebeurt wel. Zo werkt de horeca... en zeker in het hoogseizoen. Ik werk er zelf in en weet dat er veel gebeurt dat niet mag. Maar het is nu eenmaal zo dat het niet te voorspellen is hoe druk het wordt op een dag. En h?e druk het ook wordt, die drukte moet worden opgevangen met de mensen die er zijn. En daarom worden allerlei veiligheden ingebouwd, je moet blijven als het nodig is, je moet beschikbaar zijn voor het geval dat. In de praktijk loop dat wel los en zal je dochter niet elke keer tot 19.30 uur hoeven te blijven, maar het is maar net hoever je wilt gaan. Mijn dochter werkt bij een grote keten tot 16.00 uur en daar wordt het regelmatig half 5, 5 uur, maar 19.30 vind ik eigenlijk te gek. In de horeca is het zo, je accepteert wat voor jou nog haalbaar is, anders kaart je het aan wat vaak eindigt met dat je met ruzie vertrekt. En er zit zo weer een ander...
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    Dank tot zover voor alle bijdragen!
  8. ina-s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ina-s
    ook mijn dochter heeft als bijbaantje in de horeca gewerkt maar ze wist nooit waar ze aan toe was.
    Er was wel een begin tijd maar geen eind tijd. Afhankelijk van hoe druk het was. ze begon rond 17.00/18.00 uur.
    nu een winkelbaan met duidelijke begin en eind tijden.
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    Ze beginnen het te begrijpen!

    Geen 12-uursdiensten meer.
    Gewoon ingepland tot sluitingstijd en de begintijd is aangepast.
    Mijn dochter heeft nu bij herhaling gezegd dat ze 17 is en dat niet alles is toegestaan.

    Morgen begint school weer en komend weekend hoeft ze alleen op zondag 9 uur te werken.
  10. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ze beginnen het te begrijpen!

    Geen 12-uursdiensten meer.
    Gewoon ingepland tot sluitingstijd en de begintijd is aangepast.
    Mijn dochter heeft nu bij herhaling gezegd dat ze 17 is en dat niet alles is toegestaan.

    Morgen begint school weer en komend weekend hoeft ze alleen op zondag 9 uur te werken.


    De aanhouder wint. Smile
Terug naar de lijst