Help, waar te beginnen.....woning vinden

Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik neem aan dat waar je nu woont ook een huurwoning betreft?

    Regio Leiden is sowieso een crime om een huis te zoeken. Zeker ook een huurwoning.
    Ik denk met je mee, maar weet het nu 1-2-3 niet.

    En toch maar solliciteren op banen, wat voor HBO opleiding heb je gedaan?


    Bedankt voor het meedenken!
    Communicatiemanagement maar gewerkt als schuldhulpverlener.
  2. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Hoe vervelend ook, je zult denk ik eerst inkomsten moeten genereren. Als je geen baan kunt vinden, dan betekent dat misschien dat je (schoonmaak)werkzaamheden moet uitbreiden, je schrijft nl dat je daar wel inkomsten van hebt. Misschien bij een officieel schoonmaakbedrijf gaan werken? En toch alvast maar op zoek naar oppas. Samen met je ex overleggen over co-ouderschap, zodat jij ook wat meer ruimte in uren krijgt.



    Dit is allemaal al gebeurd! Ik ben al aan het uitbreiden maar het ligt aan de hoeveelheid opdrachten die er zijn.
    Oppas zal BSO worden als het moet. Co-ouderschap is al overlegd en word het ook als ik eenmaal op mijzelf woon.
    Ik reageer ook op schoonmaak banen bij bedrijven maar ....laten we het zo zeggen.....ze reageren niet terug.......Smile
  3. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Raymond
    Jeetje wat een nare situatie. Op vele zaken kan ik geen antwoord geven maar op een ding misschien wel.
    Ik heb 1.5 jaar in een caravan gewoond en had dus geen adres. Je moet echter ergens geregistreerd staan in het bevolkingsregister. Dat kan ook met een briefadres.
    >>LINK<<
    Wellicht he bje daar iets aan.

    Heel veel succes.


    Bedankt Raymond!
  4. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    En nu zit ik alsnog op iedereen apart te reageren haha!
    nou ja, ik waardeer het meedenken iig heel erg
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Sterkte en succes, Aloeh. Heb geen (aanvullende) tips behalve dat je er zeker zult komen. Vergeet nooit waar je vandaan komt, he. Je hebt lang en breed bewezen het allemaal te kunnen.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik lees dat je 5 jaar en 7 mnd bent ingeschreven bij woningnet. Als ik kijk naar de reactie historie, zie ik dat er woningen zijn verhuurd aan mensen met een kortere inschrijf duur. Misschien reageer je te kieskeurig?
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik weet niet waarom je me beticht van beroepsdeformatie. Ik ben beslist geen schuldhulpverlener.

    Ik heb wel een mega bak aan ervaring, waar ik al veel anderen als vrijwilliger mee heb kunnen en mogen helpen. Dat doe ik naast mijn baan van 32 uur. Maar ik ga mijn levensverhaal hier niet opschrijven, omdat het hier over jou gaat. Maar ik kan wel zeggen:

    Ik weet wat het is om geen werk te hebben;
    Ik weet wat het is als bedrijven je niet willen wegens overkwalificatie;
    Ik weet wat het is om torenhoge schulden te hebben;
    Ik weet wat is om met heel verliesgevallen tegelijk in mijn directe leefomgeving te moeten dealen;
    Ik weet wat het is om dakloos te zijn;
    Ik weet wat het is om met geweld te maken te hebben;
    Ik weet wat is om bedreigd en gestalkt te worden;
    Ik weet wat het is om onder te duiken;
    Ik weet wat het is om van niks te moeten leven;
    Ik weet wat het is om burned-out te zijn;
    Ik weet wat het is om veel gezondsheidsproblemen te kennen;
    Ik weet wat het is om terug in het arbeidsproces te komen;
    Ik weet wat het is om ingeschreven te staan en uiteindelijk een woning te krijgen die totaal is uitgewoond;
    Ik weet wat het is om noodgedwongen 11 jaar te moeten dealen met rechtszaken;
    En zo kan ik wel even doorgaan.

    Maar uiteindelijk doet het er allemaal niet toe wat je allemaal hebt meegemaakt. Het heeft je immers gevormd tot wie je bent. Je kan er namelijk ook heel krachtig uitkomen, zodra je besluit niet meer achterom te kijken, maar alleen nog maar voorwaarts. Kijk naar wat je nog wel hebt. En dat is best nog wel veel. Je hebt nog een ex die naar zijn (stief)kinderen omkijkt, je komt er zonder schulden uit, je hebt een goede achtergrond qua opleiding, je hebt al 5 jaar en 7 maanden inschrijfduur opgebouwd (in kreeg mijn huis met 5 jaar en 10 maanden via woonnet Haaglanden, omdat niemand anders die uitgeleefde woning wou).
    En zolang je nog niet fulltime werkt kun je gewoon stages en vrijwilligerswerk doen. Zo bouw je een netwerk op en kun je bedrijven laten zien wie je bent. Zo krijg je weer eerder tips als er elders een functie vrij komt. Want als mensen je kennen denken ze eerder aan je als ze horen van een vacature in hun omgeving.

    Je schopt tegen de verkeerde. Ik wil je dan ook aanraden (psychologische) hulp voor jezelf te zoeken, om je verleden een plek te geven. Je hebt echt veel meegemaakt, maar het is zaak om hier mee te leren omgaan en uit je slachtofferrol te stappen en je kracht terug te vinden, die in je schuilt. Alleen dan kun je er ook voor je kinderen zijn. Je hoeft niet alles alleen te doen.

    Succes
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Aloeh

    Ik kan dus ook nergens anders huren vanwege het verlies van mijn jaren bij de woningbouw zodra ik op een ander adres ingeschreven kom te staan (weet ik sinds gister)
    dus dank je wel maar ik moet geduld hebben met de woonruimte blijkbaar!


    Heb je dit gecheckt bij de woningbouw? Bij ons geldt deze regel ook, maar er is een uitzondering voor mensen in jouw situatie. (Wist ik ook niet maar kwam er destijds achter toen ik de juiste medewerker sprak met vragen over urgentie) . Wanneer je, in overleg en binnen de voorwaarden blijft, kan je verhuizen en toch je woonduur behouden. Juist bedoeld voor mensen die niet voor urgentie in aanmerking komen en tijdelijk moeten huren in afwachting van een sociale huurwoning. Ga niet af op wat een ander zegt maar vraag het na, wie weet!
    18 mrt '17 - 14:29:07 / 18 mrt '17 - 14:40:40
  9. Mag ik vragen op wat voor woningen je gereageerd hebt? Zijn dat woningen die aan al je wensen voldoen, of woningen waarvan je nu al weet dat die voor tijdelijk zal zijn?
    Bedenk ook dat je hoe dan ook stappen terug zal moeten doen, met inkomen en woongenot.
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Aloeh



    Dit is allemaal al gebeurd! Ik ben al aan het uitbreiden maar het ligt aan de hoeveelheid opdrachten die er zijn.
    Oppas zal BSO worden als het moet. Co-ouderschap is al overlegd en word het ook als ik eenmaal op mijzelf woon.
    Ik reageer ook op schoonmaak banen bij bedrijven maar ....laten we het zo zeggen.....ze reageren niet terug.......Smile

    Vervelend, maar het lijkt me dat je toch eerst een inkomen zult moeten hebben.
    Reageren niet terug? Langs gaan. Bellen. Nog een keer. Als je werk zoekt is dat ook een dagtaak.
  11. Nobody
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nobody
    Leiden kent een lange wachttijd. Er zijn veel te weinig sociale huurwoningen.
    Ik ben nu al 14 jaar aangesloten bij Woonnet Holland Rijnland voor het geval dat.
    Overigens, Woonnet beheert en wijst de woningen toe van de woningbouwverenigingen.
    En nog steeds sta ik niet eens als eerste bij sommige aangeboden woningen.
    De wachttijden zijn gewoon lang, 10 jaar is geen uitzondering.
    Mijn kinderen moesten ook al zo lang wachten, wel meer dan 7 jaar.
    Je moet geluk hebben als iedereen voor jou een woning afwijst, dan zou je nog een kans maken.
  12. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Wachttijden zijn dramatisch bij de woningbouw. Ik stond gelukkig al 17 jaar ingeschreven. Ik had een "enorme ver vooruitziende blik" echter noem ik het gewoon mazzel/geluk.

    Weet dat ik bij een eerste huis waarop ik reageerde voorbij werd gestreefd door iemand met 21 inschrijf (!) jaren en bij de tweede x was ik nummer 1, ik kon in 1 week tijd op 3 huizen reageren waar ik nummer 1 werd, na mij hadden ze allemaal 14 inschrijf jaren.

    Twee moeders van school zitten/zaten beiden in hetzelfde schuitje als jij, de ene zit in bij haar moeder met de kinderen en kan jaren wachten. De ander heeft via haar zwager een particulier huis kunnen huren. Maar zonder hem was dit niet mogelijk.

    Ik vind de regelgeving omtrent wonen/huren momenteel zwaar schandalig. Ik wens je iig veel sterkte.
Terug naar de lijst