Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    Ik had een nepmail van Telfort (toevallig ook mijn internetprovider) met de titel "uw factuur", die ik normaal gesproken ook maandelijks ontvang. Was niet van echt te onderscheiden. En als afzender ook gewoon Telfort maar dan net ietsje anders, wat mij in eerste instantie niet opviel, ze gebruikten namelijk noreply@telfort-online.com

    Ik schrok van het bedrag in de mail, want het was twee keer zoveel als normaal en ik wilde vanuit die schrik meteen doorklikken naar "mijntelfort" om te kijken of de factuur per ongeluk twee keer in rekening gebracht was. En net op dat moment zei mijn intu?tie dat er iets niet klopte. En i.p.v. de (zogenaamde) link naar "mijntelfort" aan te klikken, ging ik er alleen met mijn muis op staan en toen was mij wel meteen helder dat dit niet klopte.

    Ik vind het steeds erger worden met die nepmails. Voorheen haalde ik ze er toch echt zo uit, maar ze zijn soms steeds moeilijker van echt te onderscheiden. Smile
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Dagelijks komen vele klachten binnen over een e-mail van 'PostNL'.
    Achter de link 'track en trace' zit namelijk een virus verstopt.
    Het bericht begint met de mededeling dat de postbezorger om 09.31 uur een pakket heeft geprobeerd af te leveren.
    Er zou helaas niemand thuis zijn geweest.


    >>LINK<<





    (Deze heb ik ook al een keer gehad))
  3. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Haha, 09:31. Die mails worden steeds ongeloofwaardiger... Smile
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Veiligheidsprotocol


    Geachte heer/mevrouw,

    Onlangs heeft u per post berichtgeving van ons gehad omtrent het bijwerken van uw klantgegevens in ons systeem. Dit doen wij om uw klantgegevens te beschermen en om uw privacy te garanderen. Uit veiligheidsmaatregel is ICS verplicht de gegevens van al haar clienten bij te werken op haar hoofdservers.

    Uw gegevens zijn tot op heden nog niet bevestigd. Uit voorzorg hebben wij besloten om tijdelijk uw account in "quarantaine" te plaatsen. Navigeer naar onze website icscards.nl/veiligheidsprotocol om uw gegevens te bevestigen.

    Let op!
    Dit proces dient gedaan te worden binnen 48 uur om blokkade van uw creditcard en Mijn ICS account te voorkomen.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.



    Met vriendelijke groet,
    International Card Services BV




    Ook zo'n rare gelijk verwijderd ook uit mijn verwijderde items,,,Smile
  5. Annemieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annemieke
    ik ben in een nep mail van IKEA getrapt.... kreeg de link doorgestuurd van een kennis. grrrr. Krijg nu allerlei ongewenste email, die ik allemaal weer afmeld. Hoe dom kan je zijn..... zo dom dus dat je gelooft dat je 100 euro shoptegoed krijgt.
  6. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Kennis gehackt ???
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Wellicht ten overvloede, maar mails die op de een of andere manier te makn hebben met ABN AMRO kun je blijkbaar hier melden: valse-email@nl.abnamro.com

    Ik heb hier een mail die zogenaamd van het CJIB kwam naar toe gestuurd; er stond een ABN AMRO rekeningnummer in. Ik vermoed een 'geldezel'.
  8. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    Als je wilt weten wat er rondwaart, check: >>LINK<< Je kunt ook de app 'opgelicht?! downloaden op je telefoon.
  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    quote:
    Dit schreef Annemieke
    ik ben in een nep mail van IKEA getrapt.... kreeg de link doorgestuurd van een kennis. grrrr. Krijg nu allerlei ongewenste email, die ik allemaal weer afmeld. Hoe dom kan je zijn..... zo dom dus dat je gelooft dat je 100 euro shoptegoed krijgt.


    Het is niet een goed idee om je af te melden. Daarmee bevestig je alleen maar dat het emailadres functioneert. Bovendien weet je nooit zeker wat zo een link doet.

    Overstappen op Gmail en melden als spam. En het is opgelost.
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Let op: valse e-mail 'Apple' over verificatieprocedure


    Uit naam van Apple wordt een e-mail verstuurd waarin staat dat iemand je Apple ID heeft misbruikt. Als gevolg hiervan moet je jezelf verifi?ren. Niet doen!
    De e-mail heeft een onpersoonlijke aanhef. Vervolgens wordt medegedeeld dat je Apple ID is gebruikt voor een 'iCloud sessie vanuit een onbevoegde computer', daardoor is je account vergrendeld.

    Nepsite
    Wil je de zogenaamde vergrendeling omgedaan maken? Dan moet je op 'Klik hier' drukken en op de daaropvolgende pagina een verificatieprocedure doorlopen. Dit zou je iedere keer moeten doen wanneer je niet vanaf je gebruikelijke computer inlogt.

    Criminelen
    Wanneer je inlogt via de nepsite vallen je gegevens in handen van kwaadwillenden. Negeer de e-mail en verwijder deze.


    >>LINK<<
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Opgepast: klik niet op berichten over deze 'nieuwe functie' van WhatsApp!

    MALWARE Op WhatsApp circuleert een link die gebruikers een nieuw snufje belooft. Het gaat zogezegd om een functie die je andere kleuren laat gebruiken, maar in werkelijkheid installeer je kwaadaardige software.
    Het bericht werd ontdekt door Redditgebruiker yuexist, die screenshots maakte. Het lijkt afkomstig van WhatsApp zelf, maar wie goed kijkt, ziet dat iets niet klopt.

    Een klik leidt je namelijk niet naar 'whatsapp.com', maar wel naar iets wat erop lijkt. De bedenker gebruikt namelijk het cyrillisch alfabet om gebruikers te misleiden, waarna je eigenlijk op een site met de naam 'blackwhats' belandt.

    Als je klikt op de link, moet je het bericht eerst delen met vrienden. Vervolgens moet je op je computer de Google Chrome-extensie 'BlackWhats' installeren voor de webversie van WhatsApp. Die extensie zou adware bevatten.


    >>LINK<<
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    'KPN' verstuurt opnieuw nepmail over factuur


    Criminelen versturen wederom een valse e-mail uit naam van KPN. Klik niet op de link in het bericht!

    Op 23 maart waarschuwden we voor een reeks malwaremails van 'KPN' waar een bijlage met virus in zat. Momenteel circuleert weer een valse e-mail waarin de afzender beweert dat je een bedrag hebt openstaan bij het telecombedrijf. Het gaat om 73,75 euro.

    Bijlage downloaden
    Je zou de factuur kunnen bekijken door op een link in het bericht te klikken. Wanneer je dit doet, kun je een virus op je computer krijgen. Ook kunnen je inloggegevens onderschept worden. Niet doen!


    >>LINK<<
Terug naar de lijst