Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Vodafoon




    Uw betalingstermijn is verstreken

    Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.

    Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.
    Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van
    ? 47,75 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen.
    Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven,
    verzoeken wij u te betalen via iDEAL.


    Het openstaande bedrag is momenteel ? 47,75 (inclusief kosten).
    Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van ? 79,90
    indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.



    - Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen,
    let op dat u de juiste bedrag: ? 47,75 invult
    - Klik vervolgens op kopen
    - Bij uw bitcoinsadres vult u: 1JPTvbXCVddu8ayNk1bEEQ9QdW1tDvnBkr
    - U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank.
    - Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald, ontvangt u een bevestiging email.


    Let op: Als wij uw betaling niet voor dinsdag 14 september 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.




    Met vriendelijke groeten,

    Vodafone

    Vodafone Libertel B.V.
    KvK: 14052.264
    Avenue Ceramique 300
    6221 KX Maastricht
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Klanten KPN last van stortvloed spamberichten


    Klanten van KPN hebben last van een dagelijkse stortvloed aan spamberichten. Terwijl er normaal gesproken slechts enkele spamberichten de inbox van klanten bereiken, zijn dat er nu tien tot dertig per dag.

    Kapotte filters
    Reden voor de overvloed aan spamberichten zijn kapotte filters, die de ongewenste mail dienen tegen te houden. Volgens De Volkskrant lukt het KPN al maanden niet om de filters te repareren.

    Oplossing pas over paar maanden
    KPN-topman Eelco Blok heeft onlangs in een e-mail zijn excuses voor de spam aangeboden. Hij belooft binnen enkele maanden beterschap. De Volkskrant


    >>LINK<<
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Phishingmail Bol.com: 'Uw account is geblokkeerd'


    >>LINK<<
    10 okt '17 - 09:40:09 / 11 okt '17 - 17:58:14
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    CJIB waarschuwt voor valse e-mails


    >>LINK<<
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Babbeltruc: 'Een aanbod dat je niet kunt weigeren'


    >>LINK<<
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    CJIB waarschuwt voor valse e-mails


    >>LINK<<

    Als je zo'n mail krijgt, en hij is kortgeleden (minuten/uren) verstuurt, waarschuw dan meteen de genoemde bank. Die blokkeert dan het rekeningnummer.
  7. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    fishing e-mail ontvangen zgn van ING

    Mijn ING
    Antwoord-naar: bericht@vulcanicaprint.com
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Onderstaande mail ontvangen, zogenaamd namens KPN:


    Geachte heer/mevrouw,
    Dit is ееn automatischе ontvangstbеvеstiging. Wij hеbbеn jе е-mail ontvangеn еn gеvеn hiеrop binnеn 5 wеrkdagеn ееn rеactiе. Wij stеllеn u thans nog ееnmaal in dе gеlеgеnhеid hеt vеrschuldigdе bеdrag van ? 35,45 uitеrlijk binnеn ееn tеrmijn van driе wеrkdagеn tе voldoеn. Doordat hеt automatischе incasso hеt bеdrag niеt van uw rеkеning kon afschrijvеn, vеrzoеkеn wij u tе bеtalеn via iDEAL.
    Hеt opеnstaandе bеdrag is momеntееl ? 35,45 (inclusiеf kostеn).
    Hеt bеdrag zal wordеn vеrhoogd mеt buitеngеrеchtеlijkе incassokostеn tеr hoogtе van ? 79,90 indiеn hеt niеt binnеn dе door ons gеstеldе tеrmijn is voldaan.
    - Klik hiеr op: onlinе bеtalеn om dе factuur tе voldoеn, lеt op dat u dе juistе bеdrag: ? 35,45 invult.
    - Klik vеrvolgеns op kopеn.
    - Bij uw bitcоinsаdrеs vult u: 15VcG2aXgGfB5g1wAwdJYmK1a9xzWPMWdq
    - U kunt nu dirеct uw bеtaling doеn via iDEAL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bank.
    - Zodra u hеt opеnstaandе bеdrag hееft bеtaald, ontvangt u ееn bеvеstiging еmail.
    Let op: Als wij uw betaling niet voor maandag 23 oktober 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

    Met vriendelijke groet,

    Bob Mols
    Directeur Klantenservice

    N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden.


    info@secsendfast.site; namens; KPN
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Grappig zo hard fiets ik echt niet hoor...SmileSmile

    >>LINK<<

    Hier een link waar je deze valse emails kan melden,,,




    Geachte bestuurder,


    U heeft een beschikking en vervolgens twee aanmaningen ontvangen over het overtreden van een verkeersvoorschrift.



    Wij hebben u meerdere malen per brief verzocht om de betaling te voldoen.
    Het openstaande bedrag is tot heden niet op de rekening van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) bijgeschreven.

    U kunt persoonlijk bij het BKR inzage krijgen over de informatie die het BKR over u heeft ontvangen.
    Wij zullen wij uw bank opdracht geven om beslag te leggen op uw rekening vanaf maandag 23-10-2017 tot het volledige bedrag is voldaan. Dit houdt in dat u geen toegang meer heeft tot uw rekening en geld.


    Omschrijving: Overtreding overschrijding maximum snelheid op autosnelweg met 12 km/h

    Feitcode: V101C
    Datum: 11-04-2017
    Toegestane snelheid: 100 km/h
    Gemeten snelheid: 116 km/h
    Gecorrigeerde snelheid: 112 km/h
    Opgelegde sanctie: ? 37,00
    Administratiekosten: ? 2,25

    Te betalen: ? 39,25

    - Klik hiеr op: onlinе bеtalеn om dе factuur tе voldoеn, lеt op dat u dе juistе bеdrag: ? 39,25 invult.
    - Klik vеrvolgеns op kopеn.
    - Bij uw bitcоinsаdrеs vult u: 1PifPw22X6RY7BAbAsGr4Z6Rn8vKxEbpgq
    - U kunt nu dirеct uw bеtaling doеn via iDEAL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bank.
    - Zodra u hеt opеnstaandе bеdrag hееft bеtaald, ontvangt u ееn bеvеstiging еmail.



    Niet betalen
    Wij zijn dan genoodzaakt beslag te leggen op uw rekening.
    Bent u het niet eens met de beschikking ? Dan kunt u na de betaling in hoger beroep gaan bij de officier van justitie van Parket Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (Parket CVOM).

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

    Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
    Hoogachtend

    Centraal Justitieel Incassobureau
  10. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    tsja........ik weet toch zeker dat dit niet van de Rabo komt.......maar het lijkt toch wel heel echt, met alle logo's enzo.

    Nu dat ik het nogmaals lees.........twijfel ik toch, toch maar even inloggen bij mijn bank......



    Binnenkort vervalt uw betaalpas voor gebruik
    ?

    Geachte heer/mevrouw,


    Hierbij willen wij u de nieuwe betaalpas introduceren. De nieuwe betaalpas is beter beveiligd tegen frauduleuze praktijken en voldoet zich aan de Europese veiligsheids- voorschriften betref bankzaken,

    Met de nieuwe betaalpas bent u automatisch verzekerd tegen elke vorm van?internet fraude (denk aan phishing, malware, ransomeware etc) Rabobank vergoed dit ten alle tijden

    Let op: De vernieuwde betaalpas kunt u?t/m?28-10-2017?kostenloos aanvragen, na deze datum wordt automatisch een?incasso?in rekening gebracht dit??bedraagt???14,99,-

    Let op:?u bevindt zich zo dadelijk op een beveiligde servers van de Rabobank, het kan enkelen minuten duren voor al uw?gegevens volledig geladen zijn. Rabobank wil?haar cli?nten erop attenderen dat alle ingevulde gegevens in overeenkomst moeten komen met uw huidige gegevens die bekend staan bij de Rabobank.
    .
    ?



    Klik hier om uw vernieuwde betaalpas aan te vragen.
    ?
    Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

    Hoogachtend,

    Frank Smeerlinker
    Rabobank - Internetbankieren


    ?
    ?
    ?

    Copyright ? Rabobank 2016 NETHERLANDS.
    Dit is een automatisch gegenereerd e-mailbericht. Reacties, vragen en opmerkingen
    toegezonden aan de afzender van dit e-mailbericht zullen daarom niet worden beantwoord/behandeld.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Duidelijk een bericht om jou op een specifieke link te laten klikken. Betaalpassen vallen onder je contract wat je hebt met de bank, dus alle kosten zijn al berekend. Ook worden dit soort berichten niet via mail verstuurd en Zo'n ingrijpende actie niet zo kort van te voren.

    Kenmerken foute mails:
    - doen zo goed mogelijk om echt te lijken
    - geven aan dat er binnenkort voor iets betaald moet worden
    - geven je maar kort de tijd om na te denken, zo van "als ik er niets mee doe moet ik betalen/loop ik iets mis
    - banken zullen dit niet met een email bekendmaken maar met een brief en je meer dan een paar dagen de tijd geven.

    Trap er dus niet in!
  12. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Duidelijk een bericht om jou op een specifieke link te laten klikken. Betaalpassen vallen onder je contract wat je hebt met de bank, dus alle kosten zijn al berekend. Ook worden dit soort berichten niet via mail verstuurd en Zo'n ingrijpende actie niet zo kort van te voren.

    Kenmerken foute mails:
    - doen zo goed mogelijk om echt te lijken
    - geven aan dat er binnenkort voor iets betaald moet worden
    - geven je maar kort de tijd om na te denken, zo van "als ik er niets mee doe moet ik betalen/loop ik iets mis
    - banken zullen dit niet met een email bekendmaken maar met een brief en je meer dan een paar dagen de tijd geven.

    Trap er dus niet in!


    Is helemaal waar wat je schrijft.

    En toch, doordat het mijn bank nu ( nog) is, en die bank mij toch echt ook echte mails stuurt......slaat/sloeg de twijfel even toe.
    Mail is echt nep, via internetbankieren niets te vinden over dit.
Terug naar de lijst