OA 4.0: wat vind jij belangrijk?

OA 4.0: wat vind jij belangrijk? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Je kunt er ook voor kiezen om op de homepage alleen het deel waarvoor OA ooit bedoeld was te laten zien (draadjes over alleenstaand ouderschap, opvoeding en uitjes) en dat je op diezelfde pagina ook een link maakt naar de kleppen. Dan is voor de nieuwkomer heel duidelijk wat de core-business van OA is en is de weg makkelijker te vinden naar de serieuze onderwerpen, maar behoud je ook het dorpse geklets over van alles en nog wat. En, ik zou het echte (serieuze) OA-gedeelte een andere kleur maken dan de kleppen om te voorkomen dat iemand gaat dollen in een serieus draadje en vice versa.
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Of, nu ik er nog ff over nadenk 4 blokken op de Homepage

    Blok 1:
    Actuele draadjes echtscheiding, alleenstaand ouderschap etc.

    Blok 2:
    Actuele draadjes met uitjes

    Blok 3:
    Actuele draadjes overig serieus (lijf en leden, familieberichten etc.)

    Blok 4:
    Actuele draadjes overig voor de gezelligheid (kleppen)
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Ik grijp even terug naar de opmerkingen van een tijdje geleden.

    quote:
    Dit schreef Leonard
    Plan 2 lijkt me prima, drie knoppen dan toch? Alleen Ouders, Alleen met Kinderen, Zowel met als zonder kinderen


    Mwah.

    Ik vind toch echt, dat als ik een uitje met kinderen zoek, dat ik dan ook alle uitjes met kinderen moet zien. Dus ook de uitjes voor volwassenen waar kinderen welkom zijn. En andersom.

    Anders moet ik op twee knoppen drukken om alles te vinden wat ik met de kinderen kan doen.

    Dan is het dus een splitsing tussen:

    Uitjes voor gezinnen
    Uitjes voor volwassenen

    Dan is het een keuze voor de hoofd-doelgroep. Ik denk toch echt dat dat het meeste duidelijk is....
    En dan staat in de lijst aangegeven of er ook volwassenen / kinderen welkom zijn.
  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik zou het fijn vinden als de nieuwsklep niet meer gekoppeld is aan >>LINK<<
    Ik vind dat >>LINK<< steeds slechter wordt. Vaak halve berichtgeving die dan weer wordt aangepast, zelfs de titel.
    Steeds meer reclame en ook steeds meer gebruik van filmpjes, waarbij je vooraf eerst altijd een reclame filmpje moet kijken, die soms zelfs langer is dan het filmpje waar je voor kwam. Met grote regelmaat stelt het filmpje dan teleur ook nog en was niet wat de kop deed vermoeden.
    >>LINK<< lijkt meer een reclame website te worden die er wat nieuws bijdoet en met koppen schreeuwt (vooral die korte filmpjes) om mensen te lokken. Op mijn telefoon heb ik de >>LINK<< app eraf gegooid en gebruik de NOS app of de teletekst app.
    Bart? Is het mogelijk om je nieuws via een andere feed te krijgen. Of ben ik de enige die er last van heeft? Smile


    Ik heb de nos-feed nu een paar dagen lopen in een club, maar dat is geen optie. De hoeveelheid berichten is overweldigend. Daar zou je een hele website mee kunnen vullen. Vandaag alweer 25 (sinds 12 uur vannacht). And counting.

    Dat gaat niet zoveel helpen, om over te stappen naar de NOS.

    Als iemand een nieuws-goede feed weet, dan hoor ik het graag.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar
    Dat is er toch al heel lang??


    Ik zie het voor het eerst, zag dat eerdejijr nooit.
  6. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    ANP zegt dat ze een feed hebben, ik heb hem alleen niet kunnen vinden.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef bart


    Ik heb de nos-feed nu een paar dagen lopen in een club, maar dat is geen optie. De hoeveelheid berichten is overweldigend. Daar zou je een hele website mee kunnen vullen. Vandaag alweer 25 (sinds 12 uur vannacht). And counting.

    Dat gaat niet zoveel helpen, om over te stappen naar de NOS.

    Als iemand een nieuws-goede feed weet, dan hoor ik het graag.


    Inmiddels al 40 berichten alleen vandaag. De NOS-feed is dus eigenlijk geen optie, tenzij...
    - berichten waar niet binnen 24 uur op gereageerd is verdwijnen
    - iemand (of meerdere iemanden) halen niet-relevante berichten weg
    - nieuwsberichten worden alleen geplaatst als ze door een selectie komen
    - ...
  8. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Leonard
    ANP zegt dat ze een feed hebben, ik heb hem alleen niet kunnen vinden.

    Is waarschijnlijk betaald.
  9. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef bart


    Inmiddels al 40 berichten alleen vandaag. De NOS-feed is dus eigenlijk geen optie, tenzij...
    - berichten waar niet binnen 24 uur op gereageerd is verdwijnen
    ...


    Vandaag zit Nu.NL ook al ver over de 20 ... ik vind deze optie wel redelijk omdat er geen kwalitatief oordeel aan verbonden is.. het vergt wel een moderator die saneert om overload te voorkomen of een programma dat dit detecteert en saneert.
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Programma's die op inhoud filteren zijn lastig te vinden.
  11. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef scar
    Programma's die op inhoud filteren zijn lastig te vinden.


    Niet op inhoud maar reactie.
  12. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Dit draadje verdwijnt dan dus niet.. >>LINK<<
Terug naar de lijst