Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Wat gaaf Rose! Hier beginnen ze aan te slaan in de moestuin maar nog geen bloemen.

    Lekker die aardbeien. Mijn nieuwe aardbeienbed wordt nog niks dit seizoen. Ik ga een ander bed maken met meer planten en dan ook een beetje verhoogd. En dan wil ik junidragers en doordragers in een ander bed.

    De capucijners bloeien en de eerste peulen zitten er ook al aan. En de erwten zijn geen peulen meer dus dan laat ik ze maar erwt worden.

    Veel onkruid in de tuin. Morgen onweer voorspeld na de middag. Dus misschien woensdag weer in de tuin aan de slag.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Je zult met dit groeizame weer veel werk hebben Anthea. Kom je er nog doorheen?
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Nou, met moeite. Smile

    En veel slakken dit jaar. En door die regen zijn ze extra actief. De doorgeschoten spinazie rucola en radijs vandaag verwijderd en bieten en snijbieten gezaaid.

    De aardappels staan er tot nu toe goed bij.

    De sla is opgegeten door slakken en de aardbeien ook, en ja, dat onkruid. Tijd investeren is de enige remedie.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Eten de slakken ook aardbeien???? Hier ook een grote overlast van naaktslakken. Ze hebben mijn zonnebloemen kaalgevreten en ik denken dat ze zich tegoed hebben gedaan aan mijn kleine worteltjes... of dat moeten de knaagdiertjes geweest zijn. Bietjes waren ook gehalveerd....

    Maar ik werd vanochtend wel vrolijk verwelkomd door papaver en klaprozen. Daar word ik nou echt blij van! Even wat onkruid gewied en daarna mijn lunch bij elkaar gesprokkeld. Rucola, spinazie en wat kruiden!

    En er hangen al platte capucijners aan! Die moeten nog even vruchtjes vormen. Het gaat zo snel nu!
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    30 mei '18 - 10:30:27 / 30 mei '18 - 14:04:14
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En wel droevig, mijn asperges zijn aan het doorschieten... ik laat ze voor dit jaar maar lekker rusten tot volgend jaar. Ze hebben trouwens ook mooie bloempjes!
    Plaatje
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Kan me voorstellen dat je erg veel werk hebt Anthea.

    Slakken zijn dol op aardbeien. Wat hebben bonen mooie bloemen h?
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik zal ook eens foto?s maken deze week. Er komt zo regen als het goed is.
    Ik heb in mijn voortuin in bakken komkommer planten gezet. En twee gaan er naar de moestuin. Ik moet voor volgende week her stuk van de bonen omspitten. Zal niet meevallen.

    Ik voel het drukkende van een komende bui op mijn lijf. Dus als het goed is gaat er wat vallen.

    Aspergeplanten zijn zo mooi. Wil ik ook nog, een aspergeveld. Als dat gaat op klei. Groene asperges, om het mezelf makkelijker te maken. Smile
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik ben benieuwd naar je foto's Anthea. Hier h hebben we net een regenbui gehad.

    Geen idee of asperges het ook op klei goed doen. Ik kan mij zo voorstellen dat hetvoor de asperges moeilijker groeien is dan in het losse zand.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    [Wat hebben bonen mooie bloemen h? [/B]


    Ja, alle bloemen van de peulvruchten vind ik erg mooi, maar het roze/paarse van de capucijners vind ik zo intens.

    Ik heb naar aanleiding van jouw foto's laatst zaadjes voor een witte siererwt gekocht. Ze willen maar niet opkomen.... bijna te laat om het nog eens te proberen denk ik.
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Nou, dat kan nog wel denk ik toch? Ik moet mijn lathyrus (geurerwt/siererwt) nog uitplanten. Maar ja, normaal kiemt het best snel. Had je ze in potjes gezaaid? Ik heb ze voorgeweekt en toen gezaaid.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Anders peultjes zaaien :)
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Net mijn pompoen een rekje gegeven, hopelijk komen er geen poentjes van vijf kilo aan.
Terug naar de lijst