Veelzijdige zoete aardappel

Veelzijdige zoete aardappel 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Veelzijdige zoete aardappel

    Ik ben dol op zoete aardappel, hoog tijd dus om deze veelzijdige pieper eens in het zonnetje te zetten. De van oorsprong Amerikaanse zoete aardappel heeft in de afgelopen jaren steeds meer zijn intrede gedaan in onze dagelijkse keuken en wat mij betreft dus heel terecht. Er kan eigenlijk weinig fout gaan met de zoete aardappel, want deze combineert goed met eigenlijk alle ingredi?nten.

    Wist je trouwens dat zoete aardappel tot de groenten behoort?

    Maar naast heel lekker, en dus veelzijdig, is de zoete aardappel heel voedzaam en bevat deze veel vitamines en vezels (ook in de schil). Dat zoete aardappel gezonder en lager in calorie?n zou zijn dan de gewone witte aardappel is echter wel een fabeltje. Neemt niet weg dat zoete aardappel langzame en complexe koolhydraten bevat, waardoor je langer een vol gevoel hebt na het eten.

    Ik heb wat lekkere recepten met zoete aardappel voor je op een rijtje gezet en in mijn blog lees je 7 manieren om zoete aardappel te bereiden. Eet smakelijk!


    Groetjes, Sandra ( van leuke recepten)

    >>LINK<<
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Hebben jullie wel eens zoete aardappel gehad ik eigenlijk nog nooit en wil het wel eens gaan proberen,,
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ja ik vind het een lekkere groente.
  4. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Bij de Lidl in het vriesvak ligt nu een lekkere zoeteaardappel met groenteschotel voor weinig geld Echt lekker ( zeg ik die niet veel lust haha )
  5. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    wij eten het regelmatig
    ik snij eerst dikke plakken, die snij ik in blokjes en dan verhit ik olie in een wok en bak/frituur ze dan daarin
    als ze klaar zijn wat grof zout erover
    heerlijk

    het lekkerst zijn de zoete aardappelpatatjes bij Angus in Londen maar ik krijg het zelf niet voor elkaar om ze knapperig te krijgen.. al van alles geprobeerd
  6. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Het lukt mij ook niet om frietjes knapperig te krijgen

    Ik maak ook wel eens puree, of pof 'm in de oven. Het mooie is dat het een groente is en geen aardappel
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Je kunt hem ook hetzelfde bereiden als wortel, de smaak lijkt er ook wel op.
  8. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Je kunt hem ook hetzelfde bereiden als wortel, de smaak lijkt er ook wel op.

    Je kunt verschrikkelijk veel met zoete aardappel, eet het regelmatig ergens in. Er bestaan ook heel veel recepten over want de laatste jaren is het een populaire groente geworden. Stuk goedkoper bij Turkde of Marokkaanse winkel dan bij de supermarkt trouwens.
  9. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Gaatjes prikken.. Kort poffen
    Opensnijden. Iets uithollen.. Spekjes erin.. Eitje erboven breken
    20 minuten afbakken.. Smullen maar Smile
  10. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef Zooitje
    Gaatjes prikken.. Kort poffen
    Opensnijden. Iets uithollen.. Spekjes erin.. Eitje erboven breken
    20 minuten afbakken.. Smullen maar Smile


    blond vraagje: dat poffen.. is dat met euh een folie ofzo? of gewoon hoppa in de magnetron? en hoe kort is kort (per aardappel?)?
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Mar1970


    blond vraagje: dat poffen.. is dat met euh een folie ofzo? of gewoon hoppa in de magnetron? en hoe kort is kort (per aardappel?)?


    Dat zijn ook mijn vragen Smile
  12. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance
    Eet best vaak zoete aardappel. Gebruik hem ook als aardappel bij stamppot boerenkool of andijvie
Terug naar de lijst