Werken als ZZP'er

Werken als ZZP'er 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Omdat ze dan werknemer is en de werkgever allerlei dingen moet regelen zoals werkgeverslasten.


    Hoeft niet hoor, als kleine ondernemer kun je hier heel goed je verdiensten invullen minus de kosten. De vergoeding die ik voor de commissie inwoners ontving vulde ik hier overigens ook in.

    In het geval van Kaatje is er maar 1 opdrachtgever en dat is wel trikkie, want lijkt op een verkapt dienstverband en dan heb je gelijk.
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef nibo


    Hoeft niet hoor, als kleine ondernemer kun je hier heel goed je verdiensten invullen minus de kosten. De vergoeding die ik voor de commissie inwoners ontving vulde ik hier overigens ook in.

    In het geval van Kaatje is er maar 1 opdrachtgever en dat is wel trikkie, want lijkt op een verkapt dienstverband en dan heb je gelijk.

    Ze gaat 10 maanden werken voor 1 opdrachtgever dan heeft ze 2 maanden over om voor meer klanten te werken of enkele uurtjes er bij tijdens de 10 maanden voor een ander . Facturen ruilen met anderen kan ook 😊
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Ze gaat 10 maanden werken voor 1 opdrachtgever dan heeft ze 2 maanden over om voor meer klanten te werken of enkele uurtjes er bij tijdens de 10 maanden voor een ander . Facturen ruilen met anderen kan ook 😊

    >>LINK<<

    Je moet ook nog rekening houden met de 70 % "regel"

    Ik acht de kans dat er gecontroleerd wordt overigens niet zo heel groot, maar je weet dat natuurlijk nooit.
    5 nov '19 - 22:36:25 / 5 nov '19 - 23:28:35
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Mag ik vragen wat voor soort werk het ongeveer is?


    Coördinator projectbureau bij een stichting. De vrijwilligers die bij het projectbureau werken, zijn mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Op die 2 ochtenden zou ik het werk over die mensen moeten verdelen en ze begeleiden. Website beheren, nieuwsbrief versturen etc.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Joy


    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit sterk riekt naar verkapt werkgeverschap. 10 maanden per jaar en de andere 2 maanden is het bedrijf gesloten? Het bedrijf biedt een ZZP-er een bedrag incl. BTW (da's wel heel bijzonder)?
    Kaatje, stel de nodige vragen alsjeblieft!


    Daarom ben ik dit draadje ook gestart Smile
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef nibo


    Hoeft niet hoor, als kleine ondernemer kun je hier heel goed je verdiensten invullen minus de kosten. De vergoeding die ik voor de commissie inwoners ontving vulde ik hier overigens ook in.
    .

    Het gaat niet om wat Kaatje moet doen/invullen, maar wat de werkgever moet doen. Die heeft geen zin in de lasten van het werkgeverschap en probeert er een ZZP constructie van te maken. 'Overige werkzaamheden' kan bij betrekkelijk marginale klussen, bv alleen wat websitebeheer (elke maand activiteiten plaatsen bv).

    De omschrijving die Kaatje geeft van haar werk lijkt me wijzen op 'gezagsverhouding'. In feite is ze onderdeel van het management met gezagsverhouding naar boven en naar beneden. .
    6 nov '19 - 07:42:09 / 6 nov '19 - 08:10:31
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Het is mij inmiddels duidelijk dat de constructie die zij hebben bedacht, mij niet lekker zit.

    Vraag me alleen af hoe veel interimmers dit doen. Vaak ook zzp'ers die als manager worden ingehuurd voor een langere periode fulltime. Die zijn dan ook niet in dienst. Of is dat anders?
  8. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ik heb 11 jaar zo gewerkt
    Tegen een tarief dat niet leek op salaris, btw exclusief
    Twee grote opdrachten pj en een paar kleinere
    Had eigen pensioending, aanspr verzekering en arbeidsongeschiktheid-iets

    Twee jaar bij 1 opdrachtgever geweest
    Heel blij dat ik toen niet ben gecontroleerd door de belastingdienst Smile

  9. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Het is mij inmiddels duidelijk dat de constructie die zij hebben bedacht, mij niet lekker zit.

    Vraag me alleen af hoe veel interimmers dit doen. Vaak ook zzp'ers die als manager worden ingehuurd voor een langere periode fulltime. Die zijn dan ook niet in dienst. Of is dat anders?



    Er zijn diverse buro's die als tussenpersoon zeg maar functioneren, je laat je inhuren door hen en zij leveren diensten dus personeel ( de ingehuurde) aan organisaties.

    Detacheringsburo's dus

  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Sheeba



    Er zijn diverse buro's die als tussenpersoon zeg maar functioneren, je laat je inhuren door hen en zij leveren diensten dus personeel ( de ingehuurde) aan organisaties.

    Detacheringsburo's dus



    Diegenen op wie ik doelde, deden dat niet via een tussenpersoon, dus geen detachering.
  11. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Diegenen op wie ik doelde, deden dat niet via een tussenpersoon, dus geen detachering.



    Aha oke...
  12. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Het is mij inmiddels duidelijk dat de constructie die zij hebben bedacht, mij niet lekker zit.

    Vraag me alleen af hoe veel interimmers dit doen. Vaak ook zzp'ers die als manager worden ingehuurd voor een langere periode fulltime. Die zijn dan ook niet in dienst. Of is dat anders?


    Interim managers worden als zzp-er geaccepteerd als ze binnen een bepaalde periode volgtijdelijk meerdere opdrachten vervullen.
    Ze hoeven dus niet gelijktijdig meerdere opdrachtgevers te hebben.
Terug naar de lijst