Uitzendbureau, geen werk door corona 

Onderwerp van Ginette

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Ginette
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ginette
    Hallo

    Even een vraagje. Werk nu via uitzendbureau op een locatie, die locatie gaat uiten ivm corona.
    Werk daar al sinds oktober,maar via uitzendbureau. Wat zijn mij rechten ivm ww of iets dergelijks?

    Is namelijk weinig over te vinden
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Heb je het uitzendbureau al gebeld?
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Heb je het uitzendbureau al gebeld?


    Of UWV..
  4. Ginette
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ginette

    Uitz bureau en uwv.. Maar ze wisten nog niet hoe ze dat gingen doen met corona.. In principe recht op ww. Maar ja, ze wisten nog niet hoe en wat verder
  5. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
  6. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ik werk via een payroller, dat is een juridische werkgever die alleen geen werk zoekt. Die heeft vrijdag al bokkesprongen gemaakt waardoor ik vrijwel zeker ben morgen niets te ontvangen. Dit terwijl ik daar toch echt wel rechten heb opgebouwd, ook al heb ik een 0 uren contract. Dit gaat het payroll bedrijf mij in ieder geval niet vertellen.

    Omdat ik toch al minder verdiende dan het minimum, kan ik gelukkig meteen aanspraak maken op de bijstand. Dan wordt eventuele ww wel verrekend. Ben al blij dat ik het wel een tijdje kan opvangen. Het klinkt mooi dat er van alles geregeld wordt, maar ondertussen mogen wij gewoon afwachten in onzekerheid waar het op uitdraait. Ik heb collega's die de huur komende maand niet kunnen betalen als onze payroller deze periode niet gaat uitbetalen en we daadwerkelijk juridische procedure moeten opstarten.

    Zorg er in ieder geval dat je goed weet wat je rechten zijn. Ik heb gebeld met het juridisch loket om alles te laten checken. Je beltegoed gaat dan wel in rap tempo naar beneden door de extra belkosten (en je staat sowieso minimaal een kwartier in de wacht) Zorg dat je je contract, cao etc bij de hand hebt.

    Moet eerlijk zeggen dat ik het wel een duivels dilemma vind of ik bijvoorbeeld al mijn vakantieuren en vakantiegeld ga laten uitbetalen. Als iedereen dat doet gaat de payroller het ws ook niet redden. En ga ik werkelijk richting een faillissement toewerken als ze niet betalen, samen met een paar van mijn collega's. Dat wil ik natuurlijk ook niet. Maar ik moet mijn eisen al wel helder bij de payroller inbrengen, om mijn rechten niet te verspelen
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Mikky
    >>LINK<<

    Ik hing er al langer tegenaan en ervaar de Corona-situatie als de druppel die de emmer doet overlopen.
    In positieve zin in dat geval.

    Ik ben zojuist lid geworden.
    Eigenlijk niet zo zeer voor mezelf al weet ik minder zeker dan voorheen dat ons bedrijf de gevolgen zal doorstaan.
    Ik vermoed dat we de bonden hard nodig gaan hebben in de fase van puinruimen na Corona.
    Ik vermoed dat er na Corona een grote groep mensen op straat staan en veel werkzoekenden zal vermoedelijk tot een verschuiving in verhoudingen leiden waar ik op zijn zachtst gezegd niet kapot van ben.
    Ja, ik vermoed dat we de bonden nog nodig gaan hebben.
    (Ook zonder Corona trouwens want we hadden ze eigenlijk (altijd) al hard nodig.)

    Ach, en zoals ik altijd weer blij ben als ik een leuk iemand ken die ambtenaar is, dat ik belasting mag betalen, zo maak ik mijzelf gewoon wijs dat specifiek mijn contributie, volledig en regelrecht naar Mikky gaat.
    Alles paletti dus.

    Plaatje
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Goed van jou! Smile

    Oudste is gisteren ook lid geworden van de bond.

    Wist je dat je de contributie van de belasting af kunt trekken?
    Vaak kun je het ook via de werkgever doen.
  9. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Goed van jou! Smile

    Oudste is gisteren ook lid geworden van de bond.

    Wist je dat je de contributie van de belasting af kunt trekken?
    Vaak kun je het ook via de werkgever doen.

    Dat wist ik niet.
    Dankjewel voor de tip.
  10. Mariona
    Pluk de dag..

    Toon alleen de berichten van Mariona
    Hoe zit het dan met de zzp er.
    Mijn dochter is een half jaar geleden als zzper aan de slag gegaan. Haar man is ook zzper en hij werkt nog en heeft ook inkomen. Zij heeft de deur op slot moeten doen. Heeft ze zelf ergens recht op ? Of word het inkomen van haar man meegerekend met een aanvraag?
  11. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef Mariona
    Hoe zit het dan met de zzp er.
    Mijn dochter is een half jaar geleden als zzper aan de slag gegaan. Haar man is ook zzper en hij werkt nog en heeft ook inkomen. Zij heeft de deur op slot moeten doen. Heeft ze zelf ergens recht op ? Of word het inkomen van haar man meegerekend met een aanvraag?


    Dit staat vandaag in het AD >>LINK<<

    Zelfstandigen
    Zzp’ers kunnen geen beroep doen op werktijdverkorting, ook niet als zij zelf veel minder uren maken. Een terugval in opdrachten als gevolg van de corona-uitbraak wordt tot het ondernemersrisico gerekend. Of in de woorden van minister Eric Wiebes (EZK) bij WNL op zondag: ,,Dit zijn mensen, die hebben zelf bewust dat risico genomen.”
    De VVD-bewindsman ontlokte met zijn uitspraken een golf van verontwaardiging. In al het geweld sneeuwde onder dat zzp’ers wél een beroep op het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) kunnen doen. Dit is een vorm van bijzondere bijstand die door gemeenten wordt verstrekt.
    Ondersteuning aanvragen op grond van Bbz heeft echter wel de nodige voeten in de aarde. De voorwaarden zijn streng. Zo moeten zzp’ers kunnen aantonen dat hun bedrijf ‘levensvatbaar’ is, ofwel voldoende inkomsten heeft om te kunnen voortbestaan. Daarnaast moet de aanvrager minimaal 1255 uur per jaar werkzaam zijn in het bedrijf, wat neerkomt op gemiddeld 23,5 uur per week. Bovendien moet de zelfstandige aantonen dat er geen bank meer is die nog met een lening wil bijspringen. En als de gemeente al over de brug komt met een uitkering, dan moet die vaak als renteloze lening terugbetaald worden (wat niet geldt voor deeltijd-WW).
    Wiebes heeft gezegd dat het kabinet kijkt of de regeling kan worden aangepast en uitgebreid, zodat meer zzp’ers hier gebruik van kunnen maken. In de loop van deze week moet duidelijk worden of de voorwaarden worden versoepeld en of het Rijk zelf geld bijpast om zzp’ers via de nu nog gemeentelijke regelingen te steunen.
  12. Mariona
    Pluk de dag..

    Toon alleen de berichten van Mariona
    Dank je. Heb het artikel doorgestuurd. Meteen duidelijkheid.
Terug naar de lijst