Ik heb een Hyundai I10 van december 2019.
Dat is een kleine auto maar ik wil daar nu een beugel voor een Thule Easyfold (ook zwaar) en 2 elektrisch fietsen op laten monteren.
Dat is technisch mogelijk qua draagkracht. Ermee trekken mag niet.
Ik heb nu een offerte van mijn garage maar nu wordt er over extra trekveren erbij ( als mogelijkheid) gesproken.
Is dat nuttig?
>>LINK<<
-
7 mei '20 - 22:19:07
-
Ik ga er hier vanuit de met extra trekveren hulpveren bedoeld worden.
Ja zeker, zonder al te technisch te worden door het extra gewicht worden je schokbrekers in rust al ingedrukt. Waar door de juiste werking van de schokbrekers niet meer aanwezig is. Dit kan de rijvaardigheid van de auto erg negatief beïnvloeden. Wat bv verkeersdrempels raken, heen en weer gaan van de auto.
Door extra hulpveren zijn de schokbrekers weer juist belast en heb je weer een auto met een veilig weg gedrag.
Heb ze er zelf bij meerdere auto's ook onder gezet.
Met de fietsen achterop krijg je hetzelfde effect als op de foto
-
-
-
Dank je wel.
Ik begreep uit het linkje bij mijn eerste bericht het nut ervan.
Wordt dan best een kostbare aangelegenheid als je het samen doet.
Heb het bij mijn vorige auto's namelijk nooit gehad.
Ben me er door de offerte in gaan verdiepen. -
quote:
Dit schreef Hightower
Ik ga er hier vanuit de met extra trekveren hulpveren bedoeld worden.
Ja zeker, zonder al te technisch te worden door het extra gewicht worden je schokbrekers in rust al ingedrukt. Waar door de juiste werking van de schokbrekers niet meer aanwezig is. Dit kan de rijvaardigheid van de auto erg negatief beïnvloeden. Wat bv verkeersdrempels raken, heen en weer gaan van de auto.
Door extra hulpveren zijn de schokbrekers weer juist belast en heb je weer een auto met een veilig weg gedrag.
Heb ze er zelf bij meerdere auto's ook onder gezet.
Met de fietsen achterop krijg je hetzelfde effect als op de foto
Maar zonder last hoe zit het dan met de stugheid van de achterkant ? Ik heb ook hulpveren onder mijn bus en dat is noodzakelijk Qua belading maar zonder belading staat hij wel erg hoog . Daarom mijn vraag nu kan je de hulpveren regelen ? -
Ja Dirk daar heb je voor
hydraulische lucht regelbare achterschokbrekers
Aan de hand van je belading kan je er lucht in of uit laten gaan
Simpel gezegd zit er een extra luchtblaasbalg boven in je schokbreker. Waardoor je hulpveren niet meer nodig zijn.
Of de hulpveren vervangen door luchtvering. Die zitten dan in je normale vering MITS je geen schokbreker door die vering hebt lopen.
Van de provincie Flevoland hadden we dat op de piket auto de nissan patrol zitten.
Lag als een huis op de weg daardoor. En je kon er zelfs 180 mee nog steeds met zeer goede wegligging.
1 keer gedaan toen ik snachts om 03.00 uur voor piket met spoed door politie almere werd ontboden. Ik zei toen ik rij nu weg uit Lelystad en 12 min later stond ik naast de officier van dienst in almere.
Je zat toch net nog in Lelystad. Ja zei ik had wind mee. Die blik van hem toen sprak boekdelen. Ben onderweg 2 autos gepasseerd op de a6. Meer reed er niet.
Frank -
quote:
Dit schreef Hightower
Ja Dirk daar heb je voor
hydraulische lucht regelbare achterschokbrekers
Aan de hand van je belading kan je er lucht in of uit laten gaan
Simpel gezegd zit er een extra luchtblaasbalg boven in je schokbreker. Waardoor je hulpveren niet meer nodig zijn.
Of de hulpveren vervangen door luchtvering. Die zitten dan in je normale vering MITS je geen schokbreker door die vering hebt lopen.
Van de provincie Flevoland hadden we dat op de piket auto de nissan patrol zitten.
Lag als een huis op de weg daardoor. En je kon er zelfs 180 mee nog steeds met zeer goede wegligging.
1 keer gedaan toen ik snachts om 03.00 uur voor piket met spoed door politie almere werd ontboden. Ik zei toen ik rij nu weg uit Lelystad en 12 min later stond ik naast de officier van dienst in almere.
Je zat toch net nog in Lelystad. Ja zei ik had wind mee. Die blik van hem toen sprak boekdelen. Ben onderweg 2 autos gepasseerd op de a6. Meer reed er niet.
Frank
Ook voor een I10 ? Voor mijn bus heb ik echt hulpveren
-
quote:
Dit schreef Hightower
1 keer gedaan toen ik snachts om 03.00 uur voor piket met spoed door politie almere werd ontboden. Ik zei toen ik rij nu weg uit Lelystad en 12 min later stond ik naast de officier van dienst in almere.
Je zat toch net nog in Lelystad. Ja zei ik had wind mee. Die blik van hem toen sprak boekdelen. Ben onderweg 2 autos gepasseerd op de a6. Meer reed er niet.
Frank
sinds die wegverdubbeling kan je daar aardig doorrijden.
Bij die stoplichten ri harderwijk wel even ingehouden toch?
-
quote:
Dit schreef Hightower
Ja Dirk daar heb je voor
hydraulische lucht regelbare achterschokbrekers
Aan de hand van je belading kan je er lucht in of uit laten gaan
Simpel gezegd zit er een extra luchtblaasbalg boven in je schokbreker. Waardoor je hulpveren niet meer nodig zijn.
Of de hulpveren vervangen door luchtvering. Die zitten dan in je normale vering MITS je geen schokbreker door die vering hebt lopen.
Van de provincie Flevoland hadden we dat op de piket auto de nissan patrol zitten.
Lag als een huis op de weg daardoor. En je kon er zelfs 180 mee nog steeds met zeer goede wegligging.
1 keer gedaan toen ik snachts om 03.00 uur voor piket met spoed door politie almere werd ontboden. Ik zei toen ik rij nu weg uit Lelystad en 12 min later stond ik naast de officier van dienst in almere.
Je zat toch net nog in Lelystad. Ja zei ik had wind mee. Die blik van hem toen sprak boekdelen. Ben onderweg 2 autos gepasseerd op de a6. Meer reed er niet.
Frank
Een patrol of een i10 das nogal een verschilletje....😂
-
Hoi @Jeannetted ben je er al uit,wat je gaat doen ?
Ik vond t een interessante vraag van je.
Te meer daar ik nu sta voor de aankoop van een ander klein autootje, en ik ook wel eens een fiets mee zou willen nemen , geen electrische, ik heb ook geen nog geen idee welke fietsendrager, dus ik ben heel benieuwd naar jouw keuze / oplossing ?
Ik ga iig vanmiddag als ik een proefrit ga maken, vragen om een trekhaak erbij, voor zover ik heb begrepen heb ik een trekhaak nodig voor een fietsenrek ....
-