Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi



    Inderdaad.
    Ik heb plakvlieseline liggen, die strijk ik tussen de lapjes vast en voor los gebruik doe ik keukenrol.


    Ja dat lijkt me goed, ik heb ergens het idee dat de lijm van de vlieseline ook de stof minder doorlatend maakt. Meer gevoelsmatig dus. Uiteraard niet de medische bescherming, maar wel vanuit jezelf naar de ander.
  2. Erik1962
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik1962
    Heb een hoop sokken in aanbieding gekocht, aantal nog nooit gebruikt.

    Gewoon verknippen, of eerst op 90 graden wassen (als ze daardoor veel kleiner worden knip je iets ruimer, denk ik zo).

    Best gedoe!
  3. Erik1962
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik1962
    Spul dat plakt zal inderdaad niet bevorderlijk zijn voor doorgang voor ademen, strikt genomen (als je mondmasker zo maakt) adem je juist buiten mondmasker om. Dat is niet wat het doel is Smile
  4. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi

    O o, heb ik weer.
    Loop ik al jaren dagelijks met de hond vaak een rondje door het park, vlakbij (praktisch om de hoek) loop ik langs een hoekhuis met verbouwde garage.
    Daar staat boven Lian's Atelier.
    Nooit over nagedacht tot vandaag dat ik ging kijken wat dit nou precies was.
    Nou, woninginrichting, kledingreparatie, stoom en strijkservice, etc.
    Blijkt dat ze nu ook stoffen mondkapjes maakt en verkoopt 🙄🙄🙄
    Ken ze zo halen ......... 30 sec lopen
    Kon hier ook al niks vinden voor kledingreparatie,
    zit ze bovenop m'n neus!
    Pffftttttttt, slimme ik Smile
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi

    O o, heb ik weer.
    Loop ik al jaren dagelijks met de hond vaak een rondje door het park, vlakbij (praktisch om de hoek) loop ik langs een hoekhuis met verbouwde garage.
    Daar staat boven Lian's Atelier.
    Nooit over nagedacht tot vandaag dat ik ging kijken wat dit nou precies was.
    Nou, woninginrichting, kledingreparatie, stoom en strijkservice, etc.
    Blijkt dat ze nu ook stoffen mondkapjes maakt en verkoopt 🙄🙄🙄
    Ken ze zo halen ......... 30 sec lopen
    Kon hier ook al niks vinden voor kledingreparatie,
    zit ze bovenop m'n neus!
    Pffftttttttt, slimme ik Smile



    Oh dat had mij ook kunnen overkomen 😂😂😂
    Zijn ze betaalbaar bij haar vandaan?

  6. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Oh dat had mij ook kunnen overkomen 😂😂😂
    Zijn ze betaalbaar bij haar vandaan?




    Ja, erg hè!?
    Kan er nog niet over uit, slemielig van mezelf SmileSmile

    Ze zijn helemaal compleet 6 euro per stuk, niet echt goedkoop volgens sommigen, maar tig keren wasbaar!
    Je hoeft er geen bergen van te hebben.
    Dat haal je er dik uit en ze zijn leuker dan die wegwerp dingen die gigaduur zijn.
    Nou ja, dat is mijn visie.
  7. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Gewoon zelf maken, is een kwartiertje werk en een pocket voor een filter is superhandig te maken.
    Nadeel van een goed mondkapje is wel dat je het er stikbenauwd van krijgt.

    Voor het milieu zou het beter zijn als iedereen stoffen mondkapjes ging gebruiken, ze gaan jaren mee, zijn on no time uitgekookt in een pannetje en je doet niet mee aan een enorme afvalberg.

    Foto's van zelfgenaaid mondkapje. Het zwarte gedeelte is een antibacteriele luchtdoorlatende non-woven stof, het witte is een ouderwets damast servet en er kan ook nog een filter in. De bandjes zijn voor brildragers anders dan voor niet brildragers want anders beslaat je bril de hele tijd.
    Plaatje
    Plaatje
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi



    Ja, erg hè!?
    Kan er nog niet over uit, slemielig van mezelf SmileSmile

    Ze zijn helemaal compleet 6 euro per stuk, niet echt goedkoop volgens sommigen, maar tig keren wasbaar!
    Je hoeft er geen bergen van te hebben.
    Dat haal je er dik uit en ze zijn leuker dan die wegwerp dingen die gigaduur zijn.
    Nou ja, dat is mijn visie.



    Ik heb de stof en vlieseline van zolder gehaald...nu zijn mijn spelden spoorloos.... Ik heb zeker drie doosjes.

    Dan maar alles zo knippen en komt het spelden later wel. Ik ga pas naaien wanneer het koel is.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    @Willemijn hoe heb jij de bandjes dan gedaan, ik heb ook een bril en dan hoef ik het wiel niet twee keer uit te vinden. Heb je ze van elastiek of van stof
  10. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Ik vind dit een erg belangrijke video, want zelfgemaakte mondkapjes blijken vaak niet goed te werken en dus toch adem (en dan ook het virus) door te laten, dus niet veilig.
    Dat betekent dat het OV een riskante plek is en blijft, niet fijn als je bijna dagelijks met de trein moet reizen.

    >>LINK<<
  11. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Agnes
    Ik vind dit een erg belangrijke video, want zelfgemaakte mondkapjes blijken vaak niet goed te werken en dus toch adem (en dan ook het virus) door te laten, dus niet veilig.]

    Maar iedereen weet toch al lang dat het om de virus load gaat, die te verminderen? Hoe minder virusdeeltjes, hoe lichter de klachten, hoe minder IC opnames/ druk op de zorg.
    Dát is de reden voor de mondkapjes, icc niezen in je elleboog en 1,5 meter afstand. En zeker niet om te zorgen voor 100% bescherming.
  12. quote:
    Dit schreef Willemijn
    Gewoon zelf maken, is een kwartiertje werk en een pocket voor een filter is superhandig te maken.
    Nadeel van een goed mondkapje is wel dat je het er stikbenauwd van krijgt.

    Voor het milieu zou het beter zijn als iedereen stoffen mondkapjes ging gebruiken, ze gaan jaren mee, zijn on no time uitgekookt in een pannetje en je doet niet mee aan een enorme afvalberg.

    Foto's van zelfgenaaid mondkapje. Het zwarte gedeelte is een antibacteriele luchtdoorlatende non-woven stof, het witte is een ouderwets damast servet en er kan ook nog een filter in. De bandjes zijn voor brildragers anders dan voor niet brildragers want anders beslaat je bril de hele tijd.

    Welk patroon heb jij gebruikt?
Terug naar de lijst