Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h
    Smile


    Hoe dik zijn deze?
    Die ik besteld heb zijn redelijk dik, beetje afhankelijk van de stof
  3. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    ik ben van de week voor het eerst met het OV geweest met een wasbaar mondkapje. Was de enige, zowel in bus als trein (jaja, nog niet verplicht). Ik vond het ellendig. Kreeg nog net geen hyperventilatie/paniekaanval. Ik vind het echt beroerd ademen. Zal ongetwijfeld wennen maar pffff.... Heb nu ook nog wat andere binnen, die lijken van een wat slapper stofje gemaakt, hopelijk ademen die wat vrijer...

  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    ik ben van de week voor het eerst met het OV geweest met een wasbaar mondkapje. Was de enige, zowel in bus als trein (jaja, nog niet verplicht). Ik vond het ellendig. Kreeg nog net geen hyperventilatie/paniekaanval. Ik vind het echt beroerd ademen. Zal ongetwijfeld wennen maar pffff.... Heb nu ook nog wat andere binnen, die lijken van een wat slapper stofje gemaakt, hopelijk ademen die wat vrijer...




    Haha, ademen is retemoeilijk met een mondkapje.
    Ik denk dat wij na 3 uur een FFP2 een behoorlijk pCO2 stijging hadden.
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Hoe dik zijn deze?
    Die ik besteld heb zijn redelijk dik, beetje afhankelijk van de stof

    Geen idee k schrok van de prijs.
    Heb het links 00h nee rechts laten liggen.
    k Baal er ook van dat ik die vieze boodschappenmandjes beet oet pakken, gruwel.
    neem nu een stuk papier mee om zo'n ding beet te pakken, k vind het maar niks, loop liever met mijn eigen tas of niks.
  6. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Maar dan weet je toch ook niet of het goede zijn?
    Je had toch wat vraagtekens mbt de zelfgemaakte.


    Deze zijn wel goed; je gebruikt deze nl. maar 1 keer, wegwerp, daardoor ook zo duur.
    Er zullen alleen helaas mensen zijn die vanwege geldgebrek deze mondkapjes wel aldoor opnieuw zullen gaan gebruiken en dan werken ze natuurlijk niet goed meer.
    Ik heb trouwens ook nog andere éénmalige die nog beter zijn (online besteld) met een gecertificeerd keurmerk.

    Het wordt een rotzooitje in het OV met die mondkapjes die vaak niet goed werken. Veiliger zal het er niet op worden. Ik hoop dat het zo rustig blijft zoals het nu is. Nu is het goed te doen, nog rustig in de trein en als mensen te dichtbij komen, gebaar ik of vraag ik vriendelijk om afstand. Ik ben bang voor de tijd dat het drukker gaat worden.


  7. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    quote:
    Dit schreef Carla-S



    Haha, ademen is retemoeilijk met een mondkapje.
    Ik denk dat wij na 3 uur een FFP2 een behoorlijk pCO2 stijging hadden.


    Is het ademen ook moeilijk met een mondkapje type 2 ?
    Dat hoop ik niet met mijn astma.
  8. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    ik ben van de week voor het eerst met het OV geweest met een wasbaar mondkapje. Was de enige, zowel in bus als trein (jaja, nog niet verplicht). Ik vond het ellendig. Kreeg nog net geen hyperventilatie/paniekaanval. Ik vind het echt beroerd ademen. Zal ongetwijfeld wennen maar pffff.... Heb nu ook nog wat andere binnen, die lijken van een wat slapper stofje gemaakt, hopelijk ademen die wat vrijer...



    Dan ga ik geen wasbare kopen, want ik wil nog wel goed kunnen ademen.
    Ik ga nu nog geen mondkapjes dragen, want het is nu nog rustig genoeg in de trein, ik voel me nog wel redelijk veilig en zo spaar ik geld uit.
    Een hele enkele keer zie ik er iemand mee lopen. Ik vind die zwarte mondkapjes zo eng om te zien.
    Ik vind het sowieso een naar gezicht al die mondkapjes. Het wordt een rare wereld
    Ik moet er nog steeds aan wennen hoe ver iedereen nu uit elkaar staat tijdens het wachten op de trein, veel angst en vermijding.
  9. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef 00h

    Geen idee k schrok van de prijs.
    Heb het links 00h nee rechts laten liggen.
    k Baal er ook van dat ik die vieze boodschappenmandjes beet oet pakken, gruwel.
    neem nu een stuk papier mee om zo'n ding beet te pakken, k vind het maar niks, loop liever met mijn eigen tas of niks.


    Een pakje desinfecterende doekjes in je tas, ideaal.
  10. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Ik heb in het zkh gevraagd wat voor filter te gebruiken. Unaniem koos men voor het koffiefilter.
  11. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Agnes


    Is het ademen ook moeilijk met een mondkapje type 2 ?
    Dat hoop ik niet met mijn astma.

    Niet rennen dan Smile
  12. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Ik zag trouwens van de week een vrouw in de trein met een mondkapje bestaande uit wat lagen keukenpapier, verbaasde mij iets.
Terug naar de lijst