Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Oh heerlijk, paksoi! Ik heb vandaag courgettes (white Libanese en courgette Genovese) en pompoenen geplant (marina di choggia en naaktzadige pompoen voor zaden en potimarron (klein oranje)

    Staat een quiche met spinazie uit de tuin in de oven. Was laat terug. Spinazie schiet nu door. De rucola ook. Maar binnenkort is de snijbiet groot genoeg.


    Ja die spinazie schiet nu snel door... de mijne is ook al bijna in bloei. Ik gebruik het nog voor de cavias. Heb al een nieuw rijtje gezaaid. Heb nu trouwens zaadjes voor nieuwzeelandse spinazie gekocht. Is geen familie van spinazie maar het schijnt er iets weg van te hebben. In ieder geval doet ie het beter in droge hete zomers. Ben benieuwd!

    Heb je je planten zelf gezaaid? Ik had mijn courgettes zelf gezaaid maar er gebeurde weinig. Toch maar 1tje in het tuincentrum gekocht en nu zijn er ineens een paar uitgekomen. Ik ga nu ook maar de bloemetjes oogsten om te frituren. Dat vind ik normaal gesproken zonde als ik maar 1 plant heb. Nu heb ik er genoeg!
  2. Dat duurt hier nog even, de snijbiet. Courgette was nogal favoriet bij de slakken, dus maar even een bierval geplaatst en dat lijkt te helpen.
  3. quote:
    Dit schreef nienkevb


    Ja die spinazie schiet nu snel door... de mijne is ook al bijna in bloei. Ik gebruik het nog voor de cavias. Heb al een nieuw rijtje gezaaid. Heb nu trouwens zaadjes voor nieuwzeelandse spinazie gekocht. Is geen familie van spinazie maar het schijnt er iets weg van te hebben. In ieder geval doet ie het beter in droge hete zomers. Ben benieuwd!



    Had ik op mijn vorige tuin ook en is zeker lekker. Het zaait zichzelf alleen ontzettend uit, voor je het weet staat het overal in je tuin. Het is ook winterhard, dus komt volgend jaar gewoon weer op.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik kon geen bieslookzaad meer vinden en de plantjes waren zo miezerig, dus nu stengelui meegenomen en kruidenplanten. Sla begint om wat te schieten dus die in mijn minituintje zaaien.
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik kon geen bieslookzaad meer vinden en de plantjes waren zo miezerig, dus nu stengelui meegenomen en kruidenplanten. Sla begint om wat te schieten dus die in mijn minituintje zaaien.


    Volgens mij heeft heel Nederland de makkelijke kruidenzaadjes gehamsterd in de tuincentra. Hier was al dat spul ook uitverkocht. Gelukkig heb ik altijd wel een voorraad.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Volgens mij heeft heel Nederland de makkelijke kruidenzaadjes gehamsterd in de tuincentra. Hier was al dat spul ook uitverkocht. Gelukkig heb ik altijd wel een voorraad.


    Deze was op, ach ik overleef het vast wel zonder bieslook.
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik koop ook wel zo’n pol in de supermarkt en die splits ik dan als ik heb gebruikt en zet hem in delen in de tuin.
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Ja die spinazie schiet nu snel door... de mijne is ook al bijna in bloei. Ik gebruik het nog voor de cavias. Heb al een nieuw rijtje gezaaid. Heb nu trouwens zaadjes voor nieuwzeelandse spinazie gekocht. Is geen familie van spinazie maar het schijnt er iets weg van te hebben. In ieder geval doet ie het beter in droge hete zomers. Ben benieuwd!

    Heb je je planten zelf gezaaid? Ik had mijn courgettes zelf gezaaid maar er gebeurde weinig. Toch maar 1tje in het tuincentrum gekocht en nu zijn er ineens een paar uitgekomen. Ik ga nu ook maar de bloemetjes oogsten om te frituren. Dat vind ik normaal gesproken zonde als ik maar 1 plant heb. Nu heb ik er genoeg!

    Ja, zelf gezaaid. Dat doe ik wel op een hele zonnige vensterbank of onder de groeilampen want ze moeten het wel lekker warm hebben om. Te kiemen.
  9. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Mijn experiment met hangende mini-tomaten

    Vannacht nog verder afharden in de kas en dan de tuin in
    Plaatje
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Mijn experiment met hangende mini-tomaten

    Vannacht nog verder afharden in de kas en dan de tuin in


    Ziet er Iig grappig uit, hoe ga je ze straks ophangen?
  11. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ziet er Iig grappig uit, hoe ga je ze straks ophangen?


    Met van haken voor boekenplanken die ik nog heb liggen aan de schutting. Ik wil alleen werken met gerecycled materiaal 😉

    Is een soort sport
  12. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Vandaag mijn eerste bolcourgette geoogst.

    Ik weet alleen niet of hij nu al goed is of dat ik hem langer had moeten laten hangen.

    Hij ziet wel wat bleekjes😃
    Plaatje
Terug naar de lijst