Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Raaf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raaf
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Wow, dat ziet er mooi uit Raaf! Ik ben heel benieuwd naar je experiment, heb nog nooit van die methode gehoord...

    Ik heb dit jaar trouwens voor het eerst de espelette peper, eindelijk, na veel verhalen hier. Hij doet het goed, maar ik moet nog een tijd wachten!


    Dank!
    Leuk, nog een Espelette-kweker.Smile
    Een paar jaar geleden heb ik aan wel 30 mensen van OA zaadjes toegestuurd.
    Het was geen succes...achteraf denk ik dat ik erbij had moeten vermelden dat je pepers eigenlijk alleen in een propagator kan opkweken, maar dat een minimum vereiste warme grond is.
    Geen wonder dat ze bij niemand uitkwamen.Smile
    Overigens, als er geen nieuwe vruchten meer worden genaakt, strip ik de plant. >>LINK<<
    Dan gaat de energie naar de peper en niet naar het blad.
    En na het oogsten droog ik ze in de oven, rook ik ze en dan vermaal ik ze....Smile
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dan heb ik dat in mijn hoofd, jij hebt mij enthousiast gemaakt! Ik weet dat ik toentertijd ook interesse had maar ik had toen nog echt te weinig tijd, dus verder niet gereageerd. Sinds vorig jaar meer. Ik was wel nieuwsgierig naar die pepers, ken ze alleen van die toeristische plaatjes dat ze aan zijn sliert hangen. Dus heb ze dit jaar bij een goede zaadteler gekocht. Ik heb trouwens geen propagator. Gewoon op de vensterbank in de woonkamer, die stond in februari al overvol trouwens. Al mijn zaadjes zijn uitgekomen. Ik heb 6 planten en ze doen het goed. Heb er 3 in mijn eigen tuin en 3 in de moestuin. Eens kijken wat het verschil is.
    Dianas moestuin is echt een leuke site. Ik neus er ook graag rond, meestal heeft ze heel nuttige tips. Strippen heb ik nog nooit gedaan, tenminste niet zo rigoreus, maar het klinkt wel logisch als je voor de opbrengst gaat.
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik kon die Espelette zaadjes toen niet meer vinden. Smile
    Hopelijk vind ik ze terug terwijl ze nog kiemkrachtig zijn. Ik heb wel een kweekkast met lampen en heb zeker 20 andere peper en paprikaplanten. Zo stom.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik kon die Espelette zaadjes toen niet meer vinden. Smile
    Hopelijk vind ik ze terug terwijl ze nog kiemkrachtig zijn. Ik heb wel een kweekkast met lampen en heb zeker 20 andere peper en paprikaplanten. Zo stom.


    Als ik weer in den Bosch mag werken neem ik er wel wat voor je mee. Ik heb nog genoeg zaadjes en anders van mijn oogst. Zal toch wel voor januari mogen werken op kantoor toch?

    Ik ben nu even in de moestuin, lekkere aardbeitjes en zomaar ineens nog 3 asperges!

    Plaatje
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En onderweg heb ik een bermblommetje geplukt. Grassen zijn gewoon ook heel mooi!
    Plaatje
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Mijn tomatenplant begint te bloeien
    Plaatje
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dat is mooi Leeuwin! Wat voor tomatenplant is het?
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Dat is mooi Leeuwin! Wat voor tomatenplant is het?



    Elk jaar koop ik er 1 bij de Pets Place.
    1 Dun sprietje..Smile

    Cherrytomaatjes komen er aan Smile
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Tis nu zeker geen dun sprietje meer!
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Tis nu zeker geen dun sprietje meer!



    Nee groeit best...

    Nog even geduld voor de lekkere tomaatjes.
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Nee groeit best...

    Nog even geduld voor de lekkere tomaatjes.


    Ik zag gisteren de knopjes van de bloemetjes in mijn grootste tomaat! En ook de pepers krijgen knopjes, wat gaat het hard nu. Er mag alleen wel een drupje water vallen....
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Ik zag gisteren de knopjes van de bloemetjes in mijn grootste tomaat! En ook de pepers krijgen knopjes, wat gaat het hard nu. Er mag alleen wel een drupje water vallen....



    Elke ochtend na het sproeien van mijn gras krijgen ze water hier..Smile
Terug naar de lijst