Soep

Soep 

Onderwerp van maartje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Heb je een recept van de linzensoep? De slowcooker staat hier al tijden te niksen.


    Herkenning😊 en linzensoep vind ik heerlijk
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Mijn geheime ingegredient in courgettesoep is paksoi, daar krijgt het een fris smaakje van. Maar ik krijg zelden twee keer dezelfde soep voor elkaar.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Deze groentesoep ga ik voor zondag maken, ben benieuwd hoe hij smaakt. Recept van Jamie Oliver meen ik.
    Ingrediënten 4 personen

    200g rode linzen
    Stoplicht paprika`s
    Bakje cherrytomaatjes (als je voor gemakkelijk gaat, neem dan een blik gepelde tomaten)
    1 blikje tomatenpuree
    1 dikke ui
    halve bol knoflook
    1-1,5el zah`tar (kruidenmengsel te koop bij de arabier)
    1-1,5l groentebouillon (van blokje)
    evt. 1 rode peper (in ringetjes) of 1el sambal
    olijfolie

    Voor erbij: turks brood of "pan"

    Verder heb je nodig

    Oven, soeppan, staafmixer
    Voorbereiding

    De paprika`s samen met de tomaatjes en de knoflook (tenen in de schil laten!) in een ovenschaal doen, besprenkelen met olijfolie en een 20-30 min in de oven grillen/bakken op 220 graden. Daarna de schaal overdekken met aluminiumfolie of een zak en wat af laten koelen. In de tussentijd de ui kleinsnijden en in wat olijfolie samen met de tomatenpuree (en evt. sambal of peper) langzaam fruiten. Voeg 1l bouillon en de linzen toe en breng aan de kook, draai het vuur laag.

    Minder weergeven
    Bereidingswijze

    Als de paprika`s en tomaatjes enigszins zijn afgekoeld ontvel je de boel. Snijd in stukken en doe in de soeppan bij de uien, puree en linzen. Als je voor een blik tomaten hebt gekozen voeg je die hier ook toe. Pureer het geheel met de staafmixer en kijk hoe dik je soep is, voeg anders nog wat bouillon toe. Roer de zah`tar erdoorheen en laat het nog 20 min op een laag vuurtje pruttelen.
Terug naar de lijst