Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Gevaarlijke 'FluBot'-malware voor Android-toestellen verspreidt zich via valse beveiligingsupdates


    >>LINK<<
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Nieuwe variant 'DigiD'-oplichtingstruc leidt mogelijk tot identiteitsfraude of bankhelpdeskfraude

    >>LINK<<
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Geachte heer en of mevrouw,

    Wij hebben deze week uw zending niet bij u thuis kunnen bezorgen. Uit administratie hebben wij vernomen dat uw zending niet is gefrankeerd. Dit is toch echter wel noodzakelijk om uw zending thuis te mogen ontvangen.

    Daarom kunt u nu via hier uw zending frankeren. Hiervoor geven wij u 3 werkdagen. Doet u dit niet zullen wij kosten in rekening brengen voor het retourneren van uw zending.

    Deze kosten vallen hoger uit dan de verzendkosten naar uw thuis adres.

    Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    J. Bergkamp
  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Dit vind ik dan wel weer grappig:

    quote:
    Gefeliciteerd,

    De Verenigde Naties hebben besloten om 50 mensen over de hele wereld te belonen met elk 5.000.000 euro.

    Uw e-mail behoorde tot de gelukkige winnaars. Neem contact met ons op om uw winnende prijs te ontvangen via unitednation.donation1@gmail.com
    met volledige naam, land en telefoonnummer, beroep en maandinkomen.

    Verenigde Naties
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Nou Bart wat een geluk zo voor de feestdagen Smile
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Uit ons administratie blijkt dat u een openstaande factuur heeft van uw lidmaatschap van de ANWB van €90,00.



    Geachte relatie,

    U heeft een openstaande factuur van €90,00 betaal deze voor 20-11-2021

    Ga naar mijn anwb om direct uw factuur te betalen via IDeal.

    Betaal vóór 20-11-2021 en voorkom extra kosten die in rekening kunnen worden gebracht.



    Met vriendelijke groet,

    ANWB

    Met ANBW logo en al. Geen lid nooit lid geweest
  7. Tonia
    Count your blessings!

    Toon alleen de berichten van Tonia
    Laatst kreeg ik een mail van Scoupy met de melding dat ze een datalek hadden gehad en dat ik dus moest opletten met phishing mails, sms-jes en rare telefoontjes. Nu heb ik bij hen nooit een account aangemaakt, dus ik zoek even in mijn e-mails en vind ongewenste mailtjes en mails aan deze club uit 2017 en in 2019 met het verzoek mijn gegevens uit hun systeem te verwijderen. Geen flauw idee hoe ze aan mijn mail-adres gekomen zijn! Toen ik me in 2019 geprobeerd heb uit te schrijven bleek ik me eerst te moeten registreren voordat ik dat kon doen Smile.

    N.a.v. de hack heb ik dit keer nog eens gevraagd mijn gegevens te verwijderen. Dat hebben ze nu eindelijk wel gedaan, maar het kwaad is al geschied. Mijn mailbox loopt intussen vol met phishing mails. Ik baal als een stekker en vrees dat ik binnenkort een nieuw mailadres moet nemen.

    Smile
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Geachte heer/mevrouw,

    Sinds zondag 28 November zal elke inwoner in nederland verplicht een boosterprik halen. U bent in het ggd systeem geregistreerd, daarom ontvangt u ook deze mail. Wij van de GGD vinden de strijd tegen Covid-19 erg belangrijk. Wij vragen u voor medewerking om zo snel mogelijk een einde te maken aan deze pandemie. U kunt via de onderstaande koppeling u afspraak aanvragen voor de boosterprik.

    Mijn boosterprik halen.

    Voeg de afzender van de GGD (ggdghor@planet.nl) om voortaan meldingen te krijgen als wij u mailen

    Met vriendelijke groet,

    GGD Nederland

  9. Tonia
    Count your blessings!

    Toon alleen de berichten van Tonia
    Anderhalve week geleden heb ik maar eens een phishing mail (van Albrt-Heijin 🤣) doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl. Ik weet niet of er een oorzakelijk verband is, maar sindsdien heb ik geen rare emails meer ontvangen. Hoera, eindelijk verlost van de tsunami aan phishing mails na de hack bij Scoupy.
    SmileSmile
  10. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    deze mail kreeg ik

    Accountondersteuning
    Deze e-mail is exclusief naar jou verzonden omdat we een snelle scan van je systeem hebben uitgevoerd en hebben kunnen vaststellen dat je een kwaadaardige software-aanval hebt!
    met een knop erbij voor een uitgebreide scan en om de kwaadaardige software-aanval te stoppen
    Smile

    wat vinden jullie, deleten maar
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Dee53
    deze mail kreeg ik

    Accountondersteuning
    Deze e-mail is exclusief naar jou verzonden omdat we een snelle scan van je systeem hebben uitgevoerd en hebben kunnen vaststellen dat je een kwaadaardige software-aanval hebt!
    met een knop erbij voor een uitgebreide scan en om de kwaadaardige software-aanval te stoppen
    Smile

    wat vinden jullie, deleten maar

    Kom op Dee, die is hartstikke nep.
  12. Tonia
    Count your blessings!

    Toon alleen de berichten van Tonia
    Dacht ik er eindelijk vanaf te zijn, van de phishing mails. Vandaag toch weer 2 ontvangen van dezelfde server. De eerste ging over bitcoin. De tweede was helemaal hilarisch: ik zou op de website van BMW mijn e-mail adres hebben achtergelaten om een BMW te kunnen winnen! En natuurlijk was ik in de prijzen gevallen: ik hoefde slechts op de link te clicken… nou, overduidelijk een valse e-mail, want ik ben heel tevreden met mijn lease-auto van de zaak! Smile

    Deze ook maar doorgestuurd naar de fraudehelpdesk. Ik hoop dat dat nu ook weer helpt….
Terug naar de lijst