Rijstkoker
Onderwerp van Maxime1969
BEHEERD DOOR:

Terug naar de lijst
-
Ik snap niks van de verhoudingen die op de maatbeker en in de rijstkoker staan
Wie weet hoe&wat?
welke maat voor de rijst, en welke maat voor water ?
-
Ik doe 1,5 x zoveel water als rijst. Lukt altijd. Dus daar heb je geen maatbekertje voor nodig, gewoon een kopje kan ook.
Geen snelkookrijst gebruiken. Ik gebruik eigenlijk altijd basmatirijst. Teveel gekookte rijst kun je in porties invriezen, dus meestal maak ik een grote pan in één keer.
Succes!
-
quote:
Dit schreef Colly
Geen snelkookrijst gebruiken. Ik gebruik eigenlijk altijd basmatirijst. Teveel gekookte rijst kun je in porties invriezen, dus meestal maak ik een grote pan in één keer.
Succes!
Oh dit wist ik niet
is het daarna nog wel lekker?
-
quote:
Dit schreef Maxime1969
Oh dit wist ik niet
Van oud rijst kun je ook nasi maken of gewoon n ei doorheen bakken
-
quote:
Dit schreef Maxime1969
Oh dit wist ik niet
Absoluut. Als je het na het koken loswoelt in de pan, af laat koelen en daarna direct in porties invriest ( ik gebruik daar altijd diepvrieszakjes voor, dat is makkelijker ontdooien dan een bak bevroren rijst), kun je het na ontdooien en verwarmen gebruiken alsof je het net gekookt hebt. Nasi goreng (gebakken rijst) is zelfs het lekkerste als het gemaakt wordt van koude rijst die je dan opbakt.
-
-
Ik las toevallig ergens anders ook net over rijstkokers. Leek me wel interessant. Is het dan vooral het gemak t.o.v. pan?
-
-
Sinds ik alleen ben, heb ik mijn rijstkoker weer verkocht;).
In het boekje stond bij mij de preciese verhouding. Altijd aangehouden en de rijst was perfect!
-
quote:
Dit schreef rwin
Ik las toevallig ergens anders ook net over rijstkokers. Leek me wel interessant. Is het dan vooral het gemak t.o.v. pan?
Voor mij idd gemak. Ik heb er 1 van tupperware die in de magnetron gaat en ik doe altijd maar wat met de verhoudingen. Zelfs dan komt het over het algemeen wel goed.
-
Maar waarom doen jullie niet gewoon rijst in de pan, water erbij en koken maar
?
-
Terug naar de lijst