Zonnepanelen

Zonnepanelen  

Onderwerp van wendy72

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef robinet


    Een koopje, maar misschien al wat langer geleden.

    Het is een smak geld. Geld op mijn spaarrekening levert niets op. Ik hoop en verwacht dat het een goede investering is.

    20 december jl.
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef wendy72
    De ene 8 panelen zijn soms de andere niet. Het gaar er om war je opwekt

    Ze adviseren voor mijn huishouden 7 panelen. Ik wil er 8, wil tzt misschien een oplader voor een elektrische auto.
  3. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Een vriend van me zou in april 2022 26 zonnepanelen krijgen, maar dat ging op het laatst niet door, want dak bleek niet geschikt.

    Een andere partij was paar maand later komen kijken en zouden de zonnepanelen wel kunnen plaatsen middels bepaalde constructie. 9 maanden gewacht, want omvormers waren niet leverbaar. Vorige week dinsdag was het dan zover. Dacht hij....De monteurs gaven na paar uur aan de panelen niet te kunnen plaatsen. Kon niet met huidige dakconstructie/dakpannen. Vriend gaf aan dat er in 2022 een schouw was gedaan en dat hem was gegarandeerd dat het wél kon. Helaas....

    In plaats van zonnepanelen laten plaatsen, is hij nu offertes aan het aanvragen voor nieuw dak (groot vrijstaand huis met zadeldak (?)) Smile Die is er inderdaad niet heel goed aan toe, maar kon nog wel wat jaartjes mee.

    Hij baalde enorm (zacht uitgedrukt), want heeft elektrische auto en wilde airco laten plaatsen . Niet alleen voor koelen, maar ook voor verwarmen in de winter.

    Zo zie je maar. Twee verschillende bedrijven die komen kijken en zeggen dat het kan. Dan komen de monteurs en blijkt het heel anders te zijn.
  4. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Ze adviseren voor mijn huishouden 7 panelen. Ik wil er 8, wil tzt misschien een oplader voor een elektrische auto.


    Met dat laatste in gedachte hebben wij ze laten plaatsen, maar eer dat laaste zover is hebben we nu genoeg aan 6, er is ruimte voor meer
    maar dat zien we t.z.t. wel .
  5. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Ze adviseren voor mijn huishouden 7 panelen. Ik wil er 8, wil tzt misschien een oplader voor een elektrische auto.


    Voor het opladen van een elektrische auto heb je meer dan 1 zonnepaneel nodig. Daar zijn rekenmodules voor. Afhankelijk van de elektrische auto die je kiest, het aantal km per jaar dat je rijdt.
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Voor het opladen van een elektrische auto heb je meer dan 1 zonnepaneel nodig. Daar zijn rekenmodules voor. Afhankelijk van de elektrische auto die je kiest, het aantal km per jaar dat je rijdt.

    Dat weet ik.
  7. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef robinet
    9 panelen glas/glas met ieder een eigen micro omvormer €8900,-- Ik heb het idee dat het alleen maar duurder wordt.


    Jeetje wat duur.
    Ik heb ze nu 4 1/2 jaar.
    10 panelen waarmee ik dit jaar bijna 3000 kwh heb opgewekt. Ik zou met minder panelen toekunnen.
    Houd er rekening mee dat de salderingsregeling wordt afgeschaft / afgebouwd.
    Plaatje
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Jeetje wat duur.
    Ik heb ze nu 4 1/2 jaar.
    10 panelen waarmee ik dit jaar bijna 3000 kwh heb opgewekt. Ik zou met minder panelen toekunnen.
    Houd er rekening mee dat de salderingsregeling wordt afgeschaft / afgebouwd.


    ik heb 9 micro omvormers. glas/glas panelen die veel minder snel gaan degraderen. Mijn systeem kan straks aangesloten worden op de thuis accu.

    Eén op één offertes vergelijken is bijna niet te doen.

    Ik heb ze echt genomen voor thuisgebruik en niet om er geld mee te verdienen.
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    quote:
    Dit schreef Inge65

    20 december jl.


    Mooi gedaan. Als ik iets wil wil ik het nu. Vereniging eigen huis duurde mij dan toch te langSmile. Heb er wel naar gekeken, maar er was geen inschrijving (meer) mogelijk
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef robinet


    Mooi gedaan. Als ik iets wil wil ik het nu. Vereniging eigen huis duurde mij dan toch te langSmile. Heb er wel naar gekeken, maar er was geen inschrijving (meer) mogelijk

    Ja, duurt idd wel erg lang.
    Ik wil ze ook voor thuisgebruik. Jammer van die saldering, maar dat was toch nooit het doel.
  11. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    quote:
    Dit schreef robinet
    9 panelen glas/glas met ieder een eigen micro omvormer €8900,-- Ik heb het idee dat het alleen maar duurder wordt.


    Mijn aanschaf (half 2022 besteld) 14 panelen met ieder paneel een micro omvormer en 2 dakvlakken (wat ook een kleine meerprijs was) en ombouw meterkast. All-in: 7500,- exclusief BTW (btw kan terug gevraagd worden).

    Inmiddels zijn de 360Wp panelen geplaatst. Ben erg tevreden over Solar Concept via Vereninging Eigenhuis.
    Eigenhuiis checkt het opleverrapport en geeft dan toestemming aan Solar Concept dat ze de faktuur kunnen sturen. Ik had 1 opmerking, en dat werd vrij snel daarna opgelost. Vakkundige monteurs die netjes werken. En een duidelijke comminucatie met Solar Concept.

    Panelen die men nu aanbied kunnen iets duurder zijn, maar ook de opbrengst per paneel is iets hoger geworden.
    Plaatje
  12. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ik heb een offerte voor 4 panelen, incl vervangen meterkast voor 4900

    Levertijd 4 weken

    Van Solarite
    Ervaringen?

    Ik verbruik nog geen 1100 kw pj en dit levert me 1700 op
    Kan ik nog ns aan de airco Smile
Terug naar de lijst