Ontslag bij steeds terugkerend ziek zijn.

Ontslag bij steeds terugkerend ziek zijn. 

Onderwerp van Angelika

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef lizardlady
    Ontslagen wordt je toch, dat kan ook bij veelvuldig kortverzuim, zeker als de oorzaak daarvan overbelasting is en dus het werk niet bij je past.
    Ik zou het oplossen met een overeenkomst be?indigingarbeidscontract. Daarin moeten een aantal zaken genoemd worden zoals dat het initiatief van de werkgever uit komt en dat er geen dwingende reden aanwezig is zoals bedoeld in art. 7:678 BW. Dat jij het daar niet mee eens was en je daar tegen verzet hebt, maar dat na herhaaldelijke gesprekken jullie toch overeengekomen zijn dat een voortzetting van het dienstverband niet mogelijk is.

    Deze opmerkingen moeten gemaakt worden om je recht op ww te behouden.

    Verder zou ik dan aan de werkgever vragen geen ontslagvergoeding uit te keren, maar voor elk dienstjaar ??n maand loondoorbetaling; de ontslagdatum valt dan later, met vrijstelling van arbeid om te kunnen solliciteren. Dit scheelt je een hoop in de belastingen. Waar je "recht" op hebt is afhankelijk van je leeftijd en dienstjaren. Dat recht is geen recht maar een richtlijn. Voor jou valt die ws veel lager uit dan die 5 maanden.. maar je moet iets hebben om te kunnen onderhandelen. Grote kans dat je werkgever zo blij is dat je akkoord gaat, dat ze instemt met die 5 maanden.



    Kijk dit is een advies waar ik wat mee kan , Thx LL

    Zoiets zei mn ex ookal idd .

    Pff ik heb dit ook nog nooit aan de hand gehad.

    Ik weet al wel dat ik a.s maandag eerst maar naar het UWV ga bellen voor een afspraak en kijken welk advies hun geven , hun gaan daar tenslotte over.

    Misschien kunnen ze me ook bijstaan evt.
    Ik ben niet zo,n held in conflicten.
    Smile
  2. Als je wilt wil ik je wel bijstaan.. ik hak vaker met dit bijltje.
    Het UWV geeft alleen advies, dan moet je wel met de juridische afdeling bellen.
  3. Ik was van plan om op kantoor ( uwv) een afspraak te maken en me door hun te laten voorlichten.

    Ik wil mn werkgeefster ook niet tot last zijn , maar ik wil mezelf ook niet in de problemen werken.

    Dus is heel erg dubbel.
    Mn hart is goed genoeg om te zeggen waar zijn die papieren en waar moet ik tekenen maar ik weet ook dat ik dan een probleem heb.

    Alleen niet precies hoe of wat.
    Vandaar mn vraag hier.

    En bedankt voor het aanbod , ik hoop het niet nodig te hebben , maar ja das nog even afwachten.
    Ik neem aan dat daar dan bepaalde kosten bijkomen dus dat wil ik nog even proberen te voorkomen.

    We ( werkgeefster en ik) zijn nog on speaking terms zeg maar.
  4. Wanneer je lid bent van een vakbond daar contact mee opnemen. Zij helpen je kosteloos en zorgen desnoods ook kosteloos voor een advocaat.
  5. quote:
    Dit schreef Angelika-72

    En bedankt voor het aanbod , ik hoop het niet nodig te hebben , maar ja das nog even afwachten.
    Ik neem aan dat daar dan bepaalde kosten bijkomen dus dat wil ik nog even proberen te voorkomen.

    We ( werkgeefster en ik) zijn nog on speaking terms zeg maar.

    Nee hoor.. Voor jou doe ik het gratis.
    En als ik me er mee bemoei kan ik ook zorgen dat je een goede verstandhouding met haar kunt blijven houden.
  6. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Als je geen oorlog wilt, lijkt me een compromis het beste en dan is een be?indigingsovereenkomst, zoals eerder vermeld door LL, opgesteld naar beide wensen een hele goede uitkomst.
  7. quote:
    Dit schreef CapadY
    Wanneer je lid bent van een vakbond daar contact mee opnemen. Zij helpen je kosteloos en zorgen desnoods ook kosteloos voor een advocaat.


    Nee helaas , geen vakbond , maar met mijn schamele inkomen hoop ik als het zover komt een prodeo advocaat te krijgen , mits die nog bestaan......







    quote:
    Dit schreef lizardlady

    Nee hoor.. Voor jou doe ik het gratis.
    En als ik me er mee bemoei kan ik ook zorgen dat je een goede verstandhouding met haar kunt blijven houden.



    Dat zou wel heel tof zijn , en dat kan gewoon online , dus zonder dat 1 van ons op pad moet naar elkaar zeg maar ?

    Want we wonen niet echt in elkaars buurt zie ik.

    Maar ik woon op een klein dorp en ik wil graag gewoon over het dorp kunnen zonder dat ik haar of de winkel moet gaan mijden.

    Ik wil haar ook niet in de problemen helpen maar ik wil een goede oplossing waar we allebei mee kunnen leven....
    Ze is al die jaren goed voor me geweest en ik wil daar idd met een goede verstandhouding weggaan.
  8. Ik doe dit even per pb.. Want dit gaat over priv? gegevens.
  9. quote:
    Dit schreef lizardlady

    Nee hoor.. Voor jou doe ik het gratis.
    En als ik me er mee bemoei kan ik ook zorgen dat je een goede verstandhouding met haar kunt blijven houden.


    Dat zijn nogal beloftes... Smile
  10. quote:
    Dit schreef Jacqueline_69


    Dat zijn nogal beloftes... Smile



    Ik heb net een uur aan de foon gezeten met Liz en ik denk dat ze me idd best goed kan helpen , ik heb haar hulp iig aangenomen.

    En het zal ook aan de medewerking van mijn werkgeefster liggen in hoeverre dit nog tot ieders tevredenheid gaat aflopen.
  11. ola,

    ik denk dat je er goed aan doet om Liz te laten helpen.
    A) omdat zij er ws meer van weet.
    B) de werkverhouding staat al een beetje onder druk, en dan kun je beter het door een ander laten afhandelen, deze staan er meer neutraal in.
    C) meer dan een bos bloemen kost je het niet, das dan ook al weer mooi mee genomen.
    D) dat werd hier ook al gezegd, je moet met jezelf verder en niet met een voormalige werkgever.

    Succes
  12. quote:
    Dit schreef Bartje
    ola,

    ik denk dat je er goed aan doet om Liz te laten helpen.
    A) omdat zij er ws meer van weet.
    B) de werkverhouding staat al een beetje onder druk, en dan kun je beter het door een ander laten afhandelen, deze staan er meer neutraal in.
    C) meer dan een bos bloemen kost je het niet, das dan ook al weer mooi mee genomen.
    D) dat werd hier ook al gezegd, je moet met jezelf verder en niet met een voormalige werkgever.

    Succes



    THX
Terug naar de lijst