Droomwens 1: een vaatwasser

Droomwens 1: een vaatwasser 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef tinkerbella
    >>LINK<<



    Een geweldige link, en ZO waar... :) :)
  2. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef haya
    Een geweldige link, en ZO waar... :) :)

    Tsja, wat is waar? In de reacties wordt ook deze link genoemd: >>LINK<< Smile
  3. SuperChieltje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van SuperChieltje
    quote:
    Dit schreef WilM

    "Laat de deur enkele minuten op een kier staan voor betere droogresultaten."

    Ik denk dat het woord "kier" hier belangrijk is. De stoom (het vocht) heeft dan de mogelijkheid om te ontsnappen, maar er komt niet zoveel koude lucht naar binnen dat de warmte meteen weg is.

    Ik weet niet of je vaatwasser is ingebouwd maar als je je keuken en je werkblad wilt slopen kun je het beste de deur op een kier zetten. Dan weet je zeker dat er geen snellere methode is.

    De meeste keukenkasten en veel bladen zijn nou eenmaal niet bestand tegen de hoeveelheid vochtige warmte die uit de vaatwasser ontsnapt. In dat geval is het echt verstandiger om de deur ofwel dicht te laten of helemaal te openen of een vaatwasser kopen met een actief luchtdroogsysteem.
  4. quote:
    Dit schreef Luigi_23
    Kom pas vrijlaat in deze discussie terecht:

    weet niet wat er allemaal al over geschreven is maar zal kort en krachtig mijn ervaring hier zetten.

    Een vaatwasser, als je die hebt kun je die echt niet meer missen.
    Het is en blijft iets voor luie mensen zeg ik altijd.
    dik 1 1/2 uur zit ie minimaal te draaien (wat doet ie allemaal daarin vraag ik me steeds af) had ik het met de hand gedaan was ik in 20 min maximaal klaar geweest. Heb geen idee wat ie allemaal gebruikt in de 1 1/2 uur, hoeveel water? Hoeveel stroom? En de 3 in 1 zeepblokjes.
    Als die kapot is kost het je handen vol geld om een monteur voor te laten komen, je hebt ruimte nodig in je keuken voor.
    Het is en blijft een luxe zeker niet te vergelijken met een wasmachine, die heb je ECHT nodig.


    Als je die (vaatwasser) niet heb..
    Dan rest het met de hand afwassen, het kan 1x per dag gebeuren en als je kinderen heb het moment om ze mee te laten helpen heb je 20 minuutjes de tijd om met ze te praten (uithoren) Met een partner bij is het een moment van samenzijn in de keuken.

    Ik ben blij met mijn vaatwasser maar als ik die nooit had gehad, zou ik die ook nooit hebben gemist.
    Ik voel me schuldig als ik de machine 1 1/2 uur tot 2 uur stroom hoor trekken.


    Heeft niets met luiheid te maken.
    Ik had er 1 in mijn vorige huis, ik heb nu een kleine keuken en dacht ik ben nu alleen, niet meer nodig zo'n ding. Maar ik kan gewoon niets kwijt op een heel klein aanrecht dat je toch ook als werkruimte wil gebruiken.
    Als je alles wat je vies maakt onder het koken in de
    spoelbak zet (ik had er 2 dat is weer een ander verhaal)
    dan kun je weer niet afgieten etc.

    Veel plezier er van Haya ik ga er ook weer 1 aanschaffen.
  5. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Inderdaad, wat een onzin dat lui zijn.
    Dus Luigi wast ook nog al zijn kleren op de hand? Of gooit hij uit luiheid alles in de machine?Smile
  6. quote:
    Dit schreef Noa


    Heeft niets met luiheid te maken.
    Ik had er 1 in mijn vorige huis, ik heb nu een kleine keuken en dacht ik ben nu alleen, niet meer nodig zo'n ding. Maar ik kan gewoon niets kwijt op een heel klein aanrecht dat je toch ook als werkruimte wil gebruiken.
    Als je alles wat je vies maakt onder het koken in de
    spoelbak zet (ik had er 2 dat is weer een ander verhaal)
    dan kun je weer niet afgieten etc.

    Veel plezier er van Haya ik ga er ook weer 1 aanschaffen.


    Ja, daar zat ik dus ook mee...een heel kleine keuken, en ook nog in het zicht van de woonkamer!
    Nu gaat de vaat meteen in de machine en...voila!....het ziet er meteen opgeruimd uit en het werkblad is weer vrij!!

    Heb je er al een op het oog??
  7. destiny1974
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van destiny1974
    het 1e wat mijn ex kocht toen ik weg was bij hem was een vaatwasser Smile dus dat zegt genoeg
    ik heb er zelf geen
    vind het zonde van het geld en de stroom en water
    heb gelukkig geen hekel aan afwassen
  8. Het heeft ook met de grootte van je gezin te maken, de aanloop die je krijgt, of de keuken apart staat van de woonkamer, dat soort zaken, denk ik.

    Ik heb nog nooit eerder een afwasmachine gehad, maar het viel me op hoe vaak ik aan het ruimen was in de keuken. Nu is dat deel van mijn leven (ja...echt, dat WAS het!!! :D ) voor het overgrote deel " weg" en ik krijg er heel veel tijd voor in de plaats!
    Het is hier een druk huishouden met drie pubers, veel aanloop, vaak aparte tijden waarop met name mijn middelste moet eten i.v.m. werk en sport...
    Dat werd me echt teveel, ik begon er mopperig van te worden.
    En dat is nu heel eenvoudig opgelost.
    Daarbij verbruik ik VEEL minder water!

    Als ik alleen had gewoond had ik geen vaatwasser aangeschaft hoor!
  9. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef haya
    !

    Als ik alleen had gewoond had ik geen vaatwasser aangeschaft hoor!

    Ik wel hoor.
    heb er altijd 1 gehad, de mijne gaf een paar jaar geleden na 10 jaar trouwe dienst de geestSmile

    Binnen 2 weken zat er een nieuwe in de keuken.
    Ook al woon ik het grootste gedeelte van de week alleen, heb echt geen zin om savonds te gaan afwassen.
    Heerlijk apparaat.
  10. destiny1974
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van destiny1974
    ja kan me voorstellen hoor met 3 pubers+vrienden wat een bergen afwas je dan hebt,begrijp volkomen waarom jij zon ding hebt aangeschaft
    tis gewoon iets persoonlijks dat ik nooit een vaatwasser zou kopen
    ik heb ook nooit een droogtrommel gehad,vind ik pas echt zonde
    een apparaat kopen en stroom verbruiken terwijl het gratis aan een rek kan drogen
    op andere dingen bezuinig ik dan weer niet moet ik eerlijk zeggen,had in july geloof ik al de verwarming aan Smile
  11. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Ik heb ook een droogtrommel, maar als die stuk gaat koop ik dus geen nieuwe.
    Dat vind ik voor 1 persoon dan weer niet de moeite.
    Zomers alles in de tuin en in de winter alles op zolder
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb altijd zonder wasdroger gedaan, tot een paar jaar geleden de tante van mijn moeder naar een verzorgingshuis ging en ik haar droger mocht hebben. Voorbij is de tijd van volgehangen radiotoren (wegens gebrek aan voldoende ruimte voor een groot rek). Bij droog weer hangt de kleding heerlijk buiten te drogen, maar als dat niet kan, gaat het nu de droger in.

    Vaatwasser heb ik enkele jaren gehad, tot ik noodgedwongen (door scheiding) naar de huidige woning moest. Geen ruimte voor een vaatwasser. Ik vind afwassen niet zo heel vreselijk, maar om het een beetje opgeruimd te houden op het aanrecht, was ik vaker af dan me lief is. Nu er zicht is op andere woonruimte, waar de keuken iets minder strategisch is opgesteld - ik heb nu een dichte keuken - wil ik dan toch echt een vaatwasser. Is de afwas meteen uit het zicht. Het gemak ervan is mooi meegenomen Smile
Terug naar de lijst