Droomwens 1: een vaatwasser

Droomwens 1: een vaatwasser 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef haya
    Mijn dochter beweert dat pannen en koekenpannen niet in de vaatwasser kunnen...ze zouden dan slijten.
    Weten jullie hier iets van? Juist het afwassen van de pannen ervaar ik als een crime...


    Nee hoor, merk daar niks van, ik stop alles in de afwasmachine, gewoon pannen leegschrapen en hup in de machine ! Daar is ie tenslotte voor Smile
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Een hulpje erbij....

  3. Mijn pannen zijn in de loop der decennia flink aangekoekt geraakt. Ik doe ze elke wasbeurt bij de vaat in de machine, ook al heb ik ze niet gebruikt. De aanslag verdwijnt stukje bij beetje, elke keer is er weer wat verdwenen. Sommige pannen gebruik ik al meer dan tien jaar, en ik heb ze altijd met de hand afgewassen. Pas nu beginnen ze weer te blinken! :)

    Ook mijn glazen, kopjes en bestek zien er voor het eerst glanzend uit.. :)
  4. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef twelve
    Een hulpje erbij....

    Snel de klep dicht en vaatwasser aanzetten. Is de hond ook meteen schoon. Smile
  5. roger35
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van roger35
    quote:
    Dit schreef twelve
    Een hulpje erbij....



    Voor honden.. ok ! Op mijn kinderen ben ik toch wat zuiniger. Gewoon met de hand !
  6. Als je de vaatwasser open laat staan alvorens er gedroogd is, kan de condens/stoom de keukenkastjes aantasten (hout/Mdf zwelt op van het vocht). Helaas hebben wij dit aan den lijve ondervonden.

    quote:
    Dit schreef Jol


    Ja hoor! Ik gebruik Sun vaatwaspoeder (te koop bij AH) en zoals Cora schrijft draai ik het korte programma, na 21 uur in het goedkopere avondtarief. Even 15 min. laten uitdampen en de vaat kan weer schoon de kast in. Plastic spullen blijven soms wat nat, maar daar haal ik dan even de droogdoek over. Moet er wel bij zeggen dat ik de vaat van te voren goed afspoel, die gaat dus al bijna schoon de vaatwasser in Smile
  7. quote:
    Dit schreef Yvonne
    Als je de vaatwasser open laat staan alvorens er gedroogd is, kan de condens/stoom de keukenkastjes aantasten (hout/Mdf zwelt op van het vocht). Helaas hebben wij dit aan den lijve ondervonden.



    Klopt. Ik heb een inbouw vaatwasser en door ITS laten installeren. Zij hebben een strip geplakt aan de onderkant van het aanrechtblad, nergens last van dus.

    En o ja, ik pletter ook alles in de machine, pannen, koekepannen, grote houten snijplank en alles komt er brandschoon (en h??l tot nu toeSmile) uit.

    Halve blokjes gebruik ik al j????ren en ben heel tevreden over het resultaat.
    Gewoon even uitproberen Haya....
  8. quote:
    Dit schreef cora


    Klopt. Ik heb een inbouw vaatwasser en door ITS laten installeren. Zij hebben een strip geplakt aan de onderkant van het aanrechtblad, nergens last van dus.

    En o ja, ik pletter ook alles in de machine, pannen, koekepannen, grote houten snijplank en alles komt er brandschoon (en h??l tot nu toeSmile) uit.

    Halve blokjes gebruik ik al j????ren en ben heel tevreden over het resultaat.
    Gewoon even uitproberen Haya....


    Die strip hadden wij ook....maar de kastjes ernaast hadden wel degelijk vochtschade.
  9. Nou mensen, hij draait weer, en ik zit nu lekker achter mijn laptoppie, ipv achter het aanrecht.
    Heerlijk hoor, geen afwaskwast meer, geen vies vet water, geen spullen die echt niet schoon lijken te willen, wat je ook doet... !

    Ik gebruik nu nog even hele blokjes, tot ik alles helemaal spic en span heb, en dan blijft het gewoon bijhouden met het korte programma, schat ik zo in.

    Ook de rekjes van het oventje draaien nu mee...
    Ik laat de machine dicht tot het hele programma is doorgewerkt trouwens.

    Wel jammer dan de verbinding in het keukenkastje een beetje lekt,maar mijn klusser heeft beloofd daarvoor deze week nog even langs te komen. Dan kan hij ook een nieuwe strook met lamellen voor het doucheraam hangen, want die er nu hangen hebben echt hun beste tijd gehad!
  10. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef marion_5



    Ik hoop voor je dat hij t langer houdt dan de mijne, vond vd t papier terug, hij is net 3 jr jong......en heeft de geest gegeven.

    Hier nog steeds met de hand en moet zeggen, doorgaans veel gezelligheid tijdens de afwas, daar waar ze anders na t eten snel de eigen gang weer gingen.

    Maar Haya, veel plezier ervan.

    Nu al echt kapot? Maar daar laat je het toch niet bij zitten mag ik hopen?? Die dingen horen toch een jaar of 8 mee te gaan en dus zal de winkelier er iets aan moeten doen jij wat en hij wat.
    quote:
    Dit schreef WilM

    Ben ik niet met je eens Smile
    Stoom is vochtig. Met vochtige lucht kun je niet drogen. Je vaat droogt dus juist beter als je de deur openzet. Er zijn zelfs vaatwassers die aan het eind van het programma zelf de deur openen om de vochtige lucht te laten ontsnappen.

    Bij mijn vorige vaatwasser heb ik in ieder geval nooit gemerkt dat de rubbers waren uitgedroogd, en die was ook een jaar of 10 toen ik hem inruilde voor een nieuwer model...

    Lees je boekje er nog eens op na, ik moet de mijne ook een poos dicht houden, vaak zijn ze klaar denken we maar vaak drogen ze ook nog. Als ik hem te snel open doe is alles langer nat!
  11. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef haya
    Mijn dochter beweert dat pannen en koekenpannen niet in de vaatwasser kunnen...ze zouden dan slijten.
    Weten jullie hier iets van? Juist het afwassen van de pannen ervaar ik als een crime...

    Alles wat er in gaat slijt, net als in de was haya. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je glas minder lang mee gaat en idd niet alle pannen mogen er in, mijn gewone koekenpannen doe ik er wel in, mijn zware niet die slaat zwart uit.Ik doe wel af en toe mijn rekken van mijn gasfornuis er in, de andere keer het rooster van de afzuigkap, ik gooi er best veel in. Ik heb nu 8 jaar en het is nog steeds het allerfijnste hulp middel die ik heb.

    Lekker en zeker straks met de feestdagen Smile
  12. quote:
    Dit schreef Edith64

    Alles wat er in gaat slijt, net als in de was haya. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je glas minder lang mee gaat en idd niet alle pannen mogen er in, mijn gewone koekenpannen doe ik er wel in, mijn zware niet die slaat zwart uit.Ik doe wel af en toe mijn rekken van mijn gasfornuis er in, de andere keer het rooster van de afzuigkap, ik gooi er best veel in. Ik heb nu 8 jaar en het is nog steeds het allerfijnste hulp middel die ik heb.

    Lekker en zeker straks met de feestdagen Smile



    Heeee, dankje Edith!

    Ja, zo doe ik het inmiddels ook,. de kookrekjes doe ik er heel vaak bij, want die zijn zo vet geworden in de loop van de tijd..

    En raad eens...hij staat weer heerlijk af te wassen en ik zit op OA! :D
Terug naar de lijst