Droomwens 1: een vaatwasser

Droomwens 1: een vaatwasser 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef haya


    Dat is toch vreselijk zonde Marion!
    Ik hoop dat hij het hier veel langer vol gaat houden...


    Ik heb ook een AEG Favorit, die het inmiddels al weer zo'n 7 1/2 jaar volhoudt.
  2. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef haya


    Dat is toch vreselijk zonde Marion!
    Ik hoop dat hij het hier veel langer vol gaat houden...



    Dat hoop ik met je hoor, ik heb gewoon geen geluk met die dingen, sinds ik alleen ben (toen schaftte ik er voor t 1st 1 aan) al 3 versleten............
  3. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Mijn vorige, Siemens geloof ik, is 10 jaar meegegaan.
    Regelmatig schoonmaken met speciaal spul en dichthouden.
    Dus niet na het programma de deur open om de stoom te laten ontsnappen. De warme stoom zorgt voor het droogproces, en zet je het ding open, dan drogen de rubbers daardoor enorm uit.
  4. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef loezepoes
    Mijn vorige, Siemens geloof ik, is 10 jaar meegegaan.
    Regelmatig schoonmaken met speciaal spul en dichthouden.
    Dus niet na het programma de deur open om de stoom te laten ontsnappen. De warme stoom zorgt voor het droogproces, en zet je het ding open, dan drogen de rubbers daardoor enorm uit.

    Ben ik niet met je eens Smile
    Stoom is vochtig. Met vochtige lucht kun je niet drogen. Je vaat droogt dus juist beter als je de deur openzet. Er zijn zelfs vaatwassers die aan het eind van het programma zelf de deur openen om de vochtige lucht te laten ontsnappen.

    Bij mijn vorige vaatwasser heb ik in ieder geval nooit gemerkt dat de rubbers waren uitgedroogd, en die was ook een jaar of 10 toen ik hem inruilde voor een nieuwer model...
  5. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef twelve
    de afwasborstel (ja, voor tussendoor een dingetje nog steeds handig!)

    Niet eens handig... hij blijft gewoon nodig, omdat er altijd dingen zijn die niet in de vaatwasser gaan. Denk aan bierglazen; als je niet van doodgeslagen bier houdt (glansspoelmiddel is een bier-killer), was je die het beste met het handje af.

    Mijn snijplanken was ik ook met de hand af. Ze k?nnen in de vaatwasser, maar zijn zo allememachies groot dat er dan verder niets meer in past...
  6. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef twelve
    En volgens mijn witgoedman het beste voor de machine om het apart te doen i.p.v. all-in-tabletten.

    Of het beter is voor de machine weet ik niet, maar sowieso is het beter om geen blokjes te gebruiken. Zo'n meer-in-1 tablet bevat in ieder geval afwasmiddel en glansspoelmiddel (en afhankelijk van het type ook zout, middel tegen glascorrosie, en nog wat andere dingen) en die moeten allemaal op een ander tijdstip gebruikt worden.

    Het is knap lastig om tijdens de wascyclus de dosering van het juiste middel op het juiste moment te doen, vooral omdat een vaatwasmachine ook nog eens verschillende programma's heeft. De modernere machines kunnen daarnaast het programma aanpassen aan de omstandigheden (hoe vuil is de vaat, wat voor soort vuil, etc) en als het juiste middel op het juiste moment wordt gedoseerd is dat dus volkomen per ongeluk.

    In theorie zou je geen zout en glansspoelmiddel hoeven te gebruiken bij gebruik van 3-in-1 tabletten of beter. De praktijk wijst uit dat het vaak toch nodig is. Oftewel: de vaatwastabletten werken in dat geval niet optimaal.
  7. Mijn dochter beweert dat pannen en koekenpannen niet in de vaatwasser kunnen...ze zouden dan slijten.
    Weten jullie hier iets van? Juist het afwassen van de pannen ervaar ik als een crime...
  8. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef haya
    Mijn dochter beweert dat pannen en koekenpannen niet in de vaatwasser kunnen...ze zouden dan slijten.
    Weten jullie hier iets van? Juist het afwassen van de pannen ervaar ik als een crime...

    Ik doe mijn pannen al meer dan 10 jaar in de vaatwasser. Niks mee aan de handSmile
    Lijkt me ook vreemd als je een vaatwasser hebt en je gaat de helft er niet indoen.
    Ik heb een houten broodplank, die gaat er ook af en toe in. Trekt niet krom, helemaal niks.
  9. Ik heb ze er gisteren ook in gedaan hoor!
    Ze zijn voor het eerst sinds jaren echt schoon!!! :)
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef haya
    Mijn dochter beweert dat pannen en koekenpannen niet in de vaatwasser kunnen...ze zouden dan slijten.
    Weten jullie hier iets van? Juist het afwassen van de pannen ervaar ik als een crime...


    Gaat hier allemaal in de vaatwasser zonder slijtage. (Ik heb ook liever dat mijn spullen slijten dan ikzelfSmile

    Wat wel een drama is zijn glazen. Die worden op den duur lelijk.
    Maar ik heb geen zin om ze met de hand te wassen, dus alles gaat de vaatwasser in. Als het echt niet meer kan dan gooi ik ze in de glasbak en koop ik nieuw glaswerk.
  11. Jacqueline
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacqueline
    quote:
    Dit schreef loezepoes
    Ik heb een houten broodplank, die gaat er ook af en toe in. Trekt niet krom, helemaal niks.




    Dan heb je geluk, bij mij kwam ie er na 1 keer gebarsten uit Smile
  12. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef twelve


    Gaat hier allemaal in de vaatwasser zonder slijtage. (Ik heb ook liever dat mijn spullen slijten dan ikzelfSmile

    Wat wel een drama is zijn glazen. Die worden op den duur lelijk.
    Maar ik heb geen zin om ze met de hand te wassen, dus alles gaat de vaatwasser in. Als het echt niet meer kan dan gooi ik ze in de glasbak en koop ik nieuw glaswerk.

    Ja, dat heb ik ook.
    Na een jaar of 5 doe ik de glazen weg en koop bij Ikea weer nieuwe
Terug naar de lijst