Kleine vijver aanleggen - jouw ervaring?

Kleine vijver aanleggen - jouw ervaring? 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef fleurie
    ...dus ik doe even google en dan zie ik dit...

    >>LINK<<



    Vandaar ook mijn waarschuwing om NOOIT NOOIT NOOIT planten, vissen of andere dieren in het wild los te laten.
  2. quote:
    Dit schreef Kobus



    Vandaar ook mijn waarschuwing om NOOIT NOOIT NOOIT planten, vissen of andere dieren in het wild los te laten.



    Ja, dat snap ik. Dus er zijn winkels die ze daarom niet meer verkopen.







    Dus wie straks per ongeluk toch nog een jonkie heeft... Denk aan mij Smile
  3. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef fleurie



    Ja, dat snap ik. Dus er zijn winkels die ze daarom niet meer verkopen.

    Dus wie straks per ongeluk toch nog een jonkie heeft... Denk aan mij Smile



    Een zonnebaars is natuurlijk niet verplicht.

    Al het ongedierte begint natuurlijk ook als klein eitje of larfje. En dan zijn ze makkelijk weg te happen voor de vijvervissen. Reden te meer om de vissen niet te voeren, als ze een beetje hongerig blijven vreten ze echt wel al het ongedierte weg.
  4. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    Je kunt waarschuwen wat je wilt als mensen hun dieren zat zijn worden ze gewoon gedumpt.
    We hebben het gehad eerst met de roodwangschildpad /brulkikker en laatselijk weer een import verbod op appelslakken.

    Je moet gewoon weten dat als je een bepaald soort aanschaft dat makkelijk kweekt of veel soortgenoten voort brengt dat je deze moeilijk kwijt kunt aan medeliefhebbers of de handel.Zodoende worden ze maar als laatste redmiddel gedumpt in de sloot of vijver omdat ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen om die humaan af te maken.

    Echte liefhebbers weten gewoon waar ze mee bezig zijn ,maar het is vaak de ""gewone man/vrouw"" die een inpuls aankoop doen omdat de kinderen het zo leuk beestje vinden.
    Ik vind daarom dat de verantwoordelijkheid bij de ouder ligt als zoon/dochter een beest willen aanschaffen.
  5. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef bmw
    Je kunt waarschuwen wat je wilt als mensen hun dieren zat zijn worden ze gewoon gedumpt.
    We hebben het gehad eerst met de roodwangschildpad /brulkikker en laatselijk weer een import verbod op appelslakken.

    Je moet gewoon weten dat als je een bepaald soort aanschaft dat makkelijk kweekt of veel soortgenoten voort brengt dat je deze moeilijk kwijt kunt aan medeliefhebbers of de handel.Zodoende worden ze maar als laatste redmiddel gedumpt in de sloot of vijver omdat ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen om die humaan af te maken.

    Echte liefhebbers weten gewoon waar ze mee bezig zijn ,maar het is vaak de ""gewone man/vrouw"" die een inpuls aankoop doen omdat de kinderen het zo leuk beestje vinden.
    Ik vind daarom dat de verantwoordelijkheid bij de ouder ligt als zoon/dochter een beest willen aanschaffen.



    Hiermee stel je eigenlijk dat het de schuld van kinderen is dat die beestjes in de natuur uitgezet worden. Ik denk dat de meeste dieren uitgezet worden door volwassenen.
    Hoe dan ook, het hoort gewoon niet.
  6. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    Indirekt wel denk ik,er gaat een traject vooraf:aanschaf
    het gaat om huisdieren in t,algemeen,en ja het zijn de volwassenen die uitvoeren,maar de oorzaak ligt daarvoor al.

    Maw ik dacht dat het over een vijver ging we dwalen af.
  7. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef bmw

    Maw ik dacht dat het over een vijver ging we dwalen af.


    We kunnen het ook over aquariums gaan hebben Smile
  8. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    Altijd goed Kobus wat wil je wetenSmile
  9. quote:
    Dit schreef bmw
    Indirekt wel denk ik,er gaat een traject vooraf:aanschaf
    het gaat om huisdieren in t,algemeen,en ja het zijn de volwassenen die uitvoeren,maar de oorzaak ligt daarvoor al.

    Maw ik dacht dat het over een vijver ging we dwalen af.


    Ik beloof je plechtig g??n appelslakken, zonnebaarzen, halsbandparkieten en waterzevenblad te dumpen ;-)

    Nee, serieus, ik heb ooit al eens iets gelezen over brulkikkers (en dan bedoel ik niet de groene) en van dichtbij de reuzenberenklauwen meegemaakt die ooit z?'n leuk idee leken in de plantenbakschermen van de net bij Hilversum geopende A27...

    Maar het is goed om er op te blijven wijzen. Ik denk dat h??l goede voorlichting over de gevolgen van het dumpen van flora en fauna al in de winkel moet beginnen, bijvoorbeeld.

    En dan nog zijn er nog hele volksstammen volwassenen die denken dat het allemaal wel meevalt Smile en dat h?n plantjes en diertjes in het wild vast niet zo explosief zullen vermenigvuldigen als in de vijver...Smile
  10. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    Fleuri wees blij dat het nog winter is, nu kun je je nog lekker inlezen over de verschillende typen vijvers en aanleg.Je beperkt wel je vis keuze door er geen pomp/filter aan te koppelen want het aantal vissen zal dan beprkt blijven.

    Wel zou ik veel echte waterplanten inbrengen die zorgen dan tenminste voor de zuurstof afgave en opname afvalstoffen.Het is een 2 strijd als je planten hard groeien hebben je algen geen kans.

    Belangrijk is ook dat je de vijver goed uitgraaft en dat de vijverrand mooi waterpas komt te liggen.
    Hoe je dat doet zie je hier
    >>LINK<<
  11. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef bmw
    Fleuri wees blij dat het nog winter is, nu kun je je nog lekker inlezen over de verschillende typen vijvers en aanleg.Je beperkt wel je vis keuze door er geen pomp/filter aan te koppelen want het aantal vissen zal dan beprkt blijven.

    Wel zou ik veel echte waterplanten inbrengen die zorgen dan tenminste voor de zuurstof afgave en opname afvalstoffen.Het is een 2 strijd als je planten hard groeien hebben je algen geen kans.

    Belangrijk is ook dat je de vijver goed uitgraaft en dat de vijverrand mooi waterpas komt te liggen.
    Hoe je dat doet zie je hier
    >>LINK<<



    Leuk filmpje. Alleen jammer dat er helemaal geen rekening wordt gehouden met randbeplanting.

    Die Ecolat is trouwens een superprodukt, het beste nieuwe vijverartikel dat de afgelopen jaren op de markt is gekomen. Werkt gemakkelijk, is veel goedkoper dan de bekende hardhouten lat en verrot niet.
  12. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef bmw
    Altijd goed Kobus wat wil je wetenSmile



    Wat voor soort aquarium heb je?
Terug naar de lijst