Aannemer maakt klus niet af. Wat nu?

Aannemer maakt klus niet af. Wat nu? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef indigo


    Nou ja, er zijn wel wat dingetjes. Zodra we douchen zit de buurman aan het plafond, het maakt kennelijk een takkenherrie door de muren heen. Wij denken (samen met een bevriende aannemer de deze klus niet kon doen) dat dat aan het eco-filter op de kraan kan liggen. Hopelijk niet een vreemde knik in de leiding. En de vloer is prima te herstellen, de tegelfabrikant heeft al uitgelegd wat er nodig is. Kost een paar dagen, maar is niet moeilijk. Echt, het is bijna af, het is prachtig ook nog. Als je de wastafel erbij denkt :-)

    Ik voel me er gewoon erg rot onder, ik wil niks beschadigends doen naar die man toe maar hij laat ons weinig keus. De hele financiering was ook nog eens een gift van mijn moeder, dus ik vind het ook rot voor haar.

    Als jullie nou eens een dag/datum geven wanneer hij het werk af moet komen maken?
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Als jullie nou eens een dag/datum geven wanneer hij het werk af moet komen maken?


    Zo simpel is dat kennelijk niet. Vandaag was er weer een afspraak, maar hij komt gewoon niet en dan zegt hij dat hij niet had begrepen dat er een afspraak was en dat hij dit weekend niet thuis is. Nou ja, we gaan het hier niet oplossen verder maar ik heb wel wat adviezen gelezen die erg nuttig zijn qua volgende stappen.

    ook maar een pffffff
  3. monchique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van monchique
    quote:
    Dit schreef monchique


    Is de aannemer aangesloten jij een branchevereniging zoals bijvoorbeeld Vlok branchevereniging voor klusbedrijven dan kun je die inschakelen. Ik hoop dat je niet alles vooruit hebt betaald. Op zoek naar iemand die de klus wil afmaken.

    En de 1e aannemer in ieder geval een ingebrekestellingsbrief sturen.

    Even juridisch advies inwinnen mbt nieuwe aannemer Ik neem aan dat je die kosten kunt verhalen op de 1e aannemer. Soms moet je die 1e aannemer de gelegenheid geven de zaak op te lossen. Bijvoorbeeld binnen 2 weken een termijn noemen in de ingebrekestelling! Succes Bart
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Smile Opgeven voor het programma 'Boeven uit de bouw' >>LINK<<

    Misschien heb je er iets aan die programma's te bekijken bij uitzending gemist.
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef maartje
    Smile Opgeven voor het programma 'Boeven uit de bouw' >>LINK<<

    Misschien heb je er iets aan die programma's te bekijken bij uitzending gemist.


    Aan het verhaal te horen gaat het in dit geval nou niet echt om het type "boef"
  6. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Kan het misschien zijn dat hij tot aan zijn nek in de schulden zit?
    Ook omdat hij tussentijds al een nieuwe klus aannam...
    Als hij jullie geld al heeft uitgegeven omdat het water hem aan de lippen staat, heeft hij ook geen geld om de klus af te maken en juist omdat hij jullie persoonlijk kent schaamt hij zich?
    Is maar een gevoel hoor.


    Zou zomaar kunnen. Wel jammer dat hij dan niet open kaart speelt en naar een persoonlijke oplossing zoekt.
  7. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    Ben je al zelf bij hem aan de deur geweest?
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Ben je al zelf bij hem aan de deur geweest?

    En anders gaan Poppetje en ik wel praten met de beste man...
  9. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Dreigen het voorval op een lokale facebook site te zetten. Aangetekende brief sturen met een termijn waarin de gebreken moeten zijn hersteld/afgemaakt en korting eisen voor de tijd dat jij aan dit euvel moet besteden. Rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Mij laten bellen, daar wordt ie echt niet blij van.
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Vergeet geen foto's te maken met datum en tijd van hoe de situatie is achtergelaten door de aannemer. Dit kan een eventuele procedure in de toekomst ondersteunen als bewijslast.
  11. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Dreigen het voorval op een lokale facebook site te zetten.



    Dit is zo puberaal, en werkt alleen maar negatief.

    Probeer het als volwassenen op te lossen
  12. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    Een ander naar die aannemer laten bellen
    onder t mom een klus voor hem te hebben
    en afwachten hoe hij reageert en wel of niet de klus aanneemt
    en wanneer hij kan

    zelf ben ik genezen van 1manszaakjes
Terug naar de lijst