Aannemer maakt klus niet af. Wat nu?

Aannemer maakt klus niet af. Wat nu? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Ja, een klusser uit de buurt. En zo ongelofelijk aardig. Werkt hard ook. Maar opeens, niks meer en smoesje na smoesje. Totaal onverwacht vind ik, dit lijkt niet bij hem te passen.
  2. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ja, een klusser uit de buurt. En zo ongelofelijk aardig. Werkt hard ook. Maar opeens, niks meer en smoesje na smoesje. Totaal onverwacht vind ik, dit lijkt niet bij hem te passen.

    Hebben jullie hem dat ook verteld?
  3. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Poppetje

    Hebben jullie hem dat ook verteld?


    Ja, alles. Hij leek een soort van huisvriend. At wel eens mee, enz. Maar vanaf het moment dat ik de laatste factuur betaalde is hij foetsie en heeft de hond zijn huiswerk opgegeten.
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Face to face het gesprek aan gaan?
    Via de mail/telefoon kan hij blijven wegduiken.

    Bevestigen via mail wat dan is afgesproken (hij komt weer etc)
    En daarbij berichten dat wanneer opnieuw blijkt dat hij zich niet aan gehouden afspraken houdt, jullie verdere juridische stappen gaan ondernemen en hem in gebreke gaan stellen.
    >>LINK<<
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Solar
    Face to face het gesprek aan gaan?
    Via de mail/telefoon kan hij blijven wegduiken.

    Bevestigen via mail wat dan is afgesproken (hij komt weer etc)
    En daarbij berichten dat wanneer opnieuw blijkt dat hij zich niet aan gehouden afspraken houdt, jullie verdere juridische stappen gaan ondernemen en hem in gebreke gaan stellen.
    >>LINK<<


    In die fase zitten we zo'n beetje. Al een paar keer uitgenodigd maar er komt steeds iets tussen. Hij heeft nog een sleutel zelfs. Zelf doet hij per app alsof alles nog goed komt maar na een week of 10/11 begint dat ongeloofwaardig te worden, en moet je toch gaan denken dat je voor de gek gehouden wordt.

    Zo bizar dit.
  6. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    Volgens mij zijn er (ook in de reacties) twee lijnen waarlangs dit soort dingen aangepakt kunnen worden. Enerzijds formeel/juridisch/op hoge poten/in gebreke stellen en anderzijds meer de informele, mondelinge manier die inspeelt op de eer van de klusser. In dat laatste geval gaat het dan meer over de geleverde kwaliteit dan over de vertraging.

    Welke manier het beste past is volgens mij afhankelijk van wat je nog van iemand wilt. Als je alleen geld van iemand wilt (of terug wilt) dan is de formele weg heel geschikt. Maar als je wilt dat iemand nog iets voor je doet (en dat niet afraffelt) dan is het volgens mij handiger om diegene te triggeren in z'n eergevoel/angst voor slechte reclame. Dan gaat het erom dat hij zelf ook vindt dat hij kwaliteit moet leveren en dan helpt enig begrip voor fouten en vertraging volgens mij beter dan formele brieven. Waarbij wel steeds duidelijk moet zijn dat het eindresultaat kwaliteit moet zijn.

    Zeker als het een klusser uit de buurt is lijkt me dat je goede kans hebt dat hij daar vatbaar voor is. Van formele procedures schrikt hij zich waarschijnlijk rot en loopt alleen maar weg.
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Johanna
    Volgens mij zijn er (ook in de reacties) twee lijnen waarlangs dit soort dingen aangepakt kunnen worden. Enerzijds formeel/juridisch/op hoge poten/in gebreke stellen en anderzijds meer de informele, mondelinge manier die inspeelt op de eer van de klusser. In dat laatste geval gaat het dan meer over de geleverde kwaliteit dan over de vertraging. Welke manier het beste past is volgens mij afhankelijk van wat je nog van iemand wilt. Als je alleen geld van iemand wilt (of terug wilt) dan is de formele weg heel geschikt. Maar als je wilt dat iemand nog iets voor je doet (en dat niet afraffelt) dan is het volgens mij handiger om diegene te triggeren in z'n eergevoel/angst voor slechte reclame. Dan gaat het erom dat hij zelf ook vindt dat hij kwaliteit moet leveren en dan helpt enig begrip voor fouten en vertraging volgens mij beter dan formele brieven. Waarbij wel steeds duidelijk moet zijn dat het eindresultaat kwaliteit moet zijn. Zeker als het een klusser uit de buurt is lijkt me dat je goede kans hebt dat hij daar vatbaar voor is. Van formele procedures schrikt hij zich waarschijnlijk rot en loopt alleen maar weg.


    En daarbij, hebben we juist voor hem gekozen omdat hij kleine, sympathieke zelfstandige is. Hij werkt alleen, we waren wederzijds flexibel en echt meer dan tevreden. Ik snap dit gewoon niet, ik voel ook geen wrok, er moet iets aan de hand zijn, maar zijn gedrag nu is bizar. Ik zou hem echt graag gewoon even spreken, maar dat lukt dus niet. Dus dan moet je iets anders doen.
  8. quote:
    Dit schreef indigo


    En daarbij, hebben we juist voor hem gekozen omdat hij kleine, sympathieke zelfstandige is. Hij werkt alleen, we waren wederzijds flexibel en echt meer dan tevreden. Ik snap dit gewoon niet, ik voel ook geen wrok, er moet iets aan de hand zijn, maar zijn gedrag nu is bizar. Ik zou hem echt graag gewoon even spreken, maar dat lukt dus niet. Dus dan moet je iets anders doen.

    Ga je niet twijfelen over het werk wat wel gedaan is? Is er meer aan de hand met de niet afgemaakte vloer?
    Het lijkt zo vreemd, ogenschijnlijk nog weinig werk en dat dan niet afmaken.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo


    En daarbij, hebben we juist voor hem gekozen omdat hij kleine, sympathieke zelfstandige is. Hij werkt alleen, we waren wederzijds flexibel en echt meer dan tevreden. Ik snap dit gewoon niet, ik voel ook geen wrok, er moet iets aan de hand zijn, maar zijn gedrag nu is bizar. Ik zou hem echt graag gewoon even spreken, maar dat lukt dus niet. Dus dan moet je iets anders doen.


    Kan het misschien zijn dat hij tot aan zijn nek in de schulden zit?
    Ook omdat hij tussentijds al een nieuwe klus aannam...
    Als hij jullie geld al heeft uitgegeven omdat het water hem aan de lippen staat, heeft hij ook geen geld om de klus af te maken en juist omdat hij jullie persoonlijk kent schaamt hij zich?
    Is maar een gevoel hoor.
  10. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    quote:
    Dit schreef indigo


    En daarbij, hebben we juist voor hem gekozen omdat hij kleine, sympathieke zelfstandige is. Hij werkt alleen, we waren wederzijds flexibel en echt meer dan tevreden. Ik snap dit gewoon niet, ik voel ook geen wrok, er moet iets aan de hand zijn, maar zijn gedrag nu is bizar. Ik zou hem echt graag gewoon even spreken, maar dat lukt dus niet. Dus dan moet je iets anders doen.

    Het klinkt mij een beetje in de oren alsof het probleem hem zelf ook boven het hoofd gegroeid is en hij niet zo goed weet hoe dit op te lossen. En dat hij nu een beetje bang is van jullie. Ik zou dan zelf insteken op het samen zoeken naar een oplossing die hij dan moet zien te regelen (op eigen kosten, het is immers zijn fout). Maar druk op hem uitoefenen met formele stappen lijkt me in dit stadium alleen maar averechts.
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ga je niet twijfelen over het werk wat wel gedaan is? Is er meer aan de hand met de niet afgemaakte vloer?
    Het lijkt zo vreemd, ogenschijnlijk nog weinig werk en dat dan niet afmaken.


    Nou ja, er zijn wel wat dingetjes. Zodra we douchen zit de buurman aan het plafond, het maakt kennelijk een takkenherrie door de muren heen. Wij denken (samen met een bevriende aannemer de deze klus niet kon doen) dat dat aan het eco-filter op de kraan kan liggen. Hopelijk niet een vreemde knik in de leiding. En de vloer is prima te herstellen, de tegelfabrikant heeft al uitgelegd wat er nodig is. Kost een paar dagen, maar is niet moeilijk. Echt, het is bijna af, het is prachtig ook nog. Als je de wastafel erbij denkt :-)

    Ik voel me er gewoon erg rot onder, ik wil niks beschadigends doen naar die man toe maar hij laat ons weinig keus. De hele financiering was ook nog eens een gift van mijn moeder, dus ik vind het ook rot voor haar.
  12. monchique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van monchique
    quote:
    Dit schreef bart
    Het leek zo een goed idee. De badkamer renoveren. kost wat, maar dan heb je ook wat.

    Aannemer gevonden. Prijs genoemd. Lijstje van wat er allemaal moest gebeuren. Drie weken werk. Misschien vier.

    15 september begint hij.

    Eerst gaat het redelijk voorspoedig. Maar na 5 weken gaat het mis. Hij loopt achter en is al met een nieuwe klus begonnen voordat deze af is. maar het lijkt een kwestie van een aantal uurtjes werk, dus we denken dat het wel goed zal komen. We vinden het ook wel best dat hij even weg is, want het heeft lang genoeg geduurd.

    Hij komt nog ??n dagje terug om de vloer nog een keer te impregneren. Die was nog niet goed genoeg. Maar dan gaat het echt mis. Waarschijnlijk is hij vergeten de vloer schoon te maken (of te lui geweest) en gebruikt hij teveel impregneermiddel. Het resultaat is lelijk. Bubbels en korrels en een voetstap. Die laag moet er weer af. Dat kan, maar kost wel tijd, want daarna moet opnieuw ge?mpregneerd worden. Twee lagen.

    Maar vanaf dat moment gebeurt er niets meer. Hij komt gewoon niet meer. Zegt dat alles goed komt maar doet niets. Wil een schema van de werkzaamheden langsbrengen maar de printerinkt is op. Wil het een week later aan me mailen maar het word-document is helemaal leeg. Allemaal smoesjes en hij doet niets. Inmiddels gaan we naar week 11.

    Eeuwig domme van ons is, dat de laatste betaling al voldaan is. Hij was uitgelopen en had het nodig en we vertrouwden het wel, want er was nog maar zo weinig te doen. Dat was nog voordat hij die fout maakte met het impregneren en ja, toen leek het erop dat het goed ging komen.

    Inmiddels komt hij geen enkele afspraak meer na. Zegt dat hij komt, maar komt niet. Zegt dat alles goed komt, maar hij doet niets. En ondertussen is de vloer nog steeds niet af, hangt er nog geen wastafel, lijkt de wc te lekken en zijn er nog een paar andere puntjes. Allemaal niet onoverkomelijk veel werk, maar het moet wel gebeuren.

    Wat nu? Ik heb nu lang genoeg gewacht en moet in actie komen.

    - juridisch advies inwinnen?
    - een andere aannemer het af laten maken en hem de rekening sturen?
    - ...

    Pffffffftttt
Terug naar de lijst