Aannemer maakt klus niet af. Wat nu?

Aannemer maakt klus niet af. Wat nu? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Als jullie nou eigenlijk gewoon goed contact hebben, waarom dan niet een keer voor de deur gaan liggen daar?
    Het klinkt namelijk zo raar, eigenlijk alsof ie ergens bang voor is.
    Inderdaad, dat het geld op is, of dat hij dit laatste eigenlijk helemaal niet kan, of misschien is hij gewoon niet zo goed in het afmaken van klusjes - heeft hij een of andere stoornis. Ik zeg maar wat h?, het kan van alles zijn.
    Maar als je zorgt dat je het gesprek met hem aangaat, dan moet dat toch boven tafel komen?
    Lijkt me in dit geval logischer dan meteen met een advocaat dreigen. Dat kun je altijd nog doen. En dat zou ik ook zeker doen als een gesprek niet tot resultaat leidt.
  2. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef saar-tej
    Een ander naar die aannemer laten bellen
    onder t mom een klus voor hem te hebben
    en afwachten hoe hij reageert en wel of niet de klus aanneemt
    en wanneer hij kan

    Ja, een goede vriend laten bellen die aangeeft dat hij niet zo tevreden is over zijn badkamer en daar het e.e.a. in wil laten veranderen...SmileSmile

    Als de aannemer dan een afspraak maakt met die vriend, zijn jullie daar net toevallig op bezoek...Smile

    Je moet toch iets bedenken als hij verder alle contact uit de weg gaat..Smile.. behalve bij hem zelf aan de deur gaan, zou ik het anders ook niet weten hoe je nog contact met hem kan krijgen...Smile

    Wat een vervelende situatie, zeg. Ik hoop dat het nog op een fijne manier opgelost kan worden.
  3. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    ik zou m de eerste keer zo laten komen en opnemen wat hij zegt,kan met de mob.
    komt hij terug om te klussen zou ik hem confronteren met een deskundige erbij
  4. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    Zoals anderen hier ook al aangeven eerst aangetekende brief met sommatie van binnen bv 14-21 dagen hem in de gelegenheid stellen om zijn werk alsnog af te maken anders dat je andere stappen onderneemt tegen hem.

    2e Probeer de Belbus vd Vara hierbij te laten bemiddelen,dit soort gasten is hier veel gevoeliger voor dan via juridische procedures wat ook veel te veel geld kost en de uitkomst ongewis.Ook al krijg je evt gelijk via een rechter dan nog heb je je badkamer niet af want deze gast zie je waarschijnlijk nooit meer.Recht hebben en recht krijgen ligt in dit land 180gr uit elkaar.Zelf 2maal onder vonden.

    Dit soort lui moet je met onconfessionele manieren aanpakken.Kijk maar naar programma's als Opgelicht ze kunnen alles maken niemand ligt ze een strobreed in de weg.

    3 Volg hem(on-opvallend) vanaf werkplaats of woonhuis naar die andere klus en licht die mensen s'avond in met wie ze van doen hebben en dat hun mss de volgende kunnen wezen van zijn praktijken.Jij krijgt hier mss je geld hier niet mee terug maar bespaard waarschijnlijk een ander voor zo,n ramp senario.

    4 Met een paar man 'Effe' langs gaan bij z,n woonhuis.

    Kom zelf uit de bouw wereld en heb veel werk verkregen door zulke gasten die zomaar weg bleven en de boel niet afgemaakt hadden.Maar hier werd ik niet altijd vrolijk van om de rotzooi van een ander op te knappen en de drama's van die mensen die dat hebben moeten onder gaan. Zelfs een keer een vrijstaande woning die was gebouwd t/m de 1ste verdieping en daarna zo maar wegbleven.

    Schakel een vriend/kennis in die voor je deze zaak afhandelt want zelf ben je mss te emotioneel bij de zaak betrokken en dan kan het zomaar uit de hand gaan lopen in het vervolg hiervan.
    Aan juridische stappen zou ik niet denken kost veel geld en (negatieve) energie en levert weinig op.
  5. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Goeie nemen die wel zijn afspraken na komt . Ken er wel 1 😊
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef bmw


    <
    Dit soort lui moet je met onconfessionele manieren aanpakken.Kijk maar naar programma's als Opgelicht ze kunnen alles maken niemand ligt ze een strobreed in de weg.

    3 Volg hem(on-opvallend) vanaf werkplaats of woonhuis naar die andere klus en licht die mensen s'avond in met wie ze van doen hebben en dat hun mss de volgende kunnen wezen van zijn praktijken.Jij krijgt hier mss je geld hier niet mee terug maar bespaard waarschijnlijk een ander voor zo,n ramp senario.

    4 Met een paar man 'Effe' langs gaan bij z,n woonhuis.



    Smile
    Knokploeg al klaar staan?
    Is natuurlijk niet mijn badkamer en mijn geld en misschien is het inderdaad geen zuivere koffie (dat er dus echt onwil is of dat hij de boel besodemietert) maar eerst eens weten wat er aan de hand is toch? Smile
    Hebben jullie hem al IRL gesproken inmiddels?
  7. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Haha moet wel lachen om de stoere verhalen hier 😄maar puntje bij paaltje doet niemand iets . Maar als ik zo lees heeft de aannemer een probleem en dat kan zijn dat hij de klus te makkelijk heeft ingeschat en niet vaktechnisch genoeg om het werk aan te kunnen . Impregneren van een vloer klinkt idd anders dan een tegelvloertje . Is het soms Terrastone ? Want ja daar zijn er niet zoveel van die dat kunnen . Ook is het raadzaam de hele badkamer te laten nakijken wbt afdichtingen ED . Dreigen heeft geen zin en er zijn geschillen commissies voor die bemiddelen tussen beide partijen .
  8. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila
    quote:
    Dit schreef bmw
    Zoals anderen hier ook al aangeven eerst aangetekende brief met sommatie van binnen bv 14-21 dagen hem in de gelegenheid stellen om zijn werk alsnog af te maken anders dat je andere stappen onderneemt tegen hem.

    2e Probeer de Belbus vd Vara hierbij te laten bemiddelen,dit soort gasten is hier veel gevoeliger voor dan via juridische procedures wat ook veel te veel geld kost en de uitkomst ongewis.Ook al krijg je evt gelijk via een rechter dan nog heb je je badkamer niet af want deze gast zie je waarschijnlijk nooit meer.Recht hebben en recht krijgen ligt in dit land 180gr uit elkaar.Zelf 2maal onder vonden.

    Dit soort lui moet je met onconfessionele manieren aanpakken.Kijk maar naar programma's als Opgelicht ze kunnen alles maken niemand ligt ze een strobreed in de weg.

    3 Volg hem(on-opvallend) vanaf werkplaats of woonhuis naar die andere klus en licht die mensen s'avond in met wie ze van doen hebben en dat hun mss de volgende kunnen wezen van zijn praktijken.Jij krijgt hier mss je geld hier niet mee terug maar bespaard waarschijnlijk een ander voor zo,n ramp senario.

    4 Met een paar man 'Effe' langs gaan bij z,n woonhuis.

    Kom zelf uit de bouw wereld en heb veel werk verkregen door zulke gasten die zomaar weg bleven en de boel niet afgemaakt hadden.Maar hier werd ik niet altijd vrolijk van om de rotzooi van een ander op te knappen en de drama's van die mensen die dat hebben moeten onder gaan. Zelfs een keer een vrijstaande woning die was gebouwd t/m de 1ste verdieping en daarna zo maar wegbleven.

    Schakel een vriend/kennis in die voor je deze zaak afhandelt want zelf ben je mss te emotioneel bij de zaak betrokken en dan kan het zomaar uit de hand gaan lopen in het vervolg hiervan.
    Aan juridische stappen zou ik niet denken kost veel geld en (negatieve) energie en levert weinig op.

    Smile Goeie genade.
  9. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef Dirk
    Goeie nemen die wel zijn afspraken na komt . Ken er wel 1 😊

    Begint zeker met een D en eindigt op irk
    Smile
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik ben het best wel met BMW eens. Als je een rechtzaak begint dan ben je nog heel lang bezig, en ondertussen is je badkamer niet af, maar heb je alleen een dossier met processtukken.
    En ook al krijg je je gelijk en heb je een mooi vonnis in de hand, dan moet je nog maar zien of de tegenpartij het allemaal na wil komen.

    Ik zou er zeker zelf langs gaan om te praten wat dit nu allemaal is en als hij de badkamer niet af wil maken of hij dan geld terug wil geven, dat kan ook natuurlijk. Dan kun je meteen iemand anders inschakelen.
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef twelve
    Ik ben het best wel met BMW eens. Als je een rechtzaak begint dan ben je nog heel lang bezig, en ondertussen is je badkamer niet af, maar heb je alleen een dossier met processtukken.
    En ook al krijg je je gelijk en heb je een mooi vonnis in de hand, dan moet je nog maar zien of de tegenpartij het allemaal na wil komen.

    Ik zou er zeker zelf langs gaan om te praten wat dit nu allemaal is en als hij de badkamer niet af wil maken of hij dan geld terug wil geven, dat kan ook natuurlijk. Dan kun je meteen iemand anders inschakelen.


    Had meer de indruk dat BMW Rambo- en Sherlock Holmes-achtige toestanden in gedachten had Smile
  12. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Nou, ik had een beetje gedreig en nu komt hij weer met zo een voorstel. Deze week doet hij nog iets in de bus en volgende week lost hij het op. En dat moet ik dan maar geloven.

    De rechtsbijstandverzekering wil dat ik allemaal documenten ga uploaden en zo. Echt heel erg geen zin in...

    In het weekend ga ik er mee beginnen, tenzij er echte actie komt.


    En tja, had ik Dirk maar gevraagd...
Terug naar de lijst