Aannemer maakt klus niet af. Wat nu?

Aannemer maakt klus niet af. Wat nu? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. Morpho
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Morpho
    quote:
    Dit schreef bart
    Lekkage bad niet echt gevonden.
    Naar de douche gekeken en iets gekit, maar waarschijnlijk is dat het niet.
    .


    Als de lekkage blijft even met je verzekering overleggen of er eventueel een lekdetectie uitgevoerd mag worden en of dit vergoed wordt,
    zo ja bel mij dan even en zo nee bel dan ook maar :-)
  2. Bericht van Boukje is op 05-12-2014 om 08:32:37 uur verwijderd door Bart - webmaster OuderAlleen.

    Reden: Reclame

     
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Inmiddels een maand verder.

    Hij is wel weer geweest na veel gedreig met advocaten en zo. En er is iets gebeurd.

    - de vloer is opnieuw ge?mpregneerd en ziet er goed uit
    - de wc opnieuw bekeken maar die lekt nog steeds
    - de douche bekeken maar die maakt nog steeds lawaai
    - het wastafelmeubel nog niet geleverd noch geplaatst

    Tja.

    Zojuist verliep er weer een deadline. Hij moest voor 12 uur bewijzen dat hij echt een wastafelmeubel besteld had. Wat hij niet heeft gedaan, dus vandaar dat hij het niet kan bewijzen, maar goed, als hij het w?l kan bewijzen verandert dat de zaak. Niet dus.

    Nou heb ik met mijn stomme kop n?g een deadline gezet op morgenmiddag 17 uur. Daarna verbreken we de overeenkomst. Vorige deadline (afgelopen vrijdag) hadden we dat nog moeten doen, maar hij deed iets, dus dat wilden we niet frustreren.

    Dan zitten we de kerstdagen nog zonder badkamer, maar zijn we er wel bijna vanaf, want dan laten we iemand anders het doen.

    Vraagje: eigenlijk zouden we de hele badkamer opnieuw moeten laten doen, zou je zeggen. Hij gaat geen garantie meer geven als anderen eraan gewerkt hebben, dus als er straks is mis is met de leidingen (wat heel goed mogelijk is vanwege die lekkende wc - die trouwens ook niet alles doortrekt - en het lawaai in de leidingen) zitten we met een probleem. Dus dan zou je zeggen:
    A - ontbind de overeenkomst en laat iemand anders de badkamer van de grond af aan opnieuw maken.
    B - laat iemand de badkamer afmaken, maar waar ligt dan de garantie?

    Wat zouden jullie doen?

    Risico van A (maar ook B) is natuurlijk dat het wel eens heel moeilijk kan zijn om geld van hem los te peuteren. Dat spreekwoord van die kale kip en zo. Dan moeten we er extra duizendjes in pompen en maar hopen dat we daar iets van terug zien.

    Ik hoopte op een verrassing met kerst, maar dat zit er niet in. Het kost alleen maar erg veel tijd en stress en moeite.
  4. quote:
    Dit schreef bart


    Vraagje: eigenlijk zouden we de hele badkamer opnieuw moeten laten doen, zou je zeggen. Hij gaat geen garantie meer geven als anderen eraan gewerkt hebben, dus als er straks is mis is met de leidingen (wat heel goed mogelijk is vanwege die lekkende wc - die trouwens ook niet alles doortrekt - en het lawaai in de leidingen) zitten we met een probleem. Dus dan zou je zeggen:
    A - ontbind de overeenkomst en laat iemand anders de badkamer van de grond af aan opnieuw maken.
    B - laat iemand de badkamer afmaken, maar waar ligt dan de garantie?

    Wat zouden jullie doen?

    Risico van A (maar ook B) is natuurlijk dat het wel eens heel moeilijk kan zijn om geld van hem los te peuteren. Dat spreekwoord van die kale kip en zo. Dan moeten we er extra duizendjes in pompen en maar hopen dat we daar iets van terug zien.

    Ik hoopte op een verrassing met kerst, maar dat zit er niet in. Het kost alleen maar erg veel tijd en stress en moeite.

    Verstandelijk gezien de hele badkamer opnieuw. De niet alles doortrekkende wc en de geluiden van de leidingen voorspellen niet veel goeds.
    En stel dat er achter de straks mooie badkamer nog meer mis is dan jullie nu vermoeden, is het af laten maken voor niets geweest. Dan gaat het jullie geld kosten.
    Nu alles opnieuw laten doen kost ook een hoop, maar je hebt wel garantie.

    Geld gaat jet iig kosten, in mijn ogen heb je de keus tussen nu alles, of nu een deel en straks de rest als er toch iets niet goed zit.

    Pfff, wat een ellende Smile
  5. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef bart
    Inmiddels een maand verder.

    Hij is wel weer geweest na veel gedreig met advocaten en zo. En er is iets gebeurd.

    - de vloer is opnieuw ge?mpregneerd en ziet er goed uit
    - de wc opnieuw bekeken maar die lekt nog steeds
    - de douche bekeken maar die maakt nog steeds lawaai
    - het wastafelmeubel nog niet geleverd noch geplaatst

    Tja.

    Zojuist verliep er weer een deadline. Hij moest voor 12 uur bewijzen dat hij echt een wastafelmeubel besteld had. Wat hij niet heeft gedaan, dus vandaar dat hij het niet kan bewijzen, maar goed, als hij het w?l kan bewijzen verandert dat de zaak. Niet dus.

    Nou heb ik met mijn stomme kop n?g een deadline gezet op morgenmiddag 17 uur. Daarna verbreken we de overeenkomst. Vorige deadline (afgelopen vrijdag) hadden we dat nog moeten doen, maar hij deed iets, dus dat wilden we niet frustreren.

    Dan zitten we de kerstdagen nog zonder badkamer, maar zijn we er wel bijna vanaf, want dan laten we iemand anders het doen.

    Vraagje: eigenlijk zouden we de hele badkamer opnieuw moeten laten doen, zou je zeggen. Hij gaat geen garantie meer geven als anderen eraan gewerkt hebben, dus als er straks is mis is met de leidingen (wat heel goed mogelijk is vanwege die lekkende wc - die trouwens ook niet alles doortrekt - en het lawaai in de leidingen) zitten we met een probleem. Dus dan zou je zeggen:
    A - ontbind de overeenkomst en laat iemand anders de badkamer van de grond af aan opnieuw maken.
    B - laat iemand de badkamer afmaken, maar waar ligt dan de garantie?

    Wat zouden jullie doen?

    Risico van A (maar ook B) is natuurlijk dat het wel eens heel moeilijk kan zijn om geld van hem los te peuteren. Dat spreekwoord van die kale kip en zo. Dan moeten we er extra duizendjes in pompen en maar hopen dat we daar iets van terug zien.

    Ik hoopte op een verrassing met kerst, maar dat zit er niet in. Het kost alleen maar erg veel tijd en stress en moeite.


    Ik zou die optie A en B heel goed juridisch uitzoeken en hier nu al advies voor inwinnen bij een advocaat. Het ziet er toch wel naar uit dat je de rechtsgang moet maken. Dus dan beter in deze de juiste keuze maken!
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Ben je al lid van eigen huis?

    Op hun site kun je ook al verder komen door de info die daarop staat.. maar beter nog; lid worden.. volgens mij kosten ze per jaar hetzelfde als jij.. 12,50 ofzo, en juridische bijstand van juridisch medewerkers.. ik zeg; waar wacht je op..
  7. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Een lekkende wc en een kraan die lawaai maakt is altijd goed op te lossen . Waar het met name om gaat heeft Bob zich aan de voorschriften , afschot en vocht keringen gehouden . Iemand met ervaring er bij halen
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ow men, wat een vreselijke lapzwans zeg. Ik zou wel echt klaar zijn nu met deadlines en lief en vriendelijk. Sleur hem uit zijn huis, zet hem neer en laat het hem afmaken. Is hij nou helemaal van de (lekkende wc) pot gerukt?
  9. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    En? Ik ben wel benieuwd naar de stand van zaken.
  10. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Ja Bart, ruik je al weer een beetje fris (geintje).
  11. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Nou, ruim een jaar later en morgen een rechtszaak tegen deze pipo. Pffffffft.

    Ik heb maar bedacht dat hij er niet mee weg moet komen en ga proberen de schade vergoed te krijgen. ben benieuwd. Wordt mijn eerste rechtszaak, dus dan maak ik dat ook eens mee.

    Mijn advocaat denkt dat de rechter gaat aansturen op een "minnelijke schikking". Wie weet.

    Iemand nog tips?
  12. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    Bedenktijd vragen over de schikking ,ook al lijkt ie mooi.
    En-zo nodig- een beter voorstel doen.
    Gooi ook de verloren tijd in de strijd mocht dat nodig zijn.
    Succes!
Terug naar de lijst