Recepten slowcooker/crock pot

Recepten slowcooker/crock pot 

Onderwerp van Joy

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kip met kokos en garam masala

    1 kilo kipfilet in stukjes gesneden
    2 grote uien grof gesneden
    2 rode paprika's grof gesneden
    1 winterpeen grof gesneden
    2 tomaten in stukjes gesneden
    2 a 3 teentjes knoflook gehakt
    stukje gember fijngesneden
    3 a 4 eetlepels garam masala
    pakje coconut cream
    1,5 kippenbouillontabletten (naar smaak kan je altijd meer toevoegen)

    Doe alle ingredienten in de slowcooker en zet m op de laagste stand voor ongeveer 7 a 8 uur.
    Na 4 uur kan je even snel proeven en naar smaak nog wat bouillontablet toevoegen en garam masala ook.
    Serveren met witte rijst en komkommers zoetzuur ( komkommer in plakjes met wat azijn vermengd met suiker, zout en witte peper)

    Eet smakelijk
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Oh jammie! Smile

    Bedankt!
  3. Faith71
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Faith71
    lekker hoor!

    Nog iemand een recept met verse tomaten (behalve tomatensoep dan)? Pastasaus misschien?
  4. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    quote:
    Dit schreef Faith71
    lekker hoor!

    Nog iemand een recept met verse tomaten (behalve tomatensoep dan)? Pastasaus misschien?

    Pastasaus maken is zo simpel als het maar kan. Wel een stevige grote pan gebruiken. Ik gebruik altijd een gietijzeren braadpan.
    Pondje (runder)gehakt, paar paprika's, courgette, pond (pomodori)tomaten (of meer), paar uien, winterpeen, blik ingedikte tomatenpuree (ik haal deze altijd bij eenTurkse supermarkt), knoflooktenen, kruiden: oregano en Italiaanse kruiden

    Gehakt aanbraden met beetje peper en zout. Knoflooktenen met de platte kant van een koksmes platdrukken en zo bij het gehakt doen.

    Alle groente in blokjes snijden en bij het gehakt doen en door mekaar roeren, aan de kook brengen en laten pruttelen (uurtje of zo). Deksel erop is dunne saus, deksel eraf is ingedikte saus.
    Na ongeveer een half uur, 3 kwartier het blikje ingedikte tomatenpuree erdoor roeren en nog kwartiertje, half uurtje pruttelen laten. Kruiden er tegen het eind erdoor roeren, zoveel of zo weinig als je wilt.
    Eventueel; nog wat op smaak brengen met peper, zout of knoflook.
    Ik eet er het liefste tagliatelle of spaghetti bij (met een beste schep saus).
  5. Faith71
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Faith71
    Lekker hoor. Weet je ook een recept met verse tomaten,en hoe dat dan in de slowcooker moet?
  6. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Helaas, ik heb geen slow cooker. Alles nog gewoon met potten en pannen op een gasvlammetje.
  7. Faith71
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Faith71
    oke, nou toch bedankt :-)
  8. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Faith71
    Lekker hoor. Weet je ook een recept met verse tomaten,en hoe dat dan in de slowcooker moet?


    Gewoon de kooktijd verlengen
    Zo moeilijk is dat niet
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef tinkerbella
    kip met kokos en garam masala

    1 kilo kipfilet in stukjes gesneden
    2 grote uien grof gesneden
    2 rode paprika's grof gesneden
    1 winterpeen grof gesneden
    2 tomaten in stukjes gesneden
    2 a 3 teentjes knoflook gehakt
    stukje gember fijngesneden
    3 a 4 eetlepels garam masala
    pakje coconut cream
    1,5 kippenbouillontabletten (naar smaak kan je altijd meer toevoegen)

    Doe alle ingredienten in de slowcooker en zet m op de laagste stand voor ongeveer 7 a 8 uur.
    Na 4 uur kan je even snel proeven en naar smaak nog wat bouillontablet toevoegen en garam masala ook.
    Serveren met witte rijst en komkommers zoetzuur ( komkommer in plakjes met wat azijn vermengd met suiker, zout en witte peper)

    Eet smakelijk


    Vraagje: voeg je hier nog water aan toe? Ik zie het er namelijk niet bij staan? En hoeveel ml. coconut cream?
  10. Vaak komt in de slowcooker veel vocht vrij dus ik doe er geen vocht bij in 1ste instantie want dat zit al in de coconut cream en de tomaten etc.
    Ik koop een pakje zoals hier op staat, een klein pakje...>>LINK<<
    En je kan na ca 4 uur ff kijken of het te dik is dan kan je altijd wat vocht toevoegen.
  11. quote:
    Dit schreef Dianaa


    Gewoon de kooktijd verlengen
    Zo moeilijk is dat niet


    Ja zo doe ik het eigenlijk ook, kooktijd verlengen.
    Ik vind het vooral handig omdat het zachtjes gaart en je dan gewoon weg kan gaan, de slowcooker doet het werk.
    Sommige gerechten bak ik eerst in een gewone pan uien en vlees aan omdat dit de smaak soms ten goede komt maar dit hoeft lang niet bij alles.

    Mijn bolognese saus maak ik als volgt:

    Benodigdheden:

    600 gram rundergehakt
    pakje gerookte spekblokjes, is geloof ik 250 of 300 gram in totaal
    2 uien (middel) in stukjes
    3 a 4 takken bleekselderij in elleboogjes gesneden
    1 grote winterpeen geraspt
    3 tenen knoflook geraspt
    2 blaadjes laurier
    2 flinke eetlepels gedroogde oregano
    1 blikje tomatenpuree
    1 blikje gepelde tomaten, tomaten in stukjes
    1 scheut rode wijn, ongeveer een glas, 200 ml, ik doe hier wel voorzichtig mee, anders wordt het mij te "wijnerig"
    2 rundvleesbouillontabletten of zout
    gemalen peper

    Bak de spekjes uit in een hapjespan, schep t dan over in de slowcookwer
    In het overgebleven vet fruit je de uien aan en de bleekselderij, dan doe ik het gehakt erbij en maak het enigszins rul, ik bak het vrij grof rul, maar ieder zijn smaak natuurlijk.
    Tegelijkertijd doe ik dan de knoflook erbij.
    Dan de tomatenpuree ff meebakken om de zuurte weg te halen en afblussen met de wijn
    Dan alles overdoen in de slowcooker, samen met de gepelde tomaten, de geraspte wortel, oregano, bouillontabletten/zout en peper en laurierblad.
    Op de laagste stand voor ca 6 uur laten smoren, dan proeven en naar wens vocht en/of zout erbij doen.
    Dan nog ff uurtje erbij.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik wil morgen een stoofpot proberen te maken in de slowcooker. Het is de bedoeling om runderlappen te gebruiken. Volgens het recept gaat het vlees direct (in stukjes) de cooker in.

    Kan dat of is eerst aanbraden verstandiger?
Terug naar de lijst